דוגוויל ביקורת סרט

Dogville Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "דוגוויל":
"היוצר המבריק שאחראי על סרטים סוחפים כמו "רוקדת בחשכה", "לשבור את הגלים" ו"האידיוטים" ייצר סרט תעמולה זול ורדוד המתחזה לסרט איכות."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Dogville
משחק ניקול קידמן, לורן באקול, פול בטאני, ג'יימס קאן, פטרישה קלארקסון, בן גזארה, פיליפ בייקר הול, ג'ון הרט, ז'ליקו איבאנק, אודו קייר, קלואי סביני, סטלן סקרסגארד במאי/ת לארס פון טרייר  
דרמה
ביקורת סרט לדוגוויל מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"היוצר המבריק שאחראי על סרטים סוחפים כמו "רוקדת בחשכה", "לשבור את הגלים" ו"האידיוטים" ייצר סרט תעמולה זול ורדוד המתחזה לסרט איכות."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע16.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די33.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות50.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
שנאתו העיוורת והילדותית של הבמאי לארס פון טרייר לארצות הברית הפילה אותו בפח. היוצר המבריק שאחראי על סרטים סוחפים כמו "רוקדת בחשכה", "לשבור את הגלים" ו"האידיוטים" ייצר סרט תעמולה זול ורדוד המתחזה לסרט איכות. זהירות, ספוילר.השאלה הגדולה היא, מה שחקנים אמריקאים מכובדים וכוכבת הוליוודית ענקית מחפשים בסרט החדש של לארס פון טרייר. התשובה פשוטה למדי. כל שחקן היה מסכים לעבוד עם מי שנחשב לאחד הבמאים הגדולים של העשור האחרון, אבל אם הם היו חושבים קצת מעבר להתלהבות הראשונית הם היו מבינים שמר פון טרייר, שבסרטו הקודם יצא חוצץ נגד עונש המוות בארה"ב, גוזר גזר דין מוות לאומה שלמה שלצערם הרב של השחקנים המככבים בסרט, הם עדיין שייכים אליה.
הסרט מתרחש בימי השפל הכלכלי בארה"ב ומתמקד בגרייס (חסד) צעירה הנמלטת על נפשה ומגיעה לעיירה דוגוויל. תושבי העיירה מסכימים להחביא אותה בתנאי שתעזור להם במשימות שונות. גרייס מוכנה למלא את בקשותיהם, לסבול את שיגעונותיהם וכאשר המצב הולך ומחריף היא הופכת לעבד המקריב את עצמו ומקבל ברצון כל עונש והתעללות שהתושבים חפצים בהם. לקראת סוף הסרט מסתבר שגרייס היא מטאפורה לדמות משיחית, יש לה את הכוח להחליט האם מגיע לתושבי העיירה לחיות או לא.פון טרייר, בשם האומנות הגבוהה, מציב את השחקנים על במה בלב מחסן שחור וטוען שזו עיירה. השחקנים מתרוצצים על הבמה, עושים עצמם כסוגרים ופותחים דלתות, וכל זה רק כדי לתת תחושת עומק למעשה תעמולה שקוף, פשטני ושטחי המיועד לאייאטולות ולאירופאים השונאים בדם את המעצמה הגדולה בעולם.
פון טרייר הוא מלך המניפולציות, הוא יודע היכן להציב מצלמה כדי להוציא את הקהל מאדישותו ובהחלט יודע לעבוד עם שחקנים ולהשיג את התוצאות המכסימליות מכל השחקן המופיע בסרט אם זו הכוכבת ההוליוודית ניקול קידמן ואם זו הרשימה המכובדת של שאר השחקנים ביניהם לורן באקול, פול בטאני, ג'יימס קאן, פטרישיה קלארקסון, ג'רמי דייוויס, בן גאזארה, פיליפ בייקר הול, קלואי סביני ושחקניו הקבועים ז'אן-מרק בר, אודו קייר, שיובן פאלון וסטלאן סקארסגארד.כל ההערכה כיוצר אינטלקטואל שרכש במהלך השנים יורדים לטמיון אחרי שצופים בסרט הזה. שומר נפשו ירחק.
דוגוויל - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אוהד קגיל: 2301/05/2004 02:00:10
9/10אייקון ציון
פשוט חוויה . תיאטרון בקולנוע כמו שמציין הבמאי המעולה לארס פון טרייר . שילוב של צילום מיוחד בלי אפקטים ומה שמייחד את הסרט זה הפשטות , ולכן הדמויות הן עיקר הסרט . רגעים מותחים , רגעים מפתיעים והרבה קריצות לחיים האמיתיים שלנו . סרט מאוד מיוחד ושווה צפייה בהחלט .
שם: סבא אפריים מירושלייםגיל: 2024/04/2004 23:04:42
8/10אייקון ציון
סרט טוב. למרות תחושת הדז'ה וו שעולה ממנו שכבר היינו בסרט הזה, ואף על פי שניקול קידמן משחקת משחק קפוא קצת,טיפה לא משכנע, זה בהחלט סרט ששווה צפייה ולו רק בגלל צורת הצילום המינימליסטית המפתיעה ועצם העובדה שהוא מציב בפני הצופה בכזו פשטות ובוטות את המרכיב הנצחי הנמצא בכולנו - רוע (מזכיר קצת את בעל זבוב. ועוד רבים ...)
שם: Ya hגיל: 1604/04/2004 01:26:42
10/10אייקון ציון
סרט מדהים! הבמאי הדני לארס פון טרייר באמת (כמו שמישהו כתב כאן) גורם לצופים לסבול, התפאורה באמת לא הזיזה בסרט הזה מכיוון שהוא היה כל כך שנון ומעניין פילוסופית ואינטלקטואלית, הסרט הוא בעצם כמו חידה, הוא מיסתורי מאוד עם רעיונות שאתם תצטרכו לפצח, התרשמתי מאוד מהמשחק של פול,וניקול. התסריט לדעתי הוא גאוני וקשה שלא להביע פליאה לנוכח הרמה הגבוהה שהסרט הזה לוקח אותנו.מה שמסקרן אותי זה מה יהיה בסרט השני לנוכח הסוף הקצת מוזר שלו. העצה שלי אליכם: אם ראיתם את הסרט ואחר כך הרגשתם הרגשה לא טובה בבטן של בילבול, תראו אותו שוב ושוב, ואני מבטיח שבסוף אתם תרגישו הנאה שלמה ממנו.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט