ספורי דגים ביקורת סרט

Big Fish Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ספורי דגים":
"אחרי הנפילה המחפירה של טים ברטון, בסרטו הרע היחיד, "כוכב הקופים", הוא חוזר לעצמו באחד מסרטיו המרגשים והאישיים ביותר."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Big Fish
משחק יואן מקגרגור, דני דה-ויטו, אליסון לוהמן, ג'סיקה לאנג, אלברט פיני, הלנה בונהאם קרטר, בילי קרודרופ, סטיב בושמי במאי/ת טים ברטון  
דרמה
ביקורת סרט לספורי דגים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אחרי הנפילה המחפירה של טים ברטון, בסרטו הרע היחיד, "כוכב הקופים", הוא חוזר לעצמו באחד מסרטיו המרגשים והאישיים ביותר."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע35.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די50.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ברטון הוא אולי הבמאי האמריקני היחיד שלאורך עשרים שנות קריירה עדיין משאיר חותם אישי בכל סרט וסרט. לצד המראה הויזואלי הייחודי שלו במרבית סרטיו, (מלבד החידוש הכושל ל"כוכב הקופים"), עלילות סרטיו בדרך כלל אפלות ומשלבת הומור שחור בשפע.ברטון יוצר מיתולוגיות קולנועיות ("המספריים של אדוארד", "ביטל ג'וס"), או מעניק משמעויות חדשות למיתולוגיות אמריקאיות: דמות הקומיקס "באטמן", היוצר הקולנועי הגרוע ביותר בתולדות הקולנוע - "אד ווד" ואגדת העם האמריקאית "סליפי הולו". בסרטו החדש הוא מנסה לפענח כיצד נוצרת מיתולוגיה. הוא עושה זאת דרך דרמה משפחתית מרגשת.
אדוארד בלום (אלברט פיני) מתפרסם כגוזמאי המספר סיפורים צבעוניים ובלתי אמינים על עברו כבחור צעיר. לבנו היחיד, וויל (בילי קרדוף), נמאס לחיות בצל אביו ולהיות מוזן אך ורק מסיפורים בלתי אמינים על ההיסטוריה המשפחתית שלו. הוא נוטש את העיר ועובר עם אשתו הטרייה לפריס. כעבור שלוש שנים הוא מקבל טלפון נרגש מאמו (ג'סיקה לאנג) המודיעה לו על אביו הגוסס מסרטן. הוא חוזר לעיר הולדתו, וזו כמובן הזדמנות מושלמת עבור אדוארד לספר את סיפוריו בפעם המי יודע כמה, ועבור וויל זו הזדמנות להיזכר בסיפורים שסיפר לו אביו.עלילותיו האגדתיות של האב נפרשות בעולם סוריאליסטי, כאשר הוא משלב בסיפוריו ענקים, גמדים, מכשפה עם עין זכוכית ודג ענק. את אדוארד הצעיר מגלם יואן מקגרגור שחווה שלל הרפתקאות סביב העולם ובחזרה. אבל לא הכל נראה מתוק ומושלם, ארה"ב שמוצגת בסרט היא מקום מתוק מדי, מתוק עד כדי גועל, העיירה האמריקאית המושלמת שלתוכה נקלע גיבור הסרט, נראית כמו בית משוגעים על פרוזאק. גם באמריקה "המושלמת" שמציג ברטון יש משהו מאד לא בריא.
בנוסף לצוות השחקנים הראשי שמוביל את הסרט תמצאו גם בתפקידי המשנה בסרט שחקנים נפלאים כגון: דני דה-ויטו, סטיב בושמי והלנה בונהם קרטר.קל להבין מדוע ברטון התחבר לעולם המופלא שיצר דניאל וואלאס בספרו. כנראה שמנקודת המבט של ברטון זהו סרטו האישי והמרגש ביותר שעשה עד כה. למרות שהחתום מטה נסחף לתוך העולם הקסום והמופלא של הסרט, הוא עדיין מעדיף את הסרטים האפלים יותר של ברטון, "באטמן חוזר", "אד ווד" ו"סליפי הולו". למי שמתגעגע ל-"המספריים של אדוארד", כדאי מאד להתמכר לסיפורים ב"סיפורי דגים".
ספורי דגים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4927/09/2021 09:18:33
8/10אייקון ציון
מסע יפה במחוזות הדימיון והמציאות. לא כל כך ידעתי למה לצפות והופתעתי לטובה. מיועד לאנשים עם ראש פתוח. וויל בלום מגיע לבקר את אביו אדוארד, ששוכב על ערש דווי וזאת אחרי ששנים לא היו בקשר ומערכת היחסים ביניהם לא היתה טובה. מגיל קטן אדוארד סיפר מעשיות לוויל. כעת הוא רוצה לדעת מאביו ברגעים האחרונים, מה היה במציאות ומה היה פיקציה. הוא יגלה שיש יותר מגרעין של אמת במה שאביו סיפר לו. הוא גם יבין, שלא בהכרח מי שממציא סיפורים או משנה אותם הוא איש רע. ייתכן ויש לכך סיבה טובה. צריך לציין לטובה גם את החלק הויזואלי בסרט. שעתיים מהנות.
שם: .MOR Rגיל: 1326/07/2016 16:56:25
8/10אייקון ציון
סרט נפלא !!! השחקנים מושלמים, הצילום מעולה, הפס-קול נהדר, הדיאלוגים מעניינים מאוד, הדרך בה המסר מועבר מדהימה ורוב התסריט והעלילה מעניינים ובנויים היטב. בקיצור, סרט מדהים שלא מזלזל בצופיו כלל. מומלץ מאוד !!!
שם: עמיתגיל: 2111/01/2013 01:00:22
10/10אייקון ציון
סרט מעולה לכל חובבי ביננו, סר שמשרה אווירה קסומה. יחד עם זאת לא כל אחד יכול להתחבר לסרט הזה
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט