קורסאז' ביקורת סרט

Corsage Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "קורסאז'":
"דרמה היסטורית עם טוויסט"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Corsage
משחק ויקי קרייפס, פלוריאן טייכטמייסטר, קתרינה לורנץ במאי/ת מארי קרויצר  
דרמה
ביקורת סרט לקורסאז' מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"קריפס נהדרת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע66.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די8.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות25.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
נדמה שבשנים האחרונות השחקנית ויקי קריפס נמצאת בכל מקום. מאז הופיעה ב"חוטים נסתרים", היא כיכבה בסרט השואה "השורד", במותחן של שאמלאן "זמן", ב"ורמיר האחרון" וכעת היא בתפקידה הקולנועי אולי המרשים ביותר עד כה בתור הקיסרית אליזבת (סיסי) מאוסטריה בסרט "קורסאז'". לקריפס יש יכולת להחליף זהויות כזיקית והופעתה העגמומית משהו ביחד עם יופייה הלא שגרתי יוצרים דמות היסטורית מרתקת וטראגית שבהחלט שווה את זמנו של הצופה.הקיסרית אליזבת הייתה אישה דעתנית שסירבה להיכנע לכללי המשחק שהיו נהוגים באותה תקופה בחצרות המלוכה. היא ניהלה מערכת יחסים של אהבה ובעיקר שנאה עם בעלה הקיסר פרנץ יוזף, הקפידה על גזרתה באופן אובססיבי וחוותה לא מעט טרגדיות כגון מות בנה. בסופו של דבר נרצחה על ידי מתנקש כשהיא בת 61. אליזבת הפכה למיתוס, ממש כמו הנסיכה דיאנה, ונשארה חקוקה בלב העם כאישה שלא התפשרה וחיה את חייה בניסיון להפוך לשווה ולא כסוג ב' - כפי שבאותם ימים היה היחס לנשים, גם לבנות מלוכה.
המיתוס של אליזבת הוליד את טרילוגיית הסרטים על דמותה בכיכובה של רומי שניידר. אלו היו סרטים שהציגו דמות זוהרת וגדולה מהחיים. מארי קרויצר, הבמאית של "קורסאז'", בחרה ליצור גם היא דרמה תקופתית מרשימה אך עם דגש על דמות הרבה יותר מורכבת של הגיבורה הטראגית שבמרכזה. חנוטה במחוך (שזהו שמו של הסרט-קורסאז') שהופך צר מיום ליום, סיסי היא אדם פגיע שחווה את החיים במלוא עוצמתם- היא בוכה, שורטת, מתנה אהבים ובעיקר מנסה לחמוק מגורלה כאישה שנועדה לשרת את המלוכה ואת הקיסר. אליזבת מסרבת להיות קפואה למשך שאר חייה ובגיל 40 היא רוצה להמציא עצמה מחדש. האם זה בכלל אפשרי?מסרטה של קרויצר נושבת רוח קרה ומקפיאה. הכל בארמון קפוא וחנוט והגיבורים מסתובבים כרוחות רפאים שחדוות החיים ניטלה מהן. זוהי דרמה תקופתית שיכולה להידמות לצופה כקולנוע מיושן, אולם קרויצר מביימת ביד בטוחה, משלבת פסקול מודרני בעלילה ואף לא חוששת מלסטות מההיסטוריה לכיוונים פיקטיביים שישרתו אותה (כמו הסיום המעט מופרך שמשתלב באווירה הדטרמיניסטית השורה על הסרט).
"קורסאז' הוא סרט יפה עד כאב, יופיו פוצע את הצופה ומותיר אותו שותת דם. הקיסרית משוטטת לה במבחר בגדיה ומחוכיה בהיכלי השיש שהם כלאה המוזהב ואינה יודעת את נפשה בניסיונה להגביה עוף ולצאת ולו לרגע לחופשי.עוד במהלך הפקת הסרט וגם לאחריו עלו שורות של פרשיות המטילות כתם על שניים מכוכבי הסרט. פלוריאן טייכטמייסטר המגלם את הקיסר פרנץ יוזף הואשם באיסוף פורנוגרפיית ילדים וחבר אחר בצוות השחקנים הואשם בהטרדה מינית. אך סמלי הוא שסרט שכולו שיר הלל לפמיניזם ולאישה דעתנית ימצא עצמו בתוך סערה הקשורה למעשים מגונים של גברים, ממש כמו אלו שניסו לגמד את אליזבת הקיסרית ולהכניס אותה לתוך מחוך חונק.
קורסאז' - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 4110/12/2023 07:32:05
4/10אייקון ציון
התלבושות יפות וזהו. סרט משעמם מאוד.
שם: דן קירוגיל: 7212/04/2023 13:37:26
4/10אייקון ציון
סרט שמתיימר להיות סרט "אנגלי" - אבל הוא לא. זו היתה אכזבה גדולה בשבילי. ציפיתי להרבה יותר.
שם: revitalizaגיל: 6728/02/2023 16:47:08
5/10אייקון ציון
משעמם מאד, איטי וארוך.
קישורים
חץ קורסאז' (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט