אימפריית הפשע: עונה 5, פרק 7

Boardwalk Empire Series Review

תמונת כתבישראל גת על "אימפריית הפשע: עונה 5, פרק 7":
"הפרק הכי טוב של העונה - מותח, מהודק וקודר"
פוסטר Boardwalk Empire
משחק סטיב בושמי  קלי מקדונלד  מייקל שאנון  גרטשן מול  שיי וויגהם  
פשע
ביקורת סדרה לאימפריית הפשע: עונה 5, פרק 7 מאת ישראל גת | מבקר טלוויזיה
ציון המבקר
"הכי טוב"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
מדד פופולריות
3.4/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הפרק השביעי של אימפרית הפשע היה הפרק הכי טוב של העונה עד עכשיו. כנראה שהעונה הזו תהיה די מאכזבת ביחס לציפיות, אבל לא הפרק הזה. בהשוואה לקצב של האימפריה, האירועים בפרק השבוע טסו בהילוך שישי, הרבה ממעריצי הסדרה טענו שהפרק היה "דחוס" מדי בגלל העונה הקצרה. בעיני הגברת הקצב היתה במקום. קיבלנו פרק מותח, מהודק, קודר, אבל כרגיל מתובל בהומור, כל הסצינות שבהן הופיע בני "באגסי" סיגל, היו קורעות מצחוק, במקביל להיותן חשובות ורציניות מבחינת התקדמות העלילה.הפרק מתחיל במונטאז' שמכניס אותנו מהר ובאינטנסיביות לאוירת מלחמת המאפיהבין כנופיות אטלנטיק סיטי, בהנהגת נאקי ומרנזנו, וניו-יורק, בהנהגת לוצ'יאנו ולנסקי. ברקע המונטאז' כותרות העיתונים והסצינות של אנשים בהתרחשויות יומיומיות תחת חשש של התנקשות, נשמע נאומו של פרקליט המחוז הדרומי ברדיו, ומאחוריו, כלי הקשה שנשמעים כמו תופי מלחמה מהעת העתיקה, יופי של דרך לבניית מתח.
נאקי, מודאג מההתמשכות של המלחמה, מאובדן הכסף והאנשים, לוחץ על מרנזנו להכות חזק בלאקי לוצ'יאנו. ג'ו הארפר הצעיר הוא תעלומה נוספת של העונה הזו, הנער שמיקי דוייל גייס מהרחוב, דומה מאוד מזויות מסוימות לג'ימי דרמודי, ויש בפאנדום שמועות לגבי זהותו (האם הוא טומי דרמודי שחזר כדי לנקום?) שקצת הופרכו לקראת סוף הפרק השבוע כשנאקי נותן לו סכום כסף כדי שיתרחק ממנו ויבחר בחיים "נורמליים".בעולם הפלאשבק, המתח עולה, נאקי ומייבל (דמות נשית נהדרת - חזקה, יפה, חכמה. אפשר להבין מדוע היא כל כך משמעותית בחייו של נאקי), לוקחים לביתם את ג'יליאן הילדה (שוב, עבודת ליהוק נהדרת, הדמיון של הילדה לגרטשן מול, המגלמת את ג'יליאן הבוגרת, הוא מדהים) ואנחנו כל הזמן מחכים לרגע שבו נאקי ימסור אותה לקומודור, ישנה את חייה ואת חייו. מתברר שהרגע הזה לא קורה, לפחות לא בפרק הזה. נאקי, מדגים את האמרה "הדרך לגיהנום רצופה בכוונות טובות" כשהוא מבצע את הצעד האחרון אל התהום, מנצל את ה"הזדמנות" שהשריף, שהחליט לפרוש, מניח בידיו ומטפל בהחזרת הילדה, אחת מקורבנותיו של הקומודור למשפחתה. תמונת נאקי הנכנס אל ביתו של הקומודור בין יצירות אומנות באוירה "גותית" כשברקע פעמוני רוח כמו צלילי אזעקה מחרישי אזניים, מאוד סמלית וחזקה.
בהווה של אטלנטיק סיטי, אנשיו של נאקי חוטפים את "באגסי" סיגל כדי לכפות הסדר על לוצ'יאנו ולנסקי, הם בתגובה חוטפים את וויליתומפסון (בנו של איליי, למי שהספיק לשכוח) כשאיליי הזרוק והמוזנח עומד ברחוב ומביט בחטיפה בלי יכולת לעזור. ב-Showdown הבלתי נמנע, שני המחנות נפגשים כדי להחליף את השבויים, העניינים מתדרדרים לרעת הצד "שלנו", מיקי דוייל, האיש והצחקוק המוזר, נהרג יחד עם ארצ'י, העוזר/שומר ראש הקובני של נאקי, ווילי נשאר בידי לוצ'יאנו ואנשיו, ונאקי מוותר על כל רכושו ואחזקותיו באטלנטיק סיטי ומבטיח גם לחסל את מרנזנו כדי להחזיר אותו. למחרת, איליי עומד בראש חבורת מתנקשים שמממשת את ההבטחה הזו, ברקע שוב, תופי מלחמה.נאקי פותח וקורא את המכתב שקיבל לפני כמה פרקים מ"נלי בליי" (ג'יליאון כמובן): הסצינה הכי טובה בפרק, ג'יליאן מתחננת לעזרתו של נאקי בחילוץ מהמצב שבו היא נמצאת, מתוודה שהיא לא בטוחה יותר בשפיותה ומבקשת ממנו לרחם עליה כמו שהוא ריחם פעם על אותה ילדה יתומה על הטיילת. המשפטים מהמכתב שלה מסתחררים במוחו של נאקי יחד עם תמונות מהמוסד שבו היא נמצאת ותמונות מהפלאשבקים והכל נעצר בתמונת הסיום: גיליאן הילדה עומדת על הטיילת ומבקשת מהמצלמה/נאקי: "עזור לי". נקודת פתיחה לא רעה לפרק הסיום של הסדרה.
אימפריית הפשע 5 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: motekooגיל: 3524/05/2017 23:13:12
8/10אייקון ציון
סידרה מעולה. פשע מאורגן ,רציחות, סמים ,הברחות, אלכוהול,קומבינות פשע לעקיפת חוק היובש באמריקה. 5 עונות 12 פרקים בעונה רץ במהירות מסחררת. עשוי טוב מאוד,חובה : סבלנות וזיכרון טוב מי הדמויות והיסטוריה של כל דמות. כמובן שחקנים כובשי לבבות עד שהם נירצחים , איך לא. תלבושות משגעות הזמנתי כזה כובע !! לפני כל פרק חדש רצוי לראות את סוף הפרק הקודם. 8 בסולם MOTEKOO נהניתי מכל הפרקים.
קישורים
ביקורות נוספות של סדרות פשע
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט