שי-האלק: ביקורת סדרה''

She Hulk Series Review

תמונת כתבלירן יושעי על "שי-האלק: ביקורת סדרה''":
"רוצה להצחיק אך לבסוף הבדיחה היא על חשבון המעריצים"
פוסטר She Hulk
משחק טטיאנה מסלני  ג'מילה ג'מיל  ג'ינג'ר גונזאגה  מארק ראפלו  ג'וש סגארה  
פנטזיה
ביקורת סדרה לשי-האלק: ביקורת סדרה'' מאת לירן יושעי | כתב קולנוע וטלוויזיה
ציון המבקר
"כישלון צורם"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.8/10
?
מדד פופולריות
4.0/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
קווין פייגי, מפיק העל המוכשר וחד האבחנה, לקח כמה החלטות לא רעות בחייו. עובדה, הוא הפך את אולפני מארוול למפלצת ענקית שוברת קופות וב-15 השנים האחרונות מארוול שולטת ביד רמה באולמות הקולנוע (ולא רק) ברחבי העולם. תכנית החומש של פייגי עובדת כמו שעון שוויצרי, והאיש הוא מניה בטוחה בכל מה שקשור לעשייה קולנועית - ובשנים האחרונות קצת פחות בקשר לעשייה טלוויזיונית. כשאיירון מן נקש באצבעותיו ב"הנוקמים: סוף המשחק" בפעם האחרונה, נשמעה יריית הפתיחה לשלב הרביעי של היקום הסינמטי הענק של מארוול, אבל אף אחד לא דמיין לעצמו שהוא יקרטע כל כך. כחלק בלתי נפרד מהשלב הנוכחי, מופגזות עלינו סדרות מימין ומשמאל עבור גיבורי העל שלמדנו לאהוב. זהו אכן גן עדן גיקי מבורך, אבל מנגד ישנה כמות גדולה מדי של תוכן שלא עולה בקנה אחד עם הרמה אליה הורגלנו. הסדרה התורנית במשוואה הזו היא "שי-האלק: עורכת דין בשירות החוק". העלילה מתמקדת בג'ניפר וולטרס (טטיאנה מסלני, "החצי השני", "האישה בזהב"), עורכת דין המתגוררת בלוס אנג'לס. רצה הגורל וג'ניפר היא בת דודו של ברוס באנר, המוכר יותר כענק הירוק. לאחר תאונת דרכים, הדם של באנר מתערבב בטעות עם דמה של ג'ניפר והיא הופכת לענקית ירוקה או שי-האלק אם תרצו. מנקודה זו אנו נחשפים לחייה של ג'ניפר ולהשתלבותה בחברה. כן, קראתם נכון - "שי האלק" לא עוסקת בגיבורי על והצלת יקום כזה או אחר. היא מנסה, בכישלון רב, לעסוק ביחסים של גיבורת העל מול בני אנוש רגילים, יחסי כוח בין המינים ובכלל – בדברים יומיומיים משעממים.
סיפור המקור של שי האלק בדפי הקומיקס רחוק מאוד ממה שנראה על המסך. אנחנו מקבלים כאן חיפוף מקצועי בכל מה שקשור לרקע של הדמות ויותר חשוב, בקשר למה שעובר עליה בדרך המייגעת להתפתחותה כגיבורת על מן המניין. לברוס באנר לקח קצת יותר מעשור להגיע למצב בו הוא משתלט על המזג שלו ומצליח לאחד כוחות (ומוחות) יחד עם האלטר אגו הירקרק שלו. לג'ניפר וולטרס זה לוקח בדיוק דקה. למה? כנראה בגלל שהיא אישה ונשים מתמודדות יותר טוב עם סיטואציות כאלו. בכל מקרה, לכותבים הפתרונות. במשך תשעה פרקים קצרים מתרחש ניסיון עלוב לספק לצופים קומדיית בתי משפט (הכותבים לקחו השראה מ"אלי מקביל" בין היתר) במסווה של העצמה נשית. שלא תבינו לא נכון, זהו כיוון מבורך – כתיבה של דמויות נשיות הוא לא עניין של מה בכך ומי שעושה זאת טוב, זוכה בתהילת עולם. זה לא המצב ב"שי האלק". הסדרה פשוט לא מצחיקה ברמה הכי בסיסית. ישנן אמנם שבירות קיר רביעי של הדמות הראשית, בדיוק כמו בקומיקס, אבל זה בהחלט לא מספק את הסחורה שלשמה התכנסנו כאן ורכשנו מנוי לדיסני פלוס. לעתים נדמה כי נעשה בטריק הזה שימוש יתר מיותר ללא כל הקשר לסצנה.
האספקט השני עוסק בהעצמה נשית. לטענתה של ג'ניפר, היא מסוגלת לשלוט במזג שלה "כי אני אישה". זו לא העצמה נשית – זו בדיחה על חשבון המין החזק באמת. לג'ניפר וולטרס אין שום דבר מעניין להציע (לפי היוצרים) - וזה ניכר באופן בו היא מוצגת על המסך. רק אם יש לך גוף שרירי וירוק, אז אולי נסתכל עלייך. יעידו הסצנות המביכות בהן שי האלק פותחת פרופיל טינדר ויוצאת לדייטים – אחד מהם עם סוף קרינג'י להחריד. זה התחיל ב"ת'ור: אהבה ורעם" וממשיך ל"שי האלק" – מארוול מגחיכה שוב ושוב את הדמויות שלה ורומסת אותן בשם התוכן. היא סומכת על הקהל השבוי שיחזור כמו תמיד לצפות במה שיש לה להציע כי הרי אסור לפספס שום דבר, אחרת נהיה מחוץ ללופ. דמויות קשוחות והרסניות כמו אבומינישיין (טים רות' בהופעה פושרת למדי) והענק הירוק הופכות לחביבות הקהל. כל מה שהיה חסר זו רק הופעת אורח של סלבריטי סוג ד' בכל פרק והרי לכם סיטקום בניחוח ניינטיז, אבל לא מהזן המשובח. מישהו חכם אמר: "עדיפה איכות על פני כמות". ובכן, מארוול ודיסני ככל הנראה הבריזו מהשיעור כשהמורה לימד את הפתגם הזה. חדשות לבקרים אנחנו מקבלים תכנים לא ראויים מצד הענקיות האלו., היקום הטלוויזיוני של מארוול, שהתחיל עם "וונדה ויז'ן" (שהציעה אמנם קונספט מעניין אבל לא אחיד) פשוט כושל במקרה הרע ובמקרה הטוב מאוד בינוני. לקחת גיבורת על לכיוון קומי זוהי מחשבה נכונה ואמיצה ששוברת את הנוסחתיות שדבקה באולפנים, אבל כשהביצוע הוא חובבני ההשלכות הן קריטיות. ואפילו לא הוזכרה כאן איכות האפקטים והנראות של שי האלק עצמה – זו כבר חובבנות מסוג אחר.
שי-האלק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
חץ שי-האלק (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות פנטזיה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט