אמריקן ספלנדור ביקורת סרט

American Splendor Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אמריקן ספלנדור":
"יצירת מופת !"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר American Splendor
משחק פול ג'יאמטי, הופ דיוויס, ג'יימס אורבניאק, הארווי פיקאר, שרי ספרינגר ברמן, רוברט פולצ'יני במאי/ת רוברט פולצ'יני ושרי ספרינגר ברמן  
דרמה
ביקורת סרט לאמריקן ספלנדור מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"יצירת מופת !"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די50.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות25.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ב"אמריקן ספלנדור" יש הכל. בעיקר החיים שלנו, של בני האדם הפשוטים. פקידים במקום עבודה בירוקראטי, צרכנים כפייתיים של מוצרי צריכה, נשואים לנשים שמנהלות משק בית גרוע, אוכלים אוכל לא בריא ובעיקר מקטרים על החיים.הארוי פקאר הוא אמריקאי כמו כל האמריקאים, תוצר של תרבות הצריכה הקפיטליסטית. אבל לעומת כל חבריו האחרים שרק מקטרים כל הזמן, הוא מעלה את התלונות שלו על כתב. בדרכו השנונה והעוקצנית הוא מתעד את חייו הרגילים והכל כך סהרורים בסדרת ספרי הקומיקס המקוריים, "אמריקן ספלנדור".
הארוי פקאר אומר את מה שאנחנו לעולם לא נעיז לומר לאנשים בתור בסופרמרקט, במקום העבודה, בבית קפה ואפילו לאשתו. שום התנסות יומיומית לא רגילה מדי עבור הארוי פקאר, כל התנסות היא חוויה יוצאת דופן, אפילו תור בסופרמרקט זה אירוע בלתי צפוי לחלוטין. תארו לכם, אם תור בסופרמרקט יכולה להיות התנסות כואבת עבור הארוי, מה עלול לקרות לדיוויד לטרמן כשהוא יעלה על העצבים של פקאר בשידור חי של תוכנית הלילה שלו.הסרט מתאר את עלייתו לגדולה של הארוי פקאר שכבר בשנת 1976 החל לתעד את חייו בסדרת ספרי "אמריקן ספלנדור". "גיבור על" העובד כפקיד זוטר שעובד בבית חולים בקליבלנד ,ומנהל דיונים עמוקים על שקיעתה של התרבות האמריקאית ועל הטעמים החדשים של הסוכריות החביבות על חברו לעבודה. גם אחרי נישואיו לבעלת חנות ספרי קומיקס הוא ממשיך לתאר את חייו היבשים, עד עצם היום הזה. החוברות, כאמור, הפכו כבר לפולחן ואין ספק שגם לסרט ייחודי זה יש סיכוי להפוך לאירוע תרבותי פולחני.
הסרט משלב בצורה מבריקה את סיפור חייו פקאר המגולם על ידי השחקן הנפלא פול ג'יאמטי. כאשר מדי פעם מופיע פקאר בעצמו ומדבר על עשיית הסרט, על חייו ואף מפגיש אותנו עם אשתו האמיתית (המגולמת על ידי הופ דיוויס) וחבריו לעבודה. בסרט ישנם גם קטעי אנימציה בסגנון המקורי של ספרי הקומיקס.הסרט שהספיק לקטוף שלל פרסים בפסטיבל קאן וסאנדנס מציג לראשונה צמד במאים מוכשר, שלו זה סרט קולנוע עלילתי ראשון: שארי ספרינגר ברמן ורוברט פולצ'יני.אין ספק שמדובר ביצירת מופת חכמה ומקורית על החיים שלכם.
אמריקן ספלנדור - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יוסריאן_1גיל: 021/09/2013 12:12:34
9/10אייקון ציון
מקורי. מדהים. איך פספסתי אותו בקולנוע? וכמו כל הסרטים הנפלאים חובבי הסרטים הדביליים נותנים לו פה ציון 1...
שם: לימורגיל: 3022/07/2004 13:58:01
1/10אייקון ציון
סרט משעמם ומתיש. גם בDVD אני לא ממליצה לקחת. סרט שלא ממריא לשום מקום.הקטעים התעודיים מפריעים למהלך התקין של העלילה, אם בכלל הייתה איזו שהיא עלילה. סרט על אדם שלא קורה לו שום דבר מעניין, והסרט בהתאם.
שם: רוןגיל: 2725/06/2004 19:00:12
8/10אייקון ציון
סרט חינני לאללה שכתוב ומבויים בצורה מוקפדת. הסרט חושף אותנו לעולם הכל כך אפרורי ולא מצועצע של קהילת יוצרי הקומיקס ובכלל מגלה איזה טפח או שניים של תקופה נוסטלגית בארה"ב שנות השבעים והשמונים. בקיצור...שווה (וכמובן לא רק לחובבי קומיקס...)
קישורים
חץ אמריקן ספלנדור (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט