מארי אנטואנט ביקורת סרט

Marie Antoinette Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מארי אנטואנט":
"מסיבה בארמון"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Marie Antoinette
משחק קירסטן דנסט, ג'ייסון שוורצמן, ריפ תורן, ג'ודי דיוויד, אסיה ארגאנטו, מריאן פייתפול, מולי שנון, שירלי הנדרסון, סטיב קוגן, שרה אדלר במאי/ת סופיה קופולה  
דרמה
ביקורת סרט למארי אנטואנט מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מסיבה בארמון"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע11.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די81.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כנראה זה מאוד אופנתי לא לאהוב את הבמאית האופנתית סופיה קופולה אחרת אני פשוט לא מבין איך אי אפשר שלא להתאהב בסרטה החדש "מארי אנטואנט". הסרט לא נצמד לעובדות ועוקב אחרי עלייתה ונפילתה של הנסיכה למשפחת המלוכה האוסטרית שנישאה ליורש העצר של משפחת המלוכה הצרפתית עוד בהיותה קטינה (15) ובתולה. כן זו אותה אחת שהציעה להמונים לאכול עוגות במקום לחם, כאשר הם גוועו מרעב. אז הצרפתים כמו תמיד מאשימים את הזרים בצרותיהם, כי אם אין קמח לאפות קוראסון ובאגט אז צריך לערוף את ראשה של האוסטרית הבלונדינית והפוחזת.סופיה קופולה יצרה סרט שמאוד, אבל מאוד מודע לעצמו. היא משלבת בחוצפה חיננית מוסיקה עכשווית או כזו שנוצרה בשנות השמונים של המאה העשרים. כן, קירסטן דנסט לבושה במלמלות מרקדת לצלילי Gang of Four, Air, Windsor for the Derby, Aphex Twin, The Radio Dept, The Cure, Siouxsie and the Banshees, New Order, The Strokes ועוד רבים וטובים מאוד. אין ספק שיחסית לסרט תקופתי מדובר במוסיקה מאוד עכשווית וכך גם נראה הליהוק הרב-גווני של הסרט.
בעזרת ליהוק שמודע לעצמו קופולה מזריקה לז'אנר הכול כך שמרני של הדרמות התקופתיות רוח צעירה ורעננה. מריאן פייתפול כמלכת אוסטריה ואמה של קירסטן דנסט פשוט מבריקה. ג'ייסון שוורצמן היהודי וקרוב משפחתה של קופולה כיורש העצר הצרפתי פשוט מופרך מיסודו ולכן מעורר חיוך. שלא נשכח את ריפ תורן כמלך צרפת ואחיותיו הארסיות הקומיקאית האמריקאית מולי שנון והשחקנית הבריטית העכברית והמבריקה, שירלי הנדרסון. ג'ודי דייויס היא העוזרת האישית של מארי והתפקיד נעשה עם חיוך קטן והיסטרי למדי.דווקא הקומיקאי נטול הרסן סטיב קוגן מתנהג בריסון ממש לא אופייני. רוז ביירן הבריטית משעשעת להחריד כבת הלוויה של מארי ואסיה ארגאנטו סקסית ומרשימה כתמיד. אף שחקן לא מאמץ מבטא צרפתי מגוחך וכול אחד מדבר במבטא שהביא מהבית. כמובן שהליהוק של קירסטן דנסט כמארי אנטואנט פשוט מושלם. התפקיד מתלבש על השחקנית הצעירה כמו כפפה ליד. היא כובשת את המסך ואפילו לא מתאמצת לעשות זאת. היא פשוט שם ובעזרת הפשטות הייחודית שמאפיינת אותה היא מצליחה לעורר אמפטיה.
למי שמגיע לראות תפאורה, תלבושות ואיפור, אז "מארי אנטואנט" הוא הסרט הראשון שזכה לקבל אישור לצלם בתוך ארמון ורסאי. די משעשע שדווקא עבור סרט אמריקאי של במאית צעירה שבהחלט לא התכוונה להיות נאמנה למציאות נפתחו דלתות הארמון ואושר לצוות צילום להיכנס פנימה ולעשות ככול העולה על רוחו. עוד יותר משעשע שבפסטיבל קאן הסרט זכה בפרס מיוחד לחינוך ההיסטוריה הצרפתית. דבר אחד בטוח, העושר הגדול שנחשף לנגד עיניה, לא בלבל את הבמאית שידעה לעמיד את הפאר הכול כך מוגזם במקום ולנזוף בו ככה שבשלב מסוים מפסיקים להתלהב מההידור וגיחוך עולה מבין השפתיים. "מארי אנטואנט" מתגלה כקומדיה מוזרה וכובשת במיוחד.
מארי אנטואנט - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ליהיגיל: 1603/01/2009 16:32:51
5/10אייקון ציון
כן, הסרט אמנם חסר עלילה.. ההיסטוריה של צרפת לא כלולה בסרט כלל.. אלו קווים לדמותה של המלכה, קירסטאן דאנסט עושה עבודה טובה ומציגה את המלכה כנערה מתוקה ותמימה שעסוקה בחיי עוללות. ברור שיש כאן קטעים חסרים, הסרט מבחינתי לא שלם. אבל גרם לי לחבב את המלכה הידועה לשמצה.
שם: Movie Loverגיל: 1820/09/2008 20:12:45
3/10אייקון ציון
כמו שציפתי שיהיה מסרט שבימיאה סופיה קופולה כך גם היה. סרט משעמם. כמעט נרדמתי באמצע. אין שום עלילה, שום רגש, שום אקשן , ופשוט יבש- כמו שאוהבת הבמאית הנוראה סופיה קופולה. היה אפשר להוציא הרבה יותר אקשן , עלילה ומתח בסרט הזה. להראות קצת יותר על היחסים הגרועים בין המלכה והמלך.להראות קצת יותר על המהפכה הצרפתית, קצת יותר פילפל ברומן של מרי עם השוודי הזה. ובקיצור לעשות אותו הרבה יותר מעניין. הסוף פשוט בושות להיסטוריה הצרפתית. חשבתי יהיה סוף מרגש של ההוצאה להורג של מרי ולואי, אבל לא- לואי והמלכה בורחים להם בנחת. WTF? בקיצור סרט גרוע. 3 בסולום רק בגלל התלבושות היפות והפרטים ההיסטורים שנכונים בסרט (חוץ מהסוף המאעפן). בקיצור לא כדאי לראות!
שם: גליתגיל: 2107/05/2007 19:14:44
4/10אייקון ציון
סרט לא מעניין במיוחד. חסר עלילה ואופי.לוותר! בזבוז של זמן.
קישורים
חץ מארי אנטואנט (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט