בלש אמיתי: עונה 2, פרק 3

True Detective Series Review

תמונת כתבישראל גת על "בלש אמיתי: עונה 2, פרק 3":
"החקירה ממשיכה במלוא המרץ, אבל איפה העניין?"
פוסטר True Detective
משחק קולין פארל  וינס ווהן  רייצ'ל מקאדמס  קלי ריילי  טיילור קיטש  
מתח
ביקורת סדרה לבלש אמיתי: עונה 2, פרק 3 מאת ישראל גת | מבקר טלוויזיה
ציון המבקר
"חלש ותבניתי"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בסוף הפרק הקודם היה ל"בלש אמיתי" סיכוי אמיתי לגאול את העונה הזו. הירי באחת משתי הדמויות המובילות של העונה ואחד השחקנים הידועים בהוליווד, היה צעד נועז. צעד שכבר עשו אותו בסדרות. "משחקי הכס”, כזכור עשתה את זה בעונה הראשונה שלה, ואחר כך בשלישית ובחמישית. הריגה של דמות ראשית היא כבר לא טאבו. אבל לניק פיצולטו כנראה שלא היה את האומץ. כך התפוגג לו גם הניצוץ הזה.הפרק נפתח בהזיה - אנחנו נמצאים בתוך ראשו של ריי ולקורו הירוי. חקיין אלביס על הבמה וריי יושב עם אביו. האב, כצפוי, לא איזה תכשיט גדול בפני עצמו, אבל הרמז בסצינה אומר שהוא, בניגוד לריי, עדיין חי. התמונה מתחלפת והקול של הזמר בוקע עכשיו מתוך הרדיו, אנחנו בחזרה במציאות. גופו (שלא לומר גופתו) של ולקורו מוטל על הרצפה לפנינו, דומם. אבל רגע, פתאום הוא רועד, נשימה אחת עמוקה, והוא חי וער לגמרי.... שתי יריות של כדורי גומי מטווח של 20 ס"מ והבחור על הרגליים ומשתתף במרדפים אחרי יומיים וחצי. חשבתי שכבר לא כותבים טלוויזיה כזו.
ריי נפגש עם פרנק סמיון בפאב הקבוע שלהם. הוא מנסה לסחוט ממנו עוד מידע על הטיפ ששלח אותו אל זירת הפשע ורומז שפרנק טמן לו מלכודת. פרנק בולע בינתיים את העלבון. אני מודה שאחרי הסצינה הזו והסצינה הבאה של ריי ולקורו, אצל הרופא שמאשר לו לחזור לעבודה, התגנב לי לראש החשד שאולי ריי בכל זאת מת ומישהו משחק לנו עם העיניים: פרנק אומר למלצרית בפאב שמישהו כרגע רצח את ריי, המלצרית מניחה על השולחן רק כוס אחת, עבור פרנק, הרופא שואל אותו אם הוא בכלל רוצה לחיות. היו כאן רמזים, אבל הם התפוגגו בהמשך הפרק כי ריי מנהל מגע עם מספיק אנשים אמיתיים כדי שהחשד הזה יתברר לי אולי כמשאלה.פרנק סמיון לחוץ, מאוד. הוא מוציא את הלחץ על אישתו וממשיך במסע של הפחדה, סחיטות ואלימות כדי להחזיר לעצמו את המעמד בעיר ולפחות חלק מהכסף שאבד עם מותו של קספר. מצד שני, ברגע קטן של הארה, הוא מבין את הערך של היחסים שלו עם אשתו. "זה גדול מכדי לוותר" הוא אומר לעצמו בקול, מתעלם מאוסיפ, איש העסקים שנסוג מהר ובלי אלגנטיות מהעסקה שפרנק טווה. בסצינה הטובה ללא ספק של הפרק הזה, פרנק מכנס את ראשי הכנופיות של העיר, ומורה להם להמשיך לחפש רמזים שיובילו לפתרון הרצח של קספר. אחד מהם מחליט למרוד בו ומזלזל בו קשות. פרנק "מפרק לו את הצורה", לא סמלית.
אנני ופול ממשיכים את החקירה בזמן הקצר שבו ריי מתאושש מהפציעה. הם מגיעים אל הבית הענק של ראש עיריית וינצ'י בסצינה עמוסה בדמויות "צבעוניות" ומוזרות - הניסיון של פיצולטו לעשות גרסה חדשה ל"טווין פיקס". המצחיק הוא, שבעונה שעברה, כשפיצולטו פשוט סיפר סיפור מעולה, עם שתי דמויות ראשיות מצוינות ושחקנים מדהימים, יצאה לו מין גרסה מודרנית ל"טווין פיקס" אפילו בלי שהוא התכוון. בעונה הזו, כשרואים שהוא מנסה, הוא נכשל בגסות. עוד פרטים מתגלים לנו על פול וודרו, שוטר הסיור. הוא חייל משוחרר, שלחם כנראה, באפגניסטן או בעיראק, והוא הומוסקסואל בהכחשה. ועוד משהו, לא ברורה לי הבדיחה המתמשכת עם הסיגריה האלקטרונית. ניק, אפשר הסבר?ריי ואנני יושבים כל אחד עם הממונים עליו. כל אחד מהם נדחף יותר ויותר כדי לחבל בעבודה של האחר ולסגור את החקירה מהר ככל האפשר. להביא תוצאות, לטובת רווח פוליטי ואישי ולאו דווקא לטובת האמת. בהמשך הפרק ריי פוגש את אביו, החי והשיכור מאוד. לאחר מכן הוא פוגש שוב את גרושתו, שמספרת לו ששוטרים ביקרו אותה וניסו לסחוט ממנה מידע כדי להכתים אותו. שוב אנחנו מקבלים אישוש לכך שריי נקם באיש שאנס את אשתו. היא גם מנסה לשחד את ריי כדי שימנע מלתבוע משמורת על בנו. ריי מסרב, כצפוי. בהמשך ריי ואנני חוזרים לשתף פעולה בחקירה ובזמן שהם מתשאלים חשוד אפשרי המכונית שלהם מוצתת. הם רודפים אחרי החשוד בהצתה. הוא חומק מהם לבסוף כשאנני מנסה לירות בו וניצלת ברגע האחרון מלהידרס מתחת לגלגלי משאית. כמובן שאנני חייבת לציין בפנינו ש"זה היה הוא לעזאזל". בכלל נראה שהפרק הזה לא הצטיין ברמיזות עדינות במיוחד. למה לרמוז כשאפשר ללעוס לנו את המסר לתוך האוזן?עורך האתר אמר לי היום שאם זו לא היתה "בלש אמיתי" הייתי יותר סלחן כלפי הסדרה. הוא צודק, כמובן. העניין הוא שאם זו לא היתה "בלש אמיתי" לא הייתי נשאר לראות אותה אחרי שלושה פרקי פתיחה כאלה. אל תבינו לא נכון - אני מחבב מאוד סדרות משטרה, את "חוק וסדר", את "מחשבות פליליות" ודומותיהן, אבל עוד אחת כזו פשוט לא צריך.
בלש אמיתי 2 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
ביקורות נוספות של סדרות מתח
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט