רוצחי פרח הירח ביקורת סרט

Killers of the Flower Moon Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "רוצחי פרח הירח":
"עוד יצירה גדולה מהחיים של המאסטר סקורסזה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Killers of the Flower Moon
משחק ליאונרדו דיקפריו, רוברט דה נירו, ג'סי פלמונס, לילי גלדסטון, ברנדן פרייז'ר, ג'ון ליתגו במאי/ת מרטין סקורסזה  
דרמה
ביקורת סרט לרוצחי פרח הירח מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"אפל ויפהפה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע87.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די8.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מרטין סקורסזה מביים כבר למעלה מחמישה עשורים. עם השנים הוא חוזר שוב ושוב לכמה מהתמות שמאפיינות אותו - פשיעה מאורגנת, אלימות והרוע האנושי בצורותיו השונות. סקורסזה הוא בעיניי אחד הבמאים השכלתניים בתעשייה ותמיד אני נהנה להקשיב לו בראיונות. הוא גם מאלו שלקחו על עצמם לבצע רסטורציה מקיפה של כל מני סרטים ישנים שכמעט ונגנזו וכך הוא גם הפך למחנך של הדורות הצעירים של חובבי הקולנוע.חלק מסרטיו הם ספקטקלים הוליוודיים במלוא מובן המילה כמו "הטייס" האימתני או "הזאב מוול סטריט" שבו הוא מתפרע להנאתו אך שומר על בימוי מסחרר ומהודק. כמו בסרטו "האירי", שפחות או יותר סיכם את כל סרטי המאפיה שלו לדורותיהם, בסרטו החדש הוא שב לאפוס קולנועי (206 דקות !) שבו הוא מציע מעין גרסה חדשה לאחד המערבונים הגדולים בכל הזמנים "איך נכבש המערב". זהו אינו בדיוק מערבון אך יש בו בהחלט אינדיאנים וקאובויים, רק שב"רוצחי פרח הירח" הצופה יתבקש להזדהות עם האינדיאנים שלא מפסיקים לסבול.
הסרט מבוסס על ספר רחב יריעה המגולל את סיפורם של האינדיאנים בני שבט האוסייג' שהאזור שאליו הועברו התגלה כמצבור נפט אדיר ובני השבט הפכו לאנשים עשירים מאוד. יחד עם העושר הגיעו הלבנים שעניין אותם דבר אחד - לנצל את הזהב השחור לטובתם האישית. הדבר נעשה באמצעים משוכללים שכללו חיסול מושכל של המקומיים, הרעלתם ובעיקר חתונה של לבנים עם בנות האוסייג' מתוך מטרה שבאיזשהו שלב בצוואתן יעבירו אותן נשים (תמימות יותר או פחות) את רכושן לבעל או לבן משפחה לבן אחר שהצליח לרכוש את אמונתן.ראש וראשון לנבלים הוא איש העסקים החביב והנדיב לכאורה ויליאם הייל בגילומו של אחד מהשחקנים שהרבו לשתף פעולה עם סקורסזה לאורך הקריירה של שניהם - רוברט דה נירו. דה נירו הוא אשף התחמונים ובמתק פנים (ממש כמו ב"חבר'ה הטובים" הנהדר) הוא טווה את קורי העכביש שלו והוא מטריד ומבהיל לא פחות מדמותו של ג'ון יוסטון ב"צ''ינהטאון". הצלע השנייה במשולש הגיבורים הוא עוד שחקן שמרבה לזרוח תחת סקורססה - ליאונרדו דיקפריו בתפקיד החייל המשוחרר ארנסט ברקהארט. נער הזהב שהפך לשחקן לגיטמי ומוכשר מגלם דמות של ספק אידיוט המובל לחתונה עם בחורה מקומית חסודה, הכל כדי בסופו של יום להשיג את אדמתה. דמותו מרתקת כמעין אימבציל חסר הבנה שחווה במהלך העלילה המפותלת רגעי חרטה, אך ממשיך בתוכנית ומותיר את הצופה די מתוסכל.
לילי גלדסטון הנהדרת היא מולי בת האוסייג' שמתאהבת בארנסט ומנהלת עימו מערכת יחסים לא פשוטה. היא זועקת באצילותה את היחס לו זכו האינדיאנים שהכירו שוב ושוב את החמדנות של האדם הלבן ואת בחירתו ברוע פעם אחר פעם. דמותה היא הפחות מורכבת מבין שלוש הצלעות של המשולש המופתי שבונה סקורסזה, אך עדיין היא מפליאה בגילום דמות גדולה מהחיים ולא אופתע אם תזכה באוסקר על משחקה.הסרט מעט ארוך מדי והצפייה בו הופכת יותר ויותר סיזיפית כשהוא שוקע לתוך האפלה. יש משהו מעייף ומתיש בלצפות עוד ועוד באנשים מבצעים כל טריק מלוכלך בספר כדי להצליח במשימת העל שלהם ולדחוק את בני האוסייג' מאדמתם. בחלק מהמקרים מדובר באלימות לשמה, אלימות שלא יודעת שובע וסקורסזה שב לבחון ממש כמו ב"נהג מונית" או ב"רחובות זועמים" ו"פסגת הפחד" מה מניע את היסודות האפלים שבנפש האדם והאם העולם מונע כמעט אך ורק מתאוות בצע מסוכנת?פן נוסף ומעניין בסרט הוא התיאור של איך בעצם נוצרה הסוכנות הפדרלית האמריקאית (בעיקר הגוף שקדם לה) ואיך הבין הממשל האמריקאי כי כדי לגבור על כל כך הרבה רוע ופשע יש להקים גוף שיפעל מעל ובניתוק מהרשויות המקומיות, שבחלקן הגדול נשלטו על ידי אנשים מושחתים. לאט אבל בטוח טבעת החוק מתהדקת סביב צוואר הפושעים באזור האוסייג' והם בתגובה נלחמים בכל מה שידם משגת.

סקורסזה בעצמו מופיע לקראת סוף הסרט בקטע משעשע ששוב מציג אותו כמעין מחנך המסביר למאזיניו מה בדיוק אירע באפוס שכעת הצופה שקע לתוכו. "רוצחי פרח הירח" ניחן בעלילה מפותלת ולא תמיד קוהרנטית, אבל מי שיטרח ויצפה בו בקולנוע לפני שיגיע לסטרימינג של אפל מובטח לו שייהנה מעוד יצירה מופתית אפלה ומדממת ובעיקר נבונה של אחד הבמאים הגדולים בדורנו.
רוצחי פרח הירח - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 4113/02/2024 21:02:54
2/10אייקון ציון
שמח שהמתנתי לצפות בזה בבית ולא בקולנוע. בשביל לשרוד סרט באורך כזה, הוא צריך לסחוץ מההתחלה, מה שלא קרה. אחרי שעה עצרתי. שעמום מוחלט שלא מפצה על משחק מצוין של די קפריו.
שם: oferZגיל: 4027/01/2024 01:16:46
1/10אייקון ציון
אל תלכו. סרט ארוך, רובו משמים, חלקו לא אמין מבחינת מבנה הדמויות, פשוט לא סרט טוב. אם הוא היה באורך סביר, סביב 100 דקות, הייתי נותן לו ציון 5. אבל למרוח אותו על 206 דקות זה מגוחך ומקומם. אחד הקווים העיקריים שהובלט לאורך הסרט בכלל לא בא לכדי פתרון כלשהו בסוף. הסרט מבוסס על סיפור אמיתי ומעניין, זה נכון - שאפשר לקרוא בויקיפדיה בעשר דקות. תעשו לעצמכם טובה, אל תתקרבו.
שם: גיאגיל: 1413/01/2024 21:03:54
10/10אייקון ציון
סרט תענוג לצפייה הסרט מאוד ארוך אבל שווה את הצפייה אהבתי את המשחק של לאונרדו דיקפריו תענוג לראות אותו על המסך וגם רוברט דה נירו מעולה בסרט שניהם 10 מתוך 10
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט