אימה אמריקאית 5 - פרקים 4+5

American Horror Story 5 Series Review

תמונת כתבקארין דובינסקי על "אימה אמריקאית 5 - פרקים 4+5":
"סוף מעשה במחשבה תחילה"
פוסטר American Horror Story 5
משחק ליידי גאגא  קתי בייטס  איוון פיטרס  שרה פאולסון  ווס בנטלי  מאט בומר  
אימה
ביקורת סדרה לאימה אמריקאית 5 - פרקים 4+5 מאת קארין דובינסקי | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"טרגי ומפתיע"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
10/10
?
מדד פופולריות
3.5/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הנה הגיע הפרק הרביעי, פרק האלווין - אלה תמיד הפרקים האהובים עליי. הפרק הזה לא אכזב ואפילו הפתיע אותי ולמה? חשבתי שכרגיל יהיו רציחות, אבל במקום זה קיבלנו את מר מארץ', אדון המלון, מארח כמה מהרוצחים הכי ידועים לשמצה. אבל איך הוא יכול לארח אותם אם הם מתים כבר מזמן? שאלה טובה. כפי שכבר ציינתי, בסדרה הזו אין חוקים.ג'ון יושב בבר ופתאום ניגשת אליו בחורה לא מושכת במיוחד, בלשון המעטה. את הבחורה מגלמת לילי רייב בהופעת הבכורה בעונה הזו, לאחר שכיכבה בתפקיד ראשי בעונה השנייה ומשני בעונה השלישית. לילי שיחקה את דמותה המורכבת של איליין וורנוס, הרוצחת הסדרתית המפורסמת שהוצאה להורג, בדרך משכנעת למדי. מאוד התרשמתי ממנה, לא כל אחת יכולה לשחק דמות כזו (מלבד שרליז ת'רון כמובן). ג'ון מוזמן לארוחת "ליל השטן" של מר מארץ'. כל הסובבים מדברים בפתיחות ובגאווה על הרציחות שלהם ואז אנו מגלים שמר מארץ' היקר היה המנטור שלהם שנתן להם עצות איך לרצוח, ואיך להעלים ראיות. אחלה בן אדם בסך הכל. הם מודעים לעובדה שהם מתים, אבל לא מובן או מוסבר איך הם "חזרו לחיים". ג'ון המסכן יצא בחיים במזל מחדר מלא רוצחים, שגם זה לא מובן, אבל הוא דמות ראשית אז יש בזה היגיון. נו בסדר, אני מחבבת אותו.
נושא מעניין נוסף בפרק זה היו הדמויות של אלכס והולדן, בנה האבוד; אלכס לקחה אותו הביתה רק כדי לגלות שהוא הרג את הכלב החמוד והמסכן ושהוא בעצם ערפד. לא נעים. האם כל אמא הייתה מחליטה להפוך לערפד ולהיות משועבדת לרוזנת כדי להיות עם הבן שלה לנצח? לא בטוח. בעיניי החלטה שגויה וטרגית לחלוטין.הפרק החמישי היה בעיניי מאוד טרגי. האסון הראשון התחיל כשהרוזנת הפכה את אלכס לערפדית. אלכס לא חשבה על זה עד הסוף, לטעמי, והרוזנת ניצלה את המצוקה שלה והרצון שלה להיות ליד הולדן. בתור רופאה נורא קשה להימנע מהפיתויים בדרך ואני לא חושבת שהיא תוכל להחזיק מעמד הרבה זמן מלשתות דם מהמקרר. מתוך רחמים, אלכס הופכת ילד חולה לערפד והפתעה, הוא "בריא" כמו שור ביום למחרת. בריא הכוונה הולך לבית ספר, רוצח את המורה, הופך את חברה שלו לערפדית ויחד הם רוצחים את כולם. טיפה מחשבה, אלכס? היא לא חשבה שזה יקרה? זה היה די טיפשי מצידה. אם יש משהו יותר גרוע מערפד - זה ילד/נער ערפד שלא אחראי על מעשיו ולא בוגר מספיק להסתיר אותם. גם לא חסר את המוטיב הזה בסרטי ערפדים למיניהם. אבל צריך לתת לילדים קרדיט - הם יודעים לנצל את התמימות שלהם וכולם האמינו להם ש"רוצח" בא ורצח את כולם. הגיוני לחלוטין.
איריס, לאחר שכמעט התאבדה ואז הוחזרה לחיים כערפדית על ידי בנה, הופכת לחפרפרת של רמונה ודונובן במלון על מנת להפיל את הרוזנת (כי מישהו צריך לעשות את זה). היא חוטפת עצבים ותסכול משני צעירים שבאים למלון וחושבים שמגיע להם הכל והם יכולים להגיד ולהעליב את מי שבא להם כולל איריס עצמה. איריס לא נשארת חייבת (האמת? הם דרשו את זה) והורגת את שני הקורבנות הראשונים שלה בתור ערפדית. האמת שזה נורא נחמד לראות אותה בזווית קצת שונה מאשר איריס המתרפסת.סך הכל שני פרקים ממש טובים - הראשון קצת יותר, אבל פרקים שממשיכים את הרמה הגבוהה שהסדרה הרגילה אותנו אליה. יש לנו כאן בעצם שני הורים שהפכו לערפדים וככה התקרבו יותר לילדים שלהם (איריס ודונובן, אלכס והולדן); רוצחים סדרתיים שחזרו מהמתים ולאף אחד אין מושג איך, אבל הם חיים יותר מתמיד; צבא של ילדים ערפדים שלא ברור מה יעשו בהמשך. השאלה האמיתית היא מה יעשה ג'ון כשיגלה שכל המשפחה שלו הפכה לערפדים חוץ מבתו הקטנה, סקרלט? ומה הן ההפתעות הנוספות הצפויות לנו מג'יימס פטריק מארץ', הסדיסט הראשי?
אימה אמריקאית 5 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ר.גיל: 2105/10/2023 15:52:05
10/10אייקון ציון
לחלוטין אחת משלוש העונות הטובות ביותר עם "הכישוף" ו"המוסד הסגור", אם לא העונה הטובה ביותר שנוצרה בסדרה. המשחק המצוין של הזמרת-שחקנית-יוצרת ליידי גאגא בא לידי ביטוי לאורך כל העונה. הספוט של המלון מותיר את הצופה מרותק לכיסא עם כמיהה לצפות בכל פרק ופרק אחד-אחרי-השני. לדעתי מדובר בעונה בה צפיתי בכמות הפעמים המרבית. הקידום של העונה כמו גם ההתנהלות סביבה הייתה לא צפויה ואף חדשנית.
קישורים
חץ אימה אמריקאית 5 (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות אימה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט