אלפא דוג ביקורת סרט

Alpha Dog Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אלפא דוג":
"תקוע באמצע"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Alpha Dog
משחק אמיל הירש, ג'סטין טימברלייק, בן פוסטר, ברוס וויליס, שרון סטון, דומיניק סוויין, קורטני קוקס במאי/ת ניק קסאבטס  
דרמה
ביקורת סרט לאלפא דוג מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"תקוע באמצע"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע17.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די64.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות17.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטו של הבמאי ניק קסאבטס ("היומן"), שכב על המדפים בהוליווד והעלה אבק במשך שנה. הוא חיכה לאור ירוק מבית המשפט בקליפורניה כדי שיאשר את יציאתו לבתי הקולנוע. המחלוקת סביבו התחוללה בגלל שהוא מבוסס על מקרה הרצח משנת 2000 של ניק מרקוביץ בן ה-15 בגלל שאחיו היה חייב כספים לסוחר הסמים השכונתי, ג'סי ג'יימס הוליווד (איזה הורים קוראים לבנם על שם רוצח?). החוטף והרוצח נמלט והיה במשך מספר שנים למבוקש הצעיר ביותר עד שנתפס במרץ 2005 בברזיל.רגע לפני שהסרט יצא לבתי הקולנוע העבריין ומשפחתו פנו לבית המשפט כדי שימנע את הפצת הסרט כדי לא לפגוע בסיכוייו של הנאשם למשפט הוגן. השופט חשב אחרת וטען שהסרט לא צפוי להטות את דעת המושבעים. לאור הפתיחה החלשה של הסרט בארה"ב ספק אם המושבעים ילכו לראות את הסרט בבתי הקולנוע.

אני מנסה לנחש מדוע סרט כמו "אלפא דוג" עם שני כוכבי קולנוע ותיקים ברוס וויליס ושרון סטון, כוכב פופ ואליל בנות בשם ג'סטין טימברלייק ואסופה מרשימה של שחקנים צעירים ומרשימים בהם אמיל הירש (התמיד מעולה), בן פוסטר (בהופעה מוגזמת) והתגלית אנטון ילצ'ין המופלא - כושל גם בקופות וגם זוכה לקבלת פנים פושרת אצל מבקרי הקולנוע.
הצרה המרכזית של הסרט "אלפא דוג" היא שהוא סרט זרם מרכזי. מצד אחד הוא מאוד רוצה לעשות המון כסף ולכן האלימות והמיניות שלו מאוד לא מזעזעים. השחקנים נקיים מדי. היחיד שבאמת מפחיד ולא באשמתו הוא בן פוסטר המגלם את ג'ייק מזורסקי הנרקומן שאחיו הצעיר נחטף ובעקבות זאת יוצא למסע הרס מפחיד למדי. נראה כאילו קסאבטס צפה בסרטיו של לארי קלארק והחליט ליצור גרסת אמצע דרך לסרטיו האלימים והמיניים על בני הנוער האמריקאים.לארי קלארק התפרסם כצלם סטילס המתעד בני נוער בסיטואציות בעיתיות כמו צריכה סמים וערום. לעת זקנה בשנת 1995 הוא עבר לקולנוע וביים את "קידס" השערוריתי העוקב אחרי קבוצת בני נוער בניו-יורק המקיימים יחסי מין ללא קונדום, שותים אלכוהול, מעשנים סמים ובעיקר עושים כלום. אליהם הצטרפו "ילד רע" ש"אלפא דוג" נראה כמו העתק חיוור שלו, ו"Ken Park" השערורייתי עד מאוד שמכיל סצנות מין מפורשות ואלימות גרפית מחרידה. אפילו סרטו האחרון והמסחרי למדיWassup Rockers בהפקתה של שרון סטון נועז הרבה יותר.
כאשר צופים בסרטיו של קלארק החוויה הקולנועית מסחררת ועוצרת נשימה. כאשר צופים בסרטיו רואים קולנוע, וזאת למרות שמדובר בסרטים בעיתיים שלעיתים עשויים מבחינה טכנית ברישול המרגיש מכוון היוצר תחושה ריאליסטית מבעיתה. לעומת זאת "אלפא דוג" המזכיר מבחינת העלילה את סרטו "Bully" (בעברית הוא נקרא "ילד רע"), הוא מלוטש מבחינת צילום. הוא כול כך נקי שלעיתים נראה כאילו השוטינג סקריפט נלקח הישר מסרט טלוויזיה של הולמרק. בקיצור אם לא היו התפרצויות הזעם של בן פוסטר, כמה רגעים של אלימות עם קצת דם פלוס סצנות סקס עלובות, זה היה נראה כמו סרט טלוויזיה זול.אחד הדברים המרשימים בסרט הוא דווקא עבודת המשחק הצנועה והמוצלחת למדי של צוות השחקנים הצעירים. קשה לי לנחש האם ג'סטין טימברלייק עומד להפך לכוכב קולנוע או שחקן מוצלח. הוא היה מקצועי אבל לא השאיר חותם מיוחד. אמיל הירש שהיה מעולה ב"גיבורים דמיוניים" ו"איזה מין שכנה" מרשים גם כאן. בן פוסטר שבדרך כלל טוב מאוד, איבד את הצפון ופשוט משתולל בכול שנייה שיש לו על המסך. אנטון ילצ'ין הוא התגלית האמיתית של הסרט, התמימות הקסומה שהוא משדר הרצון העז שלו לא לפגוע באחיו, הם הדבר היחיד הכובש והאמיתי בסרט הזה."אלפא דוג" רוצה להציג לקהל הצופים דור צעיר, ריק, מפונק, מנוכר ובעיקר משועמם. ההורים עובדים או עסוקים עם עצמם ולכן הילדים יוצרים לעצמם עולם אלטרנטיבי מסעיר ורוויי הרפתקאות הקשורות, איך לא, למין וסמים. מה שנראה כמו משחק ילדים מסתבך והופך לטרגדיה שתגרום צער וכאב לכול המעורבים בה. ההורים יגידו שלום לילדיהם, הילדים ימותו או ירקבו בכלא, והבנות שהיו מעורבות יצטערו על כך שהן לא פעלו כאשר יכלו לעשות זאת. למרות חיבתי לסרטים מסוג זה לא הצלחתי להרגיש מעורבות רגשית ונשארתי מנוכר למתרחש על המסך. עכשיו נשאר לי רק לדמיין מה לארי קלארק היה גורם לטימברלייק לעשות.
אלפא דוג - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אלוןגיל: 3115/01/2017 18:39:26
9/10אייקון ציון
10 שנים אחרי צאת הסרט ''אלפא דוג'', החלטתי לכתוב לו ביקורת. מדובר בסרט מצוין, המבוסס כמו שהבנתם על סיפור אמיתי - עסקת סמים שלא צלחה בין נער סוחר לבחור יהודי מאחר והוא לא מצליח להשיג את הכסף, כשהנער וחבריו מחליטים כנקמה לחטוף את אחיו של הבחור ככופר עבור הכסף. לצערי הרב, השחקן ששיחק את האח הקטן של הבחור היהודי נהרג בתאונת דרכים מצערת. בסרט יש מסר מאוד חזק על כך שהפשע לא משתלם, והוא מועבר בצורה מעניינת ומרתקת. מה שמתחיל כמשחק ילדותי של נערים משועממים, הופך לאסון גדול ומצער. ממליץ בחום!
שם: דב ישראליגיל: 3728/01/2013 20:33:31
8/10אייקון ציון
Alpha Dog מבוסס על סיפור אמיתי,בחור צעיר הלהוט לרצות את אביו וסוחר סמים ידוע חוטף את אחיו הצעיר של בחור שחייב לו כסף...סרט עשוי ומצולם טוב,משחק טוב של השחקנים,סיפור עצוב וכואב,נהנתי.
שם: מריםגיל: 6209/12/2012 17:52:17
8/10אייקון ציון
סרט מעניין ומכמיר לב גם בגלל שמבוסס על מקרה אמיתי וגם כי יש צפיה עד הסוף שהחברי והאנושי ינצח מה שלא קורה..
קישורים
חץ אלפא דוג (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט