המשחק של ריפלי ביקורת סרט

Ripleys Game Movie Review

תמונת כתבאלון רוזנבלום על "המשחק של ריפלי":
""המשחק של ריפלי" הוא סרט מתח בוגר ומהנה שמזכיר באופייה סרטי מתח קלאסים משנות החמישים. הסרט מצולם להפליא ומבוים במקצועיות. ג'ון מלקוביץ' מוכיח שוב כי הוא אחד השחקנים הטובים שהיו אי פעם וליהוקו לתפקיד הראשי הוא מושלם."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Ripleys Game
משחק ג'ון מלקוביץ, דוגריי סקוט, ריי ווינסטון, לינה האדלי, קיארה קאסלי במאי/ת ליליאנה קוואני  
דרמה
ביקורת סרט להמשחק של ריפלי מאת אלון רוזנבלום | מבקר קולנוע | כתב
ציון המבקר
""המשחק של ריפלי" הוא סרט מתח בוגר ומהנה שמזכיר באופייה סרטי מתח קלאסים משנות החמישים. הסרט מצולם להפליא ומבוים במקצועיות. ג'ון מלקוביץ' מוכיח שוב כי הוא אחד השחקנים הטובים שהיו אי פעם וליהוקו לתפקיד הראשי הוא מושלם."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע
בבית
אחכה לדי.וי.די
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
קצב איטי, נופים מדהימים של איטליה, משחק מצוין של ג'ון מלקוביץ' ותסריט מותח שעוסק בדמויות מורכבות, כל אלו מרכיבים את "המשחק של ריפלי". ליליאנה קוואני היא אחת הבימאיות המוערכות ביותר בתעשיית הקולנוע. היא זכתה לתהילת עולם עם סרטה הפרובוקטיבי "שוער הלילה" משנת 1973. קוואני, שחגגה השנה יום הולדת 70, מצליחה לביים את מלקוביץ' ולהביא אותו למחוזות חדשים של רשע. היא משלבת צילומים אפים, המלווים בזמרת אופרה מוכרת, עם סצינות קטנות ואנושיות. סצינות אלימות עם סצנות מקבריות וכל זאת תוך שהיא בוחנת לעומק את נפשן של הדמויות המרכזיות הפועלות בסרט.עשרים שנה אחרי שהופיע לראשונה בספר "הכשרון של מר ריפלי", ריפלי כבר חי את החיים הטובים. הוא גר בוילה מקסימה באיטליה עם חברתו, פסנתרנית יפה, אוסף חפצי אומנות ויודע מספיק כדי למכור רישומים מזויפים של רמברנט לאספנים מלומדים. הוא עדיין חסר מעצורים והוא עדיין רוצח, אבל עכשיו הוא גם עשיר והוא אוהב את זה. יום אחד מופיע אדם בשם ריבס, פושע שהיה בעבר שותפו של ריפלי, ומנסה לגייס את עזרתו כדי לחסל מתחרה בברלין. ריפלי מסרב אבל מציע אלטרנטיבה: ג'ונתן טרוואני, ממסגר תמונות אנגלי שחי בכפר, נשוי באושר, בורגני וחולה בלוקמיה. טרוואני העיר פעם במסיבת קוקטיל הערה מעליבה על טעמו של ריפלי, והגיע הזמן לנקום. ריפלי המשועמם והציני מתענג על האתגר להפוך איש משפחה רגיל לרוצח שכיר.
דאגריי סקוט, אותו ראינו כאיש הרע ב"משימה בלתי אפשרית 2", נותן הופעה צנועה ומרגשת כג'ונתן טרבאני, האיש החולה שמסכים להרוג בכדי לספק למשפחתו ביטחון כלכלי. ריי וינסטון (ג'ימי גרימבל) הוא החבר התככן של ריפלי.קאבאני משתפת פעולה עם שני יוצרים וותיקים, הצלם אלפיו קונטיני (שעבר את ה- 75) והמוסיקאי הנודע אניו מוריקונה (שחוגג השנה 75). שלושת היוצרים הללו, הבשלים, הבוגרים, מצליחים לתת לסרט קצב ואופי של סרט קלאסי. אין הרבה יריות, אין הרבה שוטים תזזיתיים או אפקטים, אך את מקומם ממלא משהו חשוב הרבה יותר, סיפור טוב ומותח ודמויות עמוקות. כמו כן מעלה קאבאני שאלות מוסריות בנוגע לאופיו של האדם. האם אנו נסכים להרוג אדם אחר כדי לספק ביטחון חומרי לאנשים שאנו מכירים? האם קל להרוג? והשאלה החשובה מכל: "האם מותר לנו לשחק בנפשו, אופיו וחייו של הזולת למטרות נקמה והנאתנו האישית?"
לסיכום: "המשחק של ריפלי" הוא סרט מתח עמוק ומהנה שעוסק בדמויות מורכבות. הוא עשוי כמו סרט מתח קלאסי משנות החמישים, איטי, מעוצב להפליא ומעניין. כדאי.
המשחק של ריפלי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: nicname nickגיל: 1908/11/2003 19:02:10
10/10אייקון ציון
סרט גאוני מלקוביץ במשחק מהפנט סרט מקורי חכם עוד יותר מהכשירון של מר ריפלי סרט חזק ועצמתי לכו לראות
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט