שמי אוקטובר ביקורת סרט

October Sky Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "שמי אוקטובר"
  שתף/י
פוסטר
משחק  
דרמה
ביקורת סרט לשמי אוקטובר מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
אין עדיין הצבעות לסרט זה. דרגו עכשיו!
0/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע
בבית
אחכה לדי.וי.די
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לאחר שקטלתי את בילי אליוט, החלטתי לשבת ולעדכן אתכם בסיבה האמיתית לכך. בילי אליוט הנו סרט יפה, אבל בהשוואה הבלתי נמנעת בינו לבין הסרט הזה, הוא פשוט מחוויר לעומת "שמי אוקטובר", בו מחיתי דמעה כשסיימתי לראותו. ל"שמי אוקטובר" עשו עוול גדול, ואני איני היחיד הסבור כך. סרט זה, בשל יחצ"נות מזעזעת ברשלנותה, לא זכה לכבוד הראוי לו, והגיע הזמן שמישהו ינסה לתקן קצת את העוול. כמובן שעבדכם הנאמן נרתם למשימה...הסיפור הוא סיפורו האמיתי של הומר היקם, בן למשפחת פועלים בעיירת הכורים קולווד שבוירג'יניה המערבית. "המסלול האידיאלי" של כל בני העיירה הוא סיום בי"ס תיכון והתחלת עבודה במכרות הברזל - באמריקה הישנה והטובה, בה עוד האמינו שתעשיית המכרות היא זו שתשנע את הכלכלה האמריקנית לעולם. למעשה, הומר, אשר עוקב בהתרגשות אחרי שיגור הלוויין הרוסי "ספוטניק" לחלל, מגייס שלושה מחבריו, ובעידודה של מורה חדשה בבית ספרו (לורה דרן, בתפקיד מעולה), הם מנסים להתגבר על מכשולים רבים, ולבנות כן שיגור רקטות, אשר יצעיד אותם אל ניצחון בתחרות המדע הארצית. אלא מה? אביו הקשוח והשמרן של הומר (כריס קופר), שהנו מנהל צוות העבודה במכרה המקומי, סבור שייטב לבנו אם יוציא את הג'וקים מהראש, ויתמקד בלימוד עבודת הכרייה, שכן גבר אמיתי לדידו הוא זה הדואג לעתיד - לפרנסת משפחתו.
המארג העלילתי דומה להפליא לזה של בילי אליוט, אולם אל תטעו - סרט זה יצא שנתיים לפני בילי אליוט. ויתרה מכן, הוא פשוט מקסים יותר. המשחק פשוט מרגש, הדמויות אותנטיות, וקשה שלא להיקשר ולהיסחף אל תוך העלילה. כשמבקרים פולטים את הקלישאה "ניצחון הרוח האנושית" כדאי שהם קודם כל יראו את הסרט הזה על מנת לקבל אומדן ראוי. הבימוי של הסרט הנו יעיל, אם כי חסר השראה מיוחדת, והסרט תומך יסודותיו בעיקר על התסריט המעולה שלו. ראוי לציון הוא כריס קופר, עוד שחקן אופי מעולה שבהוליווד פשוט התעלמו ממנו במשך שנים, ורק לאחרונה זוכה לעדנה בשלל סרטים, ואף מסחריים בינם (אמריקן ביוטי, פטריוט). פשוט היה לי קשה לחשוב על מישהו שיכול היה לגלם את התפקיד יותר טוב ממנו. גם לורה דרן מפגינה משחק מעולה ומלא חמימות.מה אהבתי בסרט במיוחד? את האופטימיות, את האהבה העזה והאמונה שהוא משדר ביכולתו של האחד, ומעל לכל - את מערכת היחסים המורכבת של הומר עם אביו - מערכת שלמרות רציפותה חיכוכים וקשיים, הנה מערכת של אהבה וחום. מערכת יחסיהם של הומר ואביו מסמלת יותר מכל מערכת של אב ובנו, המאמינים כל אחד בדרכו שלו, ועם זאת מכבד האחד את רעהו, ברגעים הקטנים והקשים ביותר העוברים על שניהם, ונרתם למען מה שהשני מאמין בו מתוך אהבתו אליו.
ראוי לציון הוא במיוחד השחקן ג'ייק גילנהאל, המשחק את הומר - שחקן צעיר, לא מוכר, אשר נראה כי זהו תפקידו הראשי הראשון הגדול, והוא אכן הוא עושה אותו כהלכה. השחקן בעל פני הינוקא, משדר אופטימיזם טהור, ועם זאת אינו גורם לצופה להרגיש שמדובר באופטימיזם ובאידיאליזם מוגזם, אלא אדרבא - הוא גורר את הצופה להרגיש שוב, שהוא עצמו יכול להגשים את חלומותיו - אם רק ירצה.לסיכום: משפחתי, פצצת מוטיבציה, מרגש, עשוי היטב. 9 בסולם יגאל.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט