לונאנה: יש יאק בכתה ביקורת סרט

Lunana A Yak in the Classroom Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "לונאנה: יש יאק בכתה":
"הסרט מתרחש בבהוטן הרחוקה, אבל אקטואלי לישראל 2022"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Lunana A Yak in the Classroom
משחק שראב דורג'י, אוגין נורבו לנדופ, קלדן להמו גורונג במאי/ת פאוו צ'וינינג דורג'י  
דרמה
ביקורת סרט ללונאנה: יש יאק בכתה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אנושי ומרגש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע72.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די22.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
החינוך הוא הדבר החשוב ביותר שיכול לקבוע עתידה של מדינה לכן ממשלת בהוטן שולחת סטודנטים צעירים לכפרים נידחים, כדי שילמדו את הילדים של אותם כפרים קרוא, כתוב, חשבון וקצת אנגלית. אוגין, מורה צעיר בשירות המדינה, מנסה להימלט מהגורל המצפה לו ולהפוך למחנך במשרה מלאה בעיר הבירה. להפתעתו הוא נשלח לבית הספר המרוחק ביותר בעולם, בכפר לונאנה הנידח על רכס ההימלאיה, כפר שבו מתגוררים 56 אנשים, ללא חשמל, מים זורמים, ללא רשת סלולרית, אינטרנט, או חיי חברה ולילה. כפר שכדי להגיע אליו צריך לצעוד ברגל 8 ימים.אוגין, שהחלום שלו הוא לעבור לאוסטרליה ולהפוך לזמר מצליח, מוצא את עצמו אחראי על ילדי הכפר שנראה שהם יותר רוצים ללמוד מאשר שהוא רוצה ללמד. במהלך המסע האישי שלו אוגין יגלה שדווקא במקום הכי נידח בעולם הוא ימצא את היעוד שלו. הילדים המקסימים והמבוגרים עם סיפוריהם המרגשים יצליחו לחלחל לתוך ליבו של הצעיר העירוני שאוחז בחלומות מערביים. כמו בהמון סרטים מסוג זה על צעיר מודרני שמגיע לעבוד בכפר קטן ונידח נגד רצונו, גם בסרט זה גיבורנו עתיד לגלות שהאושר וגם האהבה נמצאים במקום הכי פחות צפוי. מה שכן יוצא דופן בסרט זה, לעומת מאות סרטים אחרים או סדרות טלוויזיה מסוג זה, הוא שהתוצאה דווקא טובה מאוד.
"לונאנה, יש יאק בכיתה" הוא סרטו הראשון כבמאי של פאוו צ'וינינג דורג'י. רעייתו, עמה הוא מתגורר בבהוטן, היא שחקנית ומורה למשחק, שליהקה את כל השחקנים האנונימיים שזהו סרטם הראשון. הוא התחיל כעוזר במאי בסרט הבהוטני הידוע ביותר בעולם המערבי, "ואריה – הברכה". ב - 2016 הפיק את הסרט הבהוטאני, "המה, המה, שיר לי שיר בזמן שאני ממתין". פאוו צ'וינינג דורג'י מצליח לעשות מה שהמון סרטים בז'אנר זה נכשלים בו. לייצר תחושה של ראשוניות, פשטות ותמימות אמיתית המצליחים לחדור מהמסך הגדול אל תוך ליבותיהם של הצופים באולם הקולנוע.הגיבור הצעיר חושב שהוא יודע הכל, אך בעצמו עובר שיעור מאלף אותו החיים מזמנים לו. התהליך שהוא עובר במשך 109 הדקות של הסרט הוא שיעור שכל צופה בישראל חייב לעבור. מאדם צעיר שלא מבין בכלל את חשיבות המקצוע שלו כמורה ומחנך הוא לומד על בשרו עד כמה המקצוע שלו חשוב.
כאשר צופים בסרט וגיבוריו הצעירים, הילדים החיים בכפר, אפשר רק לקוות שהנוער בישראל יהיה קצת יותר דומה להם, על אף שמדובר בילדים שחייהם מוסללים מראש לעבוד כחוואים ולהתחתן בגיל צעיר מעצם העובדה שהם חיים בכפר המנותק לחלוטין מהמציאות המערבית. הם מתגוררים בתנאי מזג אוויר קשים, כאשר חלק מהשנה אין בכלל לימודים או אפשרות לצאת מהבית. התשוקה שלהם ללמוד, להחכים, לצבור ידע ולהשתפר מעוררת הערצה. דווקא אותם צעירים שהמדינה בה הם חיים שכחה אותם מאחור רוצים לנגוס מפרי הידע ולהחכים.כבר בשמו של הסרט ניתן להבחין בייחודיות שלו. "היאק בכיתה" הוא אולי המשמעות הכי מדויקת והכי סמלית של הסרט. הצעירים שואפים לידע ובמקביל נכנס לכיתה יאק, הבהמה הכפרית המסוגלת לגדול בתנאי מזג האוויר הקשוחים. אותה חיה קסומה מספקת את הגללים שמחממים את הכיתה ומאפשרים לילדים לשהות בה בזמן הלימודים. בין היתר הם גם יחממו את דירתו של המורה.הסרט מצליח להעביר את האותנטיות של החיים בכפר המבודד, ואת היופי הפראי והטוהר הראשוני של הטבע סביבו. "לונאנה" מביא אל מסך הקולנוע תחושה של חמלה, אהבה לזולת ואת הערך העליון של השכלה וחינוך, ערכים חשובים שנדיר למצוא אותם במציאות העכשווית שבה אנחנו חיים.
לונאנה: יש יאק בכתה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 4108/07/2023 10:52:42
9/10אייקון ציון
הטבע בשיא תפארתו. סרט שהוא חובה לאנשי הוראה.
שם: דן קירוגיל: 7213/12/2022 19:46:56
8/10אייקון ציון
סרט מקסים על תרבות לא מפותחת.מומלץ.
שם: דורוןגיל: 6728/09/2022 14:36:49
8/10אייקון ציון
סרט פשוט,מיוחד ואנושי, בלי יותר מדי השקעה.תפאורת הטבע בעיצומה ומהווה חלק מההנאה המובטחת.מומלץ בהחלט.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט