משחקי הכס 8: ביקורת הפרק השני

Game of Thrones 8 Series Review

תמונת כתבליטן לשינר על "משחקי הכס 8: ביקורת הפרק השני":
"פרק מרגש שסוגר קצוות פתוחים"
פוסטר Game of Thrones 8
משחק ניקולאי קוסטר וולדו  פיטר דינקלג'  לנה הידי  אמיליה קלארק  
פנטזיה
ביקורת סדרה למשחקי הכס 8: ביקורת הפרק השני מאת ליטן לשינר | כתבת קולנוע, טלוויזיה ורכילות
ציון המבקר
"סגירות מעגל"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחרי פרק פתיחה רגוע וחלש מהמצופה בשבוע שעבר ציפינו לקצת יותר אקשן בפרק החדש, בייחוד לאור העובדה שלא נשארו יותר מדי פרקים עד סיום הסדרה. אך למרות המחסור באקשן אמיתי, קיבלנו פרק מרגש לא פחות בסימן סגירת מעגל, מפגש של דמויות שלא ראו אחת את השנייה כבר כמה עונות שנפגשו לערב אחרון של העלאת זכרונות וסגירת קצוות מתוך הבנה כי ככל הנראה, רובם לא יישארו בחיים לאחר הקרב הגדול.בסוף הפרק הקודם בראן אמר שהוא מחכה ל"חבר" ותיק, שאכן הגיע- ג'יימי לאניסטר, שנטש את אחותו/אהובתו סרסיי וכעת מגיע לווינטרפל על מנת להצטרף לטיריון אחיו, דאינריז ולשאר הצפון בקרב החשוב באמת. ג'יימי נאלץ לתת את הדין ולהסביר את כוונותיו לאור עברו המפוקפק מול דאינריז שמזכירה לו את הסיפור מאחורי התואר שלו "קוטל המלך" לעיני כולם. כשנשאל לגבי אחותו, הוא אומר שהיא שיקרה גם לו ופונה בבקשה להילחם למען החיים. כמובן שטיריון מתערב לטובת אחיו מה שלא עוזר כל כך לאור העובדה שטעה בנוגע לתכניות של אחותו סרסיי וכעת נאמנותו מוטלת בספק (בשלב מסוים גם בראן זורק הערת "הדברים שעושים בשביל אהבה" אך לא מגלה את העובדה שג'יימי הוא זה שהפך אותו לנכה) ואז קמה בריאן מטארת' שמספרת על כך שג'יימי הציל את חייה ואיבד את ידו ומסכימה לערוב לו.
אריה מפריעה לגנדרי באמצע הכנת כלי הנשק לקרב, נחושה להשיג את כלי הנשק שביקשה שייצור עבורה. לאחר שהוא מפקפק ביכולותיה להילחם, היא דואגת להזכיר לו את יכולותיה המצוינות, "אני מכירה את המוות, יש לו פנים רבות. אני כבר מחכה לראות את הפנים האלה." (חכו, עוד לא סיימנו עם שני אלה לפרק הזה). ואז מגיע המפגש המצופה בין בראן לג'יימי שמבקש סליחה על מה שעשה בפרק פתיחת הסדרה (דחף אותו מהחלון לאחר שראה אותו ואת סרסיי ביחד), הוא טוען שהוא כבר לא אותו אדם ובראן מסביר לו שהוא כבר לא ברנדון סטארק אלא "משהו אחר" ואומר לג'יימי שהסיבה היחידה שלא נתן להם להרוג אותו כי הוא לא יועיל להם כשהוא מת ורומז שלא בטוח שיהיה דבר כזה "אחרי".גם ג'יימי וטיריון סוגרים את הקצוות הפתוחים ומדברים על החיים תחת השלטון של דאינריז, החיים כאחיה של סרסיי והאירוניה שבמוות בווינטרפל. ג'יימי עוזב את השיחה לטובת מפגש עם בריאן שנמצאת בשיא ההכנות לקרב, ומבקש ממנה להילחם תחת פיקודה אם תסכים לקבל אותו. דאני מתיישבת עם סאנסה לשוחח ולסדר את האווירה העכורה בין השתיים, ומסבירה לה על חשיבותו של טיריון ויכולותיו. הן מדברות על הקשיים שבמשפחה ודאני מנסה לרכוש את הערכתה של סאנסה על ידי התחנפות והצגת שתיהן כנשים חזקות שיודעות מה זה להנהיג. "גברים עושים דברים טיפשיים בשביל נשים" מזכירה סאנסה כשמוזכר שמו של ג'ון. הכל הולך מקסים, חיוכים וצחקוקים מפוזרים בין השתיים עד שמועלה נושא הצפון והחיים שאחריי הקרב מול המתים. סאנסה מתאמצת לעשות את מה שג'ון לא עשה ודואגת לשמור על כבודו של הצפון והשם של משפחת סטארק אל מול השלטון של בית טארגריאן. השיחה החשובה נקטעת לטובת הגעתו של ת'יאון גריג'וי שעזב את אחותו בכדי להצטרף לצפון במלחמה, גם הוא פונה לסאנסה ולא לדאני כשליטה ובעלת הכבוד, מה שמוכיח שהצפון והאנשים עדיין מתייחסים לבני סטארק כבעלי הסמכות.
תורמונד חוזר לוינטרפל כשאיתו חדשות בנוגע לקצב התקדמותם של המתים ומודיע כי הם יהיו כאן "עד מחר לפני הזריחה". כולם מתכנסים לתכנון מהלך הקרב. ג'ון מדבר על חשיבותו של מלך הלילה ועל העובדה שאם הוא ימות אולי יהיה להם סיכוי. ג'יימי אומר שלהגיע אליו יהיה בלתי אפשרי ושהוא בטח יתבצר, אך בראן אומר "הוא ירצה להגיע אליי", מסביר שהוא ניסה לעשות זאת בעבר עם מספר רב של עורבים בעלי 3 עיניים. הוא רוצה למחוק את העולם הזה ובראן הוא הזיכרון שלו, סאם מצדיק ואומר שאם יישכחו את עברם כבר לא יהיו בני אדם, ולכן אם היה רוצה למחוק את עולמם של בני האדם, היה מתחיל בו. בראן מסביר שהוא ימצא אותו בקלות ושהוא תמיד יודע איפה הוא ומבקש לחכות לו בחורש האלים ולשמש כפיתיון על מנת למשוך את המתים לשטח פתוח. טיריון אומר שהוא ודאבוס יעמדו על החומה ויסמנו מתי אפשר להבעיר את התעלה אך דאינריז מתעקשת שיישאר במערה כי הוא כאן בגלל הראש שלו ואם ישרדו היא תזדקק לו.ואז מגיעה הרגיעה, יש תכנית, הקצוות נסגרו ועכשיו צריך לנוח ולהעלות זכרונות אחרונים לפני שהשמש עולה והמתים מגיעים. טיריון מפציר בבראן לספר לו אודותיו, תולע אפור ומיסאנדיי ברגעים אחרונים יחד, מנסים להיות אופטימיים ולדבר על החיים המשותפים אחריי הקרב והמקום אליו ילכו. ג'ון וסאם מדברים על החומה והוא מציע לו להישאר עם גילי וסאם הקטן, סאם מזכיר שהוא היה הראשון להרוג לבן מהלך. (כשמה שבאמת חשוב זה גוסט שצץ שם מאחור. פייר, התגעגענו). טיריון וג'יימי יושבים מול האש, אליהם מצטרפים פודריק ובריאן, בהמשך גם תורמונד, שמספר את הסיפור שאף אחד לא ביקש לשמוע על איך שינק חלב ענקים בגיל 10.

אריה ודה האונד באיחוד מרגש, בריק מצטרף אליהם, ובאמצע השיחה אריה יוצאת בסערה בטענה שלא תבלה את שעותיה האחרונות עם שני זקנים. ואז מגיעה הסצנה שגרמה לחיפוש "בת כמה מייזי וויליאמס" (השחקנית של אריה סטארק), להיות הפופולרי ביותר לכמה דקות. אריה מתחקרת את גנדרי בנוגע למספר הנשים איתן שכב, מחליטה שהיא לא הולכת למות בתולה ומזכירה לכולנו שהיא כבר לא אותה ילדה קטנה שאנחנו זוכרים. בחזרה לחבורה שהתכנסה סביב לאח, טיריון מתבדח שלדעתו אולי יחיו ומזכיר את הקרבות ששרד כל אחד. כשמסתבר שבריאן אינה בעלת תואר אבירות, מתוך העובדה שנשים אינן יכולות להיות אבירות כי זו המסורת, ג'יימי מחליט לעשות מעשה ואומר ש"כל אביר יכול למשוח אדם אחר לאבירות" ומושח את בריאן לאבירה ברגע סוחט הדמעות של הפרק.

סאם נותן לג'ורה את החרב המשפחתית שלו בטענה שאביו של ג'ורה לימד אותו להיות גבר ולעשות מה שנכון וכעת זה המעשה הנכון. ג'ון ודאני נפגשים לרגע אחרון יחד לפני הקרב והוא מספר לה שהוא אייגון טרגריאן, דאני מבינה את המשמעות של הדבר, ג'ון הוא בעצם הטרגריאן הזכר האחרון ולכן יש לו את הזכות לתבוע לעצמו את כס המלכות. השיחה נקטעת כששופרי המלחמה ברקע מסמלים את בואם של המתים.
משחקי הכס 8 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
חץ משחקי הכס 8 (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות פנטזיה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט