אלפנט ביקורת סרט

Elephant Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אלפנט":
"חוויה קולנועית יוצאת דופן."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Elephant
משחק אלכס פרוסט, אריק דולן, ג'ון רובינסון, אליאס מק'קונל במאי/ת גאס ואן סנט  
דרמה
ביקורת סרט לאלפנט מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"חוויה קולנועית יוצאת דופן."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
4.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע14.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די42.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות42.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לפני שנה גאס ואן סנט עשה זאת בגדול, הוא קטף את פרס דקל הזהב לסרט הטוב ביותר ופרס הבמאי הטוב ביותר בפסטיבל קאן 2003. באיחור מרשים של שנה בדיוק, רגע לפני שפסטיבל קאן 2004 מתחיל, מפיצי הסרט משחררים את "אלפנט" אל בתי הקולנוע בישראל, וזו הזדמנות לצפות ביצירה קולנועית ייחודית ובלתי נשכחת זו.הבמאי גאס ואן סנט עבר עליות ומורדות לאורך הקריירה הלא יציבה שלו. הוא התגלה לעולם בזכות סרטים עצמאים נפלאים כגון : "דרגסטור קאובוי", "איידהו שלי" ו"פיתוי קטלני", מה שגרם לו להגיע להוליווד ולעשות סרטים הוליוודים מזוויעים כגון : "סיפורו של וויל האנטינג" ו"למצוא את פורסטר". כמו כל במאי מבולבל בעקבות ההצלחה המסחררת הוא גם עשה סתם סרטים מיותרים, כגון "גם בוקרות שרות את הבלוז" ו"פסיכו".
גאס ואן סנט הוא במאי איכותי פורץ דרך, שהוליווד גרמה לו לאבד חוש כיוון. אחרי תקופה ארוכה ומייאשת למעריציו הבמאי מצא בשנית את הכיוון הנכון וחוזר בגדול עם סרט בעל חזון אומנותי וצורך עז לעסוק באחת הבעיות הקשות ביותר לטיפול בארה"ב וברחבי העולם – אלימות בבתי הספר.ואן סנט מצייר פורטרט מרשים של תיכוניסטים ביום לימודים רגיל בבית הספר: ספורטאים, אומנים, הומואים, רכלניות, פריקים, מרובעים, מקובלים ולא מקובלים. בתוך המיקרוקוסמוס החברתי הצפוף נמצאים גם אלכס ואריק שמגיעים לבית הספר עם כלי נשק שהוזמנו דרך האינטרנט.
בעזרת שוטים ארוכים במסדרונות בית הספר אנחנו למדים על כל תלמיד ותלמיד: אהבות, אכזבות, כשרונות, חיפוש אחר זהות בתוך עולם של תאי תלמידים. כל הסטיגמות שצופי הסרטים המיומנים הורגלו אליהן עם השנים הופכות לפתע אנושיות ומעוררות הזדהות. אפילו הרכלניות שהן גם מקובלות ודי דוחות נראות אנושיות בדיוק כמו מישל המרובעת שמתנדבת לעזור בספריה. ואן סנט מספר את סיפורם של התלמידים דרך העיניים שלהם ולא שופט אותם אפילו לא לרגע אחד. אפילו אלכס ואריק יוצאים אנושיים בצורה מפתיעה ומעוררת הזדהות.ואן סנט יודע שבעיית האלימות אצל בני נוער ובמוסדות חינוכיים מורכבת ולכן הוא אינו מתיימר לפתור אותה. הסרט מציג תמונת מצב, יום רגיל בחייהם של תיכוניסטים ממספר נקודות של דמויות שונות לחלוטין. הסרט לא מספק סיבה ותוצאה ומעדיף להשאיר את הצופה המפוחד תלוי באוויר שואל את עצמו "האם אירוע חסר כל היגיון כמו זה יכול להתרחש גם בבית הספר של הילד שלי ?"הקהל מבין שטבח אכזרי עומד להתרחש לנגד עיניו ועם זאת אינו מצליח להסיר את מבטו מהמסך. למרות המתח מורט העצבים, גאס ואן סנט מהפנט את הקהל בשוטים ארוכים וסוחפים, עריכת סאונד מרהיבה וצוות צעיר ואנונימי של שחקנים מוכשרים. "אלפנט" הוא מסוג הסרטים שמעסיקים את מחשבותיכם זמן רב אחרי שתצאו מאולם הקולנוע. אין ספק, מדובר בחוויה קולנועית יוצאת דופן.
אלפנט - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: גסיקה אגיל: 1727/12/2005 14:36:13
10/10אייקון ציון
זהו סרט מדהים! כל מי שמתלבט אם לראות את הסרט או לא - התשובה כן! זהו סרט שאתה לא מצפה לראות כאשר אתה לא מכיר את הבמאי, סרט מאוד חזק ומשאיר לך הלם לאחר הצפייה. אותה הצורה שגאס ואנט סנט מחליט להראות לנו את המיקרה הנורא שקרה - (אני לא אפרט כדי לא להרוס) פשוט הדהימה אותי. המלצה חמה ביותר לראות את הסרט - סרט שניתן ללמוד ממנו הרבה.
שם: רועי חדדגיל: 1823/06/2004 01:10:23
1/10אייקון ציון
סרט מטומטם לא שווה שקל.... סרט מכוער וטפטי..ואני אוהב את אלה שאומרים ."לא הבנת את הסרט"... אין מה להבין כאן!.סרט עקום מאוד...ואם היה אפשר לדרג בימנוסים הייתי מדרג... גם הציון אחד זה מכובד ויותר מדי עבורו...אני לא מבין איך הוציאו סרט כזה להקנות ..מסוג הסרטים שילדים במגמת צילום עושים...גרוע מעייף...מכוער...ניראה כאילו בן אדם הסתובב עם מצלמה באיזה תיכון משעמם והתחיל לצלם אנשים, סרט עלובב..... אין עד מה לומר... ג==ר==ו==ע
שם: עידו מלכהגיל: 1716/06/2004 02:17:21
1/10אייקון ציון
בדרך כלל אני מפרט על הסרטים שעליהם אני כותב ביקורת, אבל הפעם זה מיותר - פשוט נוראי!משעמם, מעייף, מניפולטיבי, מיותר, מעצבן, וכל דבר רע אחר שאתם יכולים לחשוב עליו. סרט מבקרים פלצני.
קישורים
חץ אלפנט (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט