חניבעל: עונה 3, פרק 7

Hannibal Series Review

תמונת כתבזוהר צלח על "חניבעל: עונה 3, פרק 7":
"הפרק הטוב ביותר בחצי הראשון של העונה"
פוסטר Hannibal
משחק יו דאנסי  מדס מיקלסן  לורנס פישבורן  קרוליין דברנס  טאו אקמוטו  ריצ'רד ארמיטאג'  
אימה
ביקורת סדרה לחניבעל: עונה 3, פרק 7 מאת זוהר צלח | עורך מדור טלוויזיה
ציון המבקר
"מותח ומבריק"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.8/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחרי ששני הפרקים האחרונים בסדרה היו פשוט מעולים "חניבעל" ממשיכה להעלות את הרף שהציבה לעצמה עם פרק 7, שהיה ללא ספק הפרק הכי טוב של העונה עד כה.

כזכור, הפרק הקודם נגמר בכך שאנחנו רואים את חניבעל וויל בדיר חזירים בחווה של ורגר, כשסצנה לפני אנחנו רואים את חניבעל מנסר לויל את הראש. בתחילת הפרק אנחנו חוזרים לאותה סצנה ורואים את המשטרה האיטלקית פורצת למתחם ותופסת את חניבעל וויל. המשטרה כמובן מושחתת (בכל זאת משטרת איטליה) ושולחת אותם היישר לחווה של מייסון וורגר בתמורה לפרס הכספי שהוא מבטיח. את ג'ק הם מתכננים להרוג אך רגע לפני שהם יורים בו, צ'וי יורה בהם ומסכמת עם ג'ק שהיא משחררת אותו ובתמורה הוא יגיד לה לאן הם לקחו את חניבעל. צפוי ודי משעמם. בארוחה משותפת של השלושה מייסון חושף את התכניות שלו לגבי שניהם. הוא מספר לחניבעל איך קורדל, המשרת שלו יכין ממנו מטעמים ולא חוסך בפרטים ונראה שחניבעל, הידוע באהבתו לאוכל טוב, מתרשם.

באשר לויל, ורגר מתכנן להסיר לו את הפנים ולהשתיל אותו על פניו ואיתם לאכול את חניבעל. ויל נותן ביס אכזרי לפניו של קורדל ולוקח חתיכה לא קטנה מהם. כל הסיקוונס הזה פשוט עובד נהדר.
אלנה ומרגוט עדיין מתכננים להסגיר את מייסון אך התכניות שלהן משתנות כשמייסון מגלה למרגוט שהוא מצא פונדקאי לתינוק שלהם. הגילוי של זהות הפונדקאית לא מאחר להגיע והוא מזעזע אפילו בקנה המידה הגבוה של "חניבעל" - ורגר הפך חזירה לפונדקאית של מרגוט ושלו. לא עוברים כמה רגעים ואלאנה חותכת את החזירה ומוציאה את התינוק המת מבטנה של החזירה בסצנה גרפית וקשה במיוחד.אלאנה פוגשת את ויל ואומרת לו שהיא ניסתה למצוא את חניבעל לפני שהוא ימצא אותו. ויל מגיב ואומר לה שהיא תצטרך להתלכלך בקרוב בין אם בעצמה או דרך אנשים אחרים כדי לצאת מזה במעין נבואה שבהחלט הולכת להגשים את עצמה. זה המפגש הראשון של ויל ואלאנה אחרי הרבה זמן והרבה חוויות קשות ששינו אותם והסצנה בהחלט מצליחה להעביר זאת.
בהמשך הפרק מארגו מבקרת את חניבעל שקשור לאחר שקורדל הספיק לצרוב את החותם שהוא צורב על החזירים על גבו של חניבעל. השניים מדברים על לרצוח את מייסון וחניבעל חוזר לתפקיד הפסיכולוג ואומר למרגו שזה יעזור לטיפול שלה אם היא תהרוג את מייסון בעצמה. מרגו מסרבת להסתבך אך חניבעל אומר לה שהוא ייקח את זה על עצמו כי מה זו עוד רציחה אחת בשבילו? האמת? צודק.

אלאנה מגיעה ומעלפת את השומר ומעמידה את עצמה בסיטואציה לא קלה- היא צריכה לשחרר את חניבעל כדי שיציל את ויל ורגע לפני שהיא עושה את זה היא שואלת את חניבעל "היה לי סיכוי להבין אותך מתישהו?" חניבעל עונה לה ש"לא". בינתיים מייסון וויל עומדים לעבור את ניתוח הפנים אבל חניבעל מצליח להגיע בזמן ולהציל את ויל. הוא משתיל למייסון את הפנים של קורדל. לאחר מכן הוא לוקח את ויל לצ'וי שמובילה אותו למקום בטוח.

מייסון מתעורר ורואה את הפנים של קורדל על פניו ואותם פנים נופלות. הוא נתקל באלאנה ובמרגו שלא קיבלה באהבה רבה את האם הפונדקאית שמייסון מצא לתינוק שלה. הוא אומר לה שהיא לא יכולה להרוג אותו כי אז היא תאבד את הכל, שכן הירושה הולכת למרגוט רק אם יש צאצא של ורגר. אלאנה מודה שהספיקה לקחת זרע מורגר והשניים מכניסות את פניו לאקווריום של הצלופח שנכנס לורגר דרך הפה לגרון והורג אותו והופך לסצנה הכי דוחה של הפרק ואולי של הסדרה כולה. ויל מתעורר בביתו כשחניבעל לידו. בשלב הזה נראה שויל נכנע והוא אומר לחניבעל שהוא לא יחפש אותו או ירדוף אחריו ושהוא משחרר ממנו גם מבחינה פיזית וגם מבחינה רגשית. "אין לי את התיאבון שלך", הוא אומר לו ומסביר לו שהרעיון ההזוי שהשניים יהפכו לחברים לרצח לא יקרה.

נראה שחניבעל הולך לצאת מהכל שוב כשה-FBI מגיעים אך הוא מסגיר את זה עצמו. "אני רוצה שתדע איפה אני תמיד ואיפה תוכל למצוא אותי" הוא אומר לג'ק אבל יותר מזה לויל במניפולציה אחרונה שמבהירה לויל שאת המערכת יחסים הזו- חניבעל מנהל.

כפי שציינתי, מדובר בפרק מבריק שמסיים את חצי העונה הראשונה של חניבעל עם תשובות לכל השאלות שהסדרה פתחה וסגירות מעגל כאלה או אחרות לכל הדמויות. שבוע הבא הסדרה תיכנס לסיפור של "דרקון אדום" שנחשב לטוב ביותר בספרים - יהיה מעניין.
חניבעל 3 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
ביקורות נוספות של סדרות אימה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט