קולות רקע ביקורת סרט

Golden Voices Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "קולות רקע":
"אחד הסרטים הישראליים הטובים של השנים האחרונות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Golden Voices
משחק ולדימיר פרידמן, מריה בלקין, אוולין הגואל, אורי קלאוזנר, אלכס סנדרוביץ', במאי/ת יבגני רומן  
דרמה
ביקורת סרט לקולות רקע מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"פנינה קולנועית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע65.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די27.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
נושא ההגירה נבחן ונבדק בקולנוע הישראלי פעמים רבות. ב"רובה חוליות" נבחן היחס לניצולי השואה בישראל של שנות ה-50. ב"סלאח שבתי" היה זה המהגר הצפון אפריקאי שרצה דירת שיכון בישראל הגזענית של שנות השישים וב"סוף העולם שמאלה" בחן אבי נשר את העולים שהגיעו לדרום הארץ בשנות השבעים. סרטים אלו ניסו לבחון האם באמת ישראל הייתה כור היתוך אמיתי והאם השכילה להתמודד עם האתגר שבקליטת מאות אלפי עולם חדשים בתקופות קצרות.הסרט "קולות רקע", שצפיתי בו לראשונה בבכורה האירופאית שלו בנובמבר 2019 בפסטיבל הקולנוע בטאלין ומגיע רק עכשיו למסך הגדול, עוסק בעליית הרוסית לישראל בתחילת שנות ה-90 ובמיוחד בזוג לא צעיר שמגיע לארץ הקודש. הסרט מבוסס על חוויותיהם של הבמאי יבגני רומן ושל השותף לכתיבת התסריט והצלם הנהדר זיו ברקוביץ. גם השחקנים הראשיים בסרט ולדימיר פרידמן ומריה בלקין הגיעו באותם גלי עלייה אי שם לפני שלושים שנה ויותר.
בברית המועצות היו הזוג מדבבי סרטים. הם היו "קולות הזהב" (שמו של הסרט באנגלית) וקולותיהם אף היו מזוהים עם שחקנים הוליוודיים כאלו ואחרים. כשהם מגיעים לישראל הם מבינים שכמדבבים לא תהיה להם בעצם עבודה (ומקסימום הם יהוו "קולות רקע" כשמו העברי של הסרט) ומנסים למצוא עבודות חלופיות. ויקטור (פרדימן)מתחיל לעבוד בעירייה ורעיה (בלקין) מתחילה לעבוד בשיחות ארוטיות תוך שהיא מנצלת את קולה הענוג. ברקע פורצת מלחמת המפרץ וקשיי ההתמודדות של הזוג עם מדינתם החדשה רק גוברים.באולם בטאלין שבו צפיתי בסרט הקהל יצא מגדרו ולא רצה לתת לשחקנים ולצוות לעזוב. נשאלו שאלות רבות ומחיאות הכפיים לא הסתיימו ואכן אי אפשר שלא להיכבש בקסמו של "קולות רקע", סרט צנוע וקאמרי עם לב גדול . כסרט על הגירה הוא מצליח להיות אותנטי ונדמה לעיתים שהשחקנים משחקים את עצמם. סוף סוף זוכה ולדימיר פלדמן המוכשר המדלג בין התיאטרון לקולנוע לתפקיד ראשי (הוא הופיע בלא מעט סרטים כגון "קרקס פלשתינה" , "כנפיים שבורות" ועוד ) וכאן הוא מפליא בביצועיו כוויקטור המתוסכל .מריה בלקין - ללא ניסיון קולנוע ממשי - היא היהלום שבכתר של הסרט. הסצנות בהן היא משנה את קולה כדי לנהל שיחות ארוטיות בטלפון הן פשוט מדהימות.
מעבר לעיסוק בעלייה, זהו סרט על יחסים בין בני זוג לא צעירים שמרגישים ששיאם מאחוריהם ונאבקים גם להשאיר את התא המשפחתי שלם. הסרט גם מנהל דיון מעניין על תפקיד המדבב בקולנוע ועל עולם הקולנוע בכלל וכל מי שחובב קולנוע יחוש צביטה בלב ודמעה בעיניו בכמה וכמה סצנות שמצדיעות לקולנוע באשר הוא. "קולות רקע" הוא סרט נבון וכן שהאותנטיות פורצת ממנו ועוטפת את הצופה. צרפו לכך משחק מצוין, בימוי מדויק וצילום נהדר וקיבלתם את אחד הסרטים הישראליים הטובים של השנים האחרונות.
קולות רקע - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 4105/08/2023 16:53:45
8/10אייקון ציון
סרט מעניין סך הכל ועשוי טוב על קשיי ההתאקלמות של זוג רוסים
שם: אילתגיל: 6504/06/2022 14:28:05
9/10אייקון ציון
סרט מצויין על קליטת העלייה הרוסית בארץ.מסופר כהלכה,אמין,מלא הומור שקל להתחבר אליו,וזו תמונת מראה על החברה שלנו כאן.מומלץ.
שם: ברברה סימוןגיל: 6817/05/2022 23:14:36
10/10אייקון ציון
סרט מאוד מעניין וריאליסטי. יותר מתאימה לסופים המבוגרים. אני ממליצה ליראות אותו.
קישורים
חץ קולות רקע (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט