נער החידות ממומביי ביקורת סרט

Slumdog Millionaire Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "נער החידות ממומביי":
"בידור סוחף"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Slumdog Millionaire
משחק דב פאטל, אניל קאפור, שארובה שוקלה, פרידה פינטו, אירפאן קאן במאי/ת דני בויל  
דרמה
ביקורת סרט לנער החידות ממומביי מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"בידור סוחף"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע22.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די68.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כנראה שזו השנה שבא במאים ייחודיים ואלטרנטיביים שעד כה בחרו באופן מוצהר לא לביים סרטי אוסקר עבור הדודות והסבתות של המעריצים שלהם, החליטו להתנסות בקולנוע מסחרי ורומנטי עשוי היטב. דיוויד פינצ'ר הביא לנו את "הסיפור המופלא של בנג'מין באטן" ואילו דני בויל האיש שאחראי על סרטים שזכו לדרוג 18 ומעלה כמו "חברים לרצח", "טריינספוטינג" וכמובן "28 יום אחרי", מספק לנו מלודרמה הוליוודית סוחפת בשם "נער החידות ממומבי".מה שמתרחש סביב הסרט הזה קצת מוזר. אף אחד לא דמיין או חשב שהוא ייהפך ללהיט היסטרי, שיזכה לביקורות משבחות, ושהקהל ימלא את האולמות. הלהיט שנחשף להמונים בפסטיבל טרונטו וכבש את בתי הקולנוע בארה"ב, מגיע אל בית הקולנוע הראשון שהציג את סרטיו של דני בויל בישראל, קולנוע לב. מה שפעם היה מעוז הקולנוע האלטרנטיבי הצעיר והבועט הפך עם השנים בדיוק כמו בויל וסרטו החדש למעוז הבורגנות ולסוג של מועדון ויצ"ו או נעמת לחובבות קולנוע מתבגרות. עכשיו גם סבתא שלי יכולה לראות סרט של בויל ואפילו ליהנות.
מספר איגודי מבקרים הכתירו אותו כסרט הטוב ביותר של השנה וגם בגלובוס הזהב הוא זכה בפרס החשוב אבל אחרי שיוצאים מאולם ההקרנה ברור שמדובר במוצר בידורי עשוי היטב אם כי נטול כול חשיבות קולנועית אמיתית. אין בסרט הזה שום מטען היסטורי קולנועי או רגשי כמו שהיו בסרטים שכבשו את בתי הקולנוע בדיוק לפני שנה, כמו "זה ייגמר בדם" או "ארץ קשוחה". בויל עושה כאן את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב, לספר סיפור בעזרת עריכה קצבית ושלל זוויות צילום מטורפות.בדיוק כמו ב"טריינספוטינג" גם בסרט הזה יש כמה קטעים לא קלים לצפייה אבל המסגרת הרומנטית שלו תקל על הקהל לספוג את האלימות, העוני והניצול כדי שבסוף, על רקע הכתוביות, כולם יוכלו לרקוד בסגנון בוליוודי בתחנת הרכבת לצלילי מוסיקה הודית מקפיצה. בויל הוא יוצר חכם ונמנע לאורך כול הסרט מקיטש מיותר. הוא הידק את העלילה עד כדי כך שאין בה רגע אחד מת, רגע אחד שנוכל לעצור ולנשום לרווחה; תמיד מתרחש משהו על המסך ותמיד זה יהיה משהו שלא ייתן לנו מרגוע.
סימון באופו (ללכת עד הסוף) כתב תסריט לא מתוחכם אבל עשוי היטב שנע במקביל בשני מישורים: אחד בהווה והשני בעבר. במישור העכשווי ג'מאל הוא נער הודי שמשתתף בגרסה ההודית לתוכנית הטלוויזיה המצליחה, "מי רוצה להיות מיליונר?" והוא נמצא במרחק שאלה אחת מלזכות ב 20 מיליון רופי. עד מהרה מתעוררים סביב ג'מאל התהיות איך זה שנער ללא כל השכלה פורמאלית יודע את התשובות לכל השאלות. הוא נעצר בחשד למרמה ואחרי שהוא עובר מספר עינויים על ידי המשטרה ובעזרת פלאשבקים נחשף הסיפור המופלא והבלתי יאמן של חייו כילד רחוב ועל הילדה שאהב ואיבד.כמובן נשאלת השאלה מדוע נער שאינו מעוניין כלל בכסף מגיע לתוכנית הטלוויזיה המדוברת ואיך הוא יודע את כל התשובות לכל השאלות אותן הוא נשאל? ג'מאל מגלה כי משחק הטלוויזיה בו הוא משתתף, הוא למעשה המבחן האמיתי הגדול של חייו, אבל כמובן הסיכון שהוא לוקח על עצמו מזערי כי בהודו כולם רואים את השעשועון וזו הדרך המושלמת להגיע לבחירת ליבו. אין כמו ניסיון חיים וחוכמה רחוב כדי לענות על שאלות ידע מורכבות. "נער החידות ממומבי" הוא סיפור סינדרלה קלאסי המשלב גם סיפור אהבה גדול מהחיים ובויל מבצע את עבודתו ביד רמה.הדבר המשמח ביותר בסרט הזה הוא שלמרות שמדובר במוצר אמצע דרך ובורגני לחלוטין, החותם הקולנועי של בויל לא הולך לאיבוד. כשרואים את "נער החידות ממומבי" ברור לחלוטין שזה סרט של דני בויל, גם אם בסופו של דבר מדובר בסרט משמח לבב אנוש. שווה בהחלט.
נער החידות ממומביי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תומר רפאליגיל: 1815/05/2021 22:20:27
9/10אייקון ציון
סרט מהמם, סיפור מעניין ומשחק טוב, לא משעמם לרגע ותמיד עובר בין נקודות זמן שונות מה שתורם לעלילה, בכל בסרט הזה עשוי מעולה ואפילו הסוף הידוע מראש עשוי בצורה יפה ומגניבה
שם: דניאלגיל: 2816/02/2019 23:58:51
8/10אייקון ציון
סרט מצוין, מרגש, מעניין, אבל מעט צפוי.
שם: .MOR Rגיל: 1403/07/2017 02:04:47
9/10אייקון ציון
סרט משובח ובלתי-נשכח !!! השחקנים מצויינים, הצילום מעולה, הפסקול יוצא מן הכלל, הדיאלוגים מעניינים במיוחד והתסריט והעלילה מבריקים ומרתקים (למרות שיש בו כמה דברים קטנטנים שהפריעו לי *בלי לעשות ספוילרים*). בקיצור, וואו אחד גדול. מומלץ מאוד. הצפייה חובה !!!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט