מיליון דולר בייבי ביקורת סרט

Million Dollar Baby Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מיליון דולר בייבי":
"קלאסיקה מהשוט הראשון, סרט האגרוף הטוב ביותר מאז "השור הזועם"."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Million Dollar Baby
משחק קלינט איסטווד, הילארי סוונק, מורגן פרימן, מייק קולטר, לוסיה ריג'קר, בריאן פ.אובריאן במאי/ת קלינט איסטווד  
דרמה
ביקורת סרט למיליון דולר בייבי מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קלאסיקה מהשוט הראשון, סרט האגרוף הטוב ביותר מאז "השור הזועם"."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע16.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די72.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בגיל 75 עושה הרושם שקלינט איסטווד רק הולך ומשתבח. בזמן שיוצרים אחרים בגילו מתחילים לאבד כיוון ולביים סרטים מיושנים וטרחניים, השחקן שהיה לבמאי הולך ומתחדד, הופך למדויק יותר, נועז יותר ורחוק מלהתפשר על מעשה האומנות שלו. "מיליון דולר בייבי" זו יצירת אומנות במלוא מובן המילה, לא סתם יצירה, קלאסיקה מהסוג שעומדת בכבוד מול "השור הזועם" או "אלימות בשכונות העוני" משנת 1956 בכיכובו עם פול ניומן. זה לא סרט בנים רדוד וקיטשי סטייל "רוקי", למען האמת מי שמחפש מוסיקת ניצחונות דביקה שתיהפך להמנון ותגיע במהירות לסלולרי שלו, ככול הנראה זה לא הסרט בשבילו."חבל שרוף" ספרו של פ.אקס.טול המאגד קובץ של סיפורים קצרים על עולם האגרוף הפך לתסריט מהודק ומרשים בידיו של פול האגיס. עושה רושם שכול משפט שנאמר בסרט נשקל ונמדד לפני שנעשה בו שימוש. אין ספק, מדובר באחד הסרטים האמריקאים החסכוניים ביותר במילה המדוברת. הבימוי האלגנטי והאינטליגנטי של איסטווד כמו תמיד תורם רבות לסרט: הקצב האיטי מחושב ומדויק. לעומת "מיסטיק ריבר" שסבל בחלקו ממשחק מוגזם של פן ורובינס כאן הוא נזהר כפליים והמשחק המאופק מצליח לגעת בנימי הרגש בלי להפך לסנטימנטאלי ודביק. הבמאי שגם מככב בסרט מוציא מעצמו את ההופעה הטובה ביותר שלו מאז "בלתי נסלח" (הלוואי שיזכה באוסקר על המשחק) ומשני השחקנים שלצדו: הילארי סוונק (מגיע לה אוסקר) ומורגן פרימן (מגיע לו אוסקר) את ההופעות הקולנועיות הטובות ביותר שלהם ושני השחקנים הנ"ל לא בדיוק מתמחים בהופעות מחורבנות.
העלילה כפי שניתן להבין מהפסקאות הקודמות מתרחשת בשולי עולם האגרוף. פרנקי דאן אימן וניהל קריירות של מתאגרפים רבים במשך חייו, אבל חששו הגדול שיאבד אותם גורם לו תמיד להיות בעמדת מגננה ובכך מרחיק אותם מעליו כאשר הם מגיעים אל השיא. "תמיד תגונן על עצמך" הוא המוטו שפרנקי תמיד חוזר עליו, והוא נובע מטעויות שביצע בעבר ובשל כך בתו מסרבת לחדש אתו את הקשר. מגי פיצג'ראלד יודעת מה היא רוצה ומוכנה לעשות הכול כדי להגיע אל המטרה. היא רוצה שפרנקי יאמן אותה ויכין אותה אל הזירה. בהתחלה פרנקי מנסה להתנער בטענה שהוא לא מאמן בחורות ובכלל היא עברה את גיל השלושים ולכן היא מבוגרת מדי. אבל מגי מסרבת לקבל תשובה שלילית. המאמן המזדקן מוצא בה דמות בת ואילו המתאגרפת מוצאת בו דמות אב, ביחד הם יחלקו תחושה משפחתית שזמן רב כבר לא הייתה קיימת בחייהם.האימונים המשותפים יובילו אותם לשיאים חדשים של השראה ואתגרים חדשים בזירה. לראשונה השניים חווים יחד תחושה של חופש, גאווה ואושר. עולמו השמרני והמסורתי של פרנקי יתנפץ לו בפנים ואז תגיע נקודת מפנה שתהפוך את "מיליון דולר בייבי" לאחד הסרטים המורכבים ביותר שנראו אי פעם על המאבק למען הגשמת חלום והתמודדות עם הפחדים העמוקים ביותר של המין האנושי. "מיליון דולר בייבי" הוא סרט על מחילה. זהו סרט על יחסי אנוש, כאשר עולם האגרוף משמש קרקע פורייה להעלות נושאים שנויים במחלוקת לדיון הציבורי אבל לא קובע עמדה נחרצת בנושא ובכך גדולתו. הקהל יוצא מהאולם בתחושת מועקה עצומה והוא נאלץ לחזור הביתה ולהתעמת עם הנושא בעצמו.
איסטווד יוצר סרט קשוח אבל אינטימי. "מיליון דולר בייבי" מיועד למי שמוכן לחטוף בעיטה בבטן שתשתק אותו למשך שבוע, לאנשים שרוצים לראות את הדרמה מאחורי הקלעים, להיחשף אל הסיפורים האנושיים על האנשים שעוסקים במקצוע ולא סתם אלימות מדממת שבסופה איזה ניצחון ראווה שמאלצי שגרתי סטייל דויד נגד גוליית. מי שמחפש את הנוסחה ההוליוודית, אין לו מה לחפש בסרט הזה כי הוא מיועד למי שמוכן להתמודד עם סרט שיכאיב לכם במקום הכי רגיש בגוף, אני מתכוון ללב.
מיליון דולר בייבי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1610/06/2019 02:04:13
8/10אייקון ציון
סרט מדוייק וחכם. המשחק מצויין, הצילום לא רע בכלל, הפס-קול מוסיף הרבה לאווירה הדרמטית, סצנות האגרוף סוחפות ועשויות היטב, העריכה מעולה, הדיאלוגים טובים ודי מעניינים והתסריט והעלילה מרשימים ונהדרים אך יחד עם זאת הם בעלי קצב איטי, מעט נמרחים מידי ולעיתים לא כל כך מעניינים. בנוסף לכך, אהבתי מאוד שבשעה (וקצת) הראשונה הסרט מאוד שגרתי ונוסחתי אבל לאחר מכן הוא נעשה אמיץ ומקורי. בקיצור, בתור אחד שפחות מתלהב מסרטי אגרוף, אהבתי מאוד. מומלץ (מגיע לו אפילו 8.5).
שם: איציק אגיל: 3214/01/2011 00:15:26
10/10אייקון ציון
WOW, אין יותר מידי מילים. פשוט להיסחף למערבולת רגשות ודמעות. סרט ענק, אחד הסרטים הטובים ביותר שנעשו אי פעם.
שם: דאןגיל: 1630/06/2007 02:08:44
10/10אייקון ציון
מדהים ומרגש פשוט אין מילים אחרי שרואים את הסרט הזה,והדמעות באות ישר. בהחלט הגיע לסרט הזה אוסקר! קלינט איסטווד במאי ושחקן מדהים! וגם הילארי סוונק ומורגן פרימן מדהימים!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט