גלגל המזלות ביקורת סרט

Wheel of Fortune and Fantasy Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "גלגל המזלות":
"דרמה-קומית אנושית ומפתיעה על צירופי המקרים שבחיים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Wheel of Fortune and Fantasy
משחק קוטונה פורוקאווה, קיוהיקו שיבוקאווה, פוסאקו אוראבה, אאובה קוואיי במאי/ת ריוסוקה המגוצ'י  
דרמה
ביקורת סרט לגלגל המזלות מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"אלגנטי וכתוב היטב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע84.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די10.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
יותר משנה לאחר שזכה בפרס חבר השופטים בפסטיבל ברלין 2021, מגיע הסרט "גלגל המזלות" של הבמאי היפני ריוסוקה המגוצ'י למסכי הקולנוע בישראל, זאת בזמן שסרטו החדש יותר - "הנהגת של מר יוסוקה" - כבר מוקרן אצלנו בקולנוע מזה מעל לחודש. הסיבה לעלייתו לאקרנים כעת פשוטה - ההצלחה הפנומנלית של "מר יוסוקה" שזכה בפרס האוסקר וגלובוס הזהב לסרט הבינלאומי הטוב ביותר והיה לסרט היפני הראשון אי פעם שהתמודד על פרס הסרט הטוב ביותר, פתחה את התיאבון להיחשף לסרטים נוספים של הבמאי המצוין הזה.אם ב"מר יוסוקה" המגוצ'י לקח סיפור קצר של הסופר הנערץ הרוקי מורקמי, הרחיב אותו והתעמק בו ויצר יצירת מופת בת 3 שעות, שהייתה לטעמי לסרט הטוב ביותר של השנה החולפת, כאן מחלק הבמאי הכישרוני את העלילה לשלושה סיפורים המתרחשים בטוקיו ומתארים קשר בין אנשים שמתבסס על צירוף מקרים והולך לכיוונים בלתי צפויים.
בסיפור הראשון מתואר משולש אהבה הכולל שתי חברות שאחת מהן אינה מודעת כי הבחור בו התאהבה הוא האקס של חברתה. בשני ניסיון של סטודנטית לפתות ולהפליל פרופסור שהכשיל את חברה הצעיר מסתבך ובשלישי שתי נשים שלא נפגשו שנים, נפגשות במקרה ומגלות כי זיכרונן מטעה אותן. אני מתאר את המתרחש בסיפורים אלו בקצרה באופן מכוון על מנת לאפשר לכם ליהנות מנפתוליהם הלא צפויים.המגוצ'י מוכיח גם בסרט זה את כשרונו בתיאור אלגנטי, עדין והומוריסטי של יחסים רומנטיים בין אנשים. הקשר בין הסיפורים הינו תמטי (בדומה לסרטים כמו "סיפורים פרועים") כאשר השחקנים והעלילות מתחלפים אך זירת ההתרחשות נותרת סביב טוקיו והתסריט עתיר הניואנסים עוסק במקומה של המקריות והגורל בחיינו, ביכולת שלנו לספר סיפורים זה לזה באופן שמשפיע ומשנה את המציאות ובמערכות היחסים שנרקמות בין בני אדם על הסודות והשקרים המרכיבים אותן אך בו בזמן על הצדדים ההומניים והרגישים שניכרים בהן. הדיוק בסרט נובע מבימוי ביד אמן ושחקנים שבאיפוקם מביעים ספקטרום שלם של מורכבות אנושית.
בזכות הכתיבה המדויקת, הבימוי המוקפד והמשחק המוצלח של הקאסט הרחב - זוהי דרמה-קומית אנושית ומפתיעה שכדאי לצפות בה. אמנם היא נופלת באיכותה מ"הנהגת של מר יוסוקה", אולם למי שמעוניינים לצלול לתוך עולמו של הבמאי זוהי טבילת אש נגישה יותר ומהנה בהחלט בזכות עצמה.
גלגל המזלות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5111/02/2023 10:09:48
7/10אייקון ציון
מתקשה להמריא. איטי ודורש הרבה סבלנות. אומנם יש איזשהו שיא שמגיע בסוף כל אחד משלושת הסיפורים, אבל הדרך לשם ארוכה ומייגעת. הנקודה המרכזית מבחינתי ,היא הנועזות המינית שבאה לידי ביטוי בדיאלוגים. התרבות היפנית נתפסת שמאופקת ושמרנית ואותי זה קצת הפתיע. אם מתאמצים למצוא מכנה משותף בין כל האפיזודות,בנאלי ככל שיהיה, אז זה מתייחס להחלטות ומעשים שלנו שמשליכים על עתידנו ועתיד אנשים אחרים. ציפיתי ליותר.
שם: עומרגיל: 4011/02/2023 01:01:48
2/10אייקון ציון
לא ברורה הפואנטה של הסרט. הפקה זולה מאוד, דיאלוגים ארוכים מדיי. לא ברור גם הקשר בין 3 הסיפורים, אם יש קשר.
שם: אפרוחגיל: 4528/05/2022 08:36:51
4/10אייקון ציון
תחושה של סרט סטודנטים לא בשל. שלושה סיפורים שכולם מלל, לא קשורים יותר מדי למציאות וגם לא אחד לשני, מתרחשים בחדר או ברחוב, אין השקעה או עלילה שאפשר להתחבר אליה, מאוד איטי וארוך והפואנטה לא מגיעה. חלק מהאנשים יצאו באמצע.
קישורים
חץ גלגל המזלות (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט