יאיר הוכנר על "דוגוויל": "היוצר המבריק שאחראי על סרטים סוחפים כמו "רוקדת בחשכה", "לשבור את הגלים" ו"האידיוטים" ייצר סרט תעמולה זול ורדוד המתחזה לסרט איכות."
משחקניקול קידמן, לורן באקול, פול בטאני, ג'יימס קאן, פטרישה קלארקסון, בן גזארה, פיליפ בייקר הול, ג'ון הרט, ז'ליקו איבאנק, אודו קייר, קלואי סביני, סטלן סקרסגארדבמאי/תלארס פון טרייר
שנאתו העיוורת והילדותית של הבמאי לארס פון טרייר לארצות הברית הפילה אותו בפח. היוצר המבריק שאחראי על סרטים סוחפים כמו "רוקדת בחשכה", "לשבור את הגלים" ו"האידיוטים" ייצר סרט תעמולה זול ורדוד המתחזה לסרט איכות. זהירות, ספוילר.השאלה הגדולה היא, מה שחקנים אמריקאים מכובדים וכוכבת הוליוודית ענקית מחפשים בסרט החדש של לארס פון טרייר. התשובה פשוטה למדי. כל שחקן היה מסכים לעבוד עם מי שנחשב לאחד הבמאים הגדולים של העשור האחרון, אבל אם הם היו חושבים קצת מעבר להתלהבות הראשונית הם היו מבינים שמר פון טרייר, שבסרטו הקודם יצא חוצץ נגד עונש המוות בארה"ב, גוזר גזר דין מוות לאומה שלמה שלצערם הרב של השחקנים המככבים בסרט, הם עדיין שייכים אליה.
פרסומת
הסרט מתרחש בימי השפל הכלכלי בארה"ב ומתמקד בגרייס (חסד) צעירה הנמלטת על נפשה ומגיעה לעיירה דוגוויל. תושבי העיירה מסכימים להחביא אותה בתנאי שתעזור להם במשימות שונות. גרייס מוכנה למלא את בקשותיהם, לסבול את שיגעונותיהם וכאשר המצב הולך ומחריף היא הופכת לעבד המקריב את עצמו ומקבל ברצון כל עונש והתעללות שהתושבים חפצים בהם. לקראת סוף הסרט מסתבר שגרייס היא מטאפורה לדמות משיחית, יש לה את הכוח להחליט האם מגיע לתושבי העיירה לחיות או לא.פון טרייר, בשם האומנות הגבוהה, מציב את השחקנים על במה בלב מחסן שחור וטוען שזו עיירה. השחקנים מתרוצצים על הבמה, עושים עצמם כסוגרים ופותחים דלתות, וכל זה רק כדי לתת תחושת עומק למעשה תעמולה שקוף, פשטני ושטחי המיועד לאייאטולות ולאירופאים השונאים בדם את המעצמה הגדולה בעולם.
פון טרייר הוא מלך המניפולציות, הוא יודע היכן להציב מצלמה כדי להוציא את הקהל מאדישותו ובהחלט יודע לעבוד עם שחקנים ולהשיג את התוצאות המכסימליות מכל השחקן המופיע בסרט אם זו הכוכבת ההוליוודית ניקול קידמן ואם זו הרשימה המכובדת של שאר השחקנים ביניהם לורן באקול, פול בטאני, ג'יימס קאן, פטרישיה קלארקסון, ג'רמי דייוויס, בן גאזארה, פיליפ בייקר הול, קלואי סביני ושחקניו הקבועים ז'אן-מרק בר, אודו קייר, שיובן פאלון וסטלאן סקארסגארד.כל ההערכה כיוצר אינטלקטואל שרכש במהלך השנים יורדים לטמיון אחרי שצופים בסרט הזה. שומר נפשו ירחק.
פשוט חוויה .
תיאטרון בקולנוע כמו שמציין הבמאי המעולה לארס פון טרייר .
שילוב של צילום מיוחד בלי אפקטים ומה שמייחד את הסרט זה הפשטות , ולכן הדמויות הן עיקר הסרט .
רגעים מותחים , רגעים מפתיעים והרבה קריצות לחיים האמיתיים שלנו .
סרט מאוד מיוחד ושווה צפייה בהחלט .
שם:סבא אפריים מירושלייםגיל:2024/04/2004 23:04:42
8/10
סרט טוב. למרות תחושת הדז'ה וו שעולה ממנו שכבר היינו בסרט הזה, ואף על פי שניקול קידמן משחקת משחק קפוא קצת,טיפה לא משכנע, זה בהחלט סרט ששווה צפייה ולו רק בגלל צורת הצילום המינימליסטית המפתיעה ועצם העובדה שהוא מציב בפני הצופה בכזו פשטות ובוטות את המרכיב הנצחי הנמצא בכולנו - רוע (מזכיר קצת את בעל זבוב. ועוד רבים ...)
שם:Ya hגיל:1604/04/2004 01:26:42
10/10
סרט מדהים! הבמאי הדני לארס פון טרייר באמת (כמו שמישהו כתב כאן) גורם לצופים לסבול, התפאורה באמת לא הזיזה בסרט הזה מכיוון שהוא היה כל כך שנון ומעניין פילוסופית ואינטלקטואלית, הסרט הוא בעצם כמו חידה, הוא מיסתורי מאוד עם רעיונות שאתם תצטרכו לפצח, התרשמתי מאוד מהמשחק של פול,וניקול. התסריט לדעתי הוא גאוני וקשה שלא להביע פליאה לנוכח הרמה הגבוהה שהסרט הזה לוקח אותנו.מה שמסקרן אותי זה מה יהיה בסרט השני לנוכח הסוף הקצת מוזר שלו. העצה שלי אליכם: אם ראיתם את הסרט ואחר כך הרגשתם הרגשה לא טובה בבטן של בילבול, תראו אותו שוב ושוב, ואני מבטיח שבסוף אתם תרגישו הנאה שלמה ממנו.