סינגל מן ביקורת סרט

A Single Man Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "סינגל מן":
"נוגע בשלמות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר A Single Man
משחק קולין פירת', ג'וליאן מור, גיניפר גודווין, מתיו גוד, ניקולס הולט במאי/ת טום פורד  
דרמה
ביקורת סרט לסינגל מן מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"נוגע בשלמות"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע70.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די23.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרט הביכורים של מעצב האופנה טום פורד הוא יצירה קולנועית מרשימה שבה כול פריים מזכיר מלודרמה הוליוודית מהסיקסיטיז או הפיפטיז. לעיתים הוא מזכיר תצלום אופנה מתוך אחד מהמגזינים האופנתיים שפורד פרסם אצלם, אבל ההבדל היחיד הוא שהפעם פורד לא עוסק בנשים אלא בגברים ובכלל מדובר ביצירה קווירית שגם זכתה בפרס האריה הקווירי בפסטיבל ונציה האחרון לצד פרס השחקן הטוב ביותר. כלומר האסתטיקה המרהיבה של הסרט נשענת בעיקר על גברים מרהיבי עין המשתלבים בצורה מושלמת עם צבעים עזים ומיזנסצנות מעוצבות למופת.מתחת ליופי המהפנט שפורד מצייר על גבי הבד יש גם המון כאב. קולין פירת', אולי בתפקידו הדרמטי הרציני מזה שנים מגלם מרצה לספרות שמחליט לשים קץ לחייו. בן זוגו ב-16 השנים האחרים נהרג בתאונת דרכים. שמונה חודשים של בדידות וסבל מובילים אותו להחלטה לוותר על המאבק היומיומי בכאב והוא מתכנן בקפידה את יומו האחרון. באותו יום אחרון ג'ורג' יבקר בפעם האחרונה בקולג' שהוא מלמד בו, יבקר ידידה ותיקה (ג'וליאן מור) המכינה לכבודו ארוחת ערב ובסתר מקווה שלפתע נטייתו המינית תשתנה והוא יתאהב בה.
אך השאיפות של המרצה לספרות עתידות להשתנות כאשר לתוך חייו יחדור סטודנט צעיר הגורם לו לגלות מחדש עם החיים. את התלמיד מגלם השחקן ניקולס הולט (מי שהיה הילד בקומדיה "About a Boy" עם יו גרנט והתבגר בצורה מרשימה בסדרת הנעורים הנועזת "סקינס"). פורד מצלם את הולט כאילו הוא הבחור הכי יפה בעולם ולמען האמת הוא באמת כנראה אחד השחקנים הצעירים היפים והטובים ביותר בעולם כיום.קולין פירת' מצליח להשתחרר מהטייפ קאסט המעצבן של שחקן בקומדיות רומנטיות ומקבל סוף-סוף את הזדמנות חייו בתפקיד שיביא לו מועמדות אוטומטית לאוסקר. למרות שפירת' לא מאופר בכבדות דמותו השתנתה ללא הכר. הדמות שהוא משרטט היא כל כך מדויקת שנראה ששם הסרט בכלל מתייחס להופעתו הכובשת והמרגש המתארת את התמודדותו של גבר עם אובדן כה גדול שאין הוא יכול יותר לסבול אותו ולכן בקור רוח מחליט לשים לכאב הזה סוף.
הסרט המרהיב הזה מבוסס על ספר של כריסטופר אישרווד, מי שכתב את מחבר הספר "להתראות ברלין" שעליו התבסס הסרט "קברט". מערכת היחסים שהיתה קיימת בסרט בין ג'ורג' לאהובו ואח"כ בין ג'ורג' לסטודנט מזכירה במקצת את סיפור אהבה מרגש ללא גבולות בין הסופר המהולל בן ה-49 לדון בקרדי, שהיה נער בן 18. תוסיפו לכך גם את העובדה שבין טום פורד לבן זוגו מפרידות 20 שנה.יש לציין גם את הופעתו הקסומה של מתיו גוד המגלם את בן זוגו המת של ג'ורג'. סביר להניח שכול אחת ואחד היה מתאבל אנושות עם הוא היה בן זוגו. גוד מגלם את הצעיר המשוחרר שיודע בדיוק מה הוא רוצה וחי את חייו בשלמות וללא פחד. יש גם הופעה קולנועית רצינית מרשימה ראשונה לדוגמן הספרדי, Jon Kortajarena המשתתף בסצנה עוצרת נשימה בעוצמתה."סינגל מן" הוא אחד הסרטים המרשימים בשנת 2010 - סרט אישי, מרגש ובעיקר כול כך יפה שזו כבר סיבה מספיק טובה כדי לחיות.
סינגל מן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מורגיל: 3108/12/2013 19:19:02
7/10אייקון ציון
סרט דיי מלנכולי. ואמנותי משהו. צילומים יפים והרבה אסתטיקה. כל הסרט הוא דיאלוג של השחקן הראשי עם הרצון למות ועם זיכרונות מהעבר, תוך כדי שאירועים בהווה גורמים לו לחיות שוב. יש משחק של הצבעים בסרט כל פעם שיש קטע של חיות. הדיאלוגים קצת פילוסופים.
שם: דב ישראליגיל: 3529/01/2011 09:17:17
7/10אייקון ציון
A Single Man הסרט בעיקר מדבר על אהבת גברים,ועל אהבה בכללי,אהבתי את הצילום,הצבעים,הלבוש,הנושא של אהבת גברים לא מדבר אליי וזו הסיבה שפחות התחברתי לסרט הנ"ל,אבל ללא ספק בתור הסרט הראשון של טום פורד יש למה לצפות ממנו בעתיד.
שם: איסתםגיל: 4207/01/2010 19:40:47
8/10אייקון ציון
סרט נפלא.. למתוחכמים בנפש...ופיוטיים.. ציפורים חופשיים...
קישורים
חץ סינגל מן (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט