חדשות קולנוע וסרטים

מבול של פסטיבלים: דוקאביב גליל, קולנוע נורדי, איטלקי ועוד

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
שורת פסטיבלי קולנוע תיערך ברחבי ישראל בחודשים אוקטובר ונובמבר: במעלות תרשיחא ייפתח פסטיבל דוקאביב גליל ה-10, ברחבי הארץ ייערך מבט על הקולנוע הנורדי, תיאטרון גשר יציג מבחר סרטים רוסיים ובסינמטק תל אביב יתקיים פסטיבל קולנוע רוחני ושבוע קומדיות איטלקיות • כל הפרטים על הפסטיבלים השונים בכתבה
פסטיבל דוקאביב גליל

פסטיבל דוקאביב גליל ייערך זו השנה העשירית במעלות תרשיחא. הפסטיבל יתקיים במהלך חמישה ימים, בין 13-17 בנובמבר, בכמה מוקדים בעיר. למעלה מ-30 סרטים דוקומנטריים מהארץ ומהעולם יוקרנו במהלך ימי הפסטיבל בהן הקרנות בכורה בישראל. כן יתקיים מופע של הזמרת יסמין לוי, מפגשים חד פעמיים עם במאים ויוצרים, תערוכה של אמנים מקומיים, סדנאות, יום עיון מקצועי בנושא דוקו קומי, הקרנה פתוחה לקהל תחת כיפת השמיים, סיורים מודרכים באזור ועוד.

בין האירועים הנבחרים בפסטיבל: פתיחה חגיגית והקרנת הסרט זוכה התחרות הישראלית בפסטיבל דוקאביב: "משפחה בטרנס" של אופיר טריינין ולאחריו שיחה עם יוצרי וגיבורי הסרט, הקרנת הסרט זוכה התחרות הבינלאומית בפסטיבל דוקאביב "כלבים נובחים רחוק", הקרנת בכורה לסרט "סולו חופשי" על מטפס הצוקים האגדי אלכס הונולד שיוצא למשימת חייו, הקרנת בכורה לסרט "הדור שלי" בו השחקן מייקל קיין (מלווה בפול מקרטני, מריאן פיית'פול ורבים אחרים) חוזר למהפכת התרבות של הסיקסטיז בבריטניה והקרנת בכורה של הסרט "צ'אפה שלי" על קבוצת הכדורגל צ'אפקואנסה וצמיחתה מחדש לאחר הטרגדיה שפקדה אותה בהתרסקות המטוס שהרג את מרבית שחקני הקבוצה.



פסטיבל Spirit

פסטיבל SPIRIT הבינלאומי ה -12 לקולנוע רוחני יתקיים ב - 25-27 באוקטובר בסינמטק תל אביב. תכניית הפסטיבל כוללת סרטים תיעודיים ועלילתיים, עטורי פרסים, בבכורה ארצית בנושאי WELL BEING, מודעות, חקירה עצמית, מדע גוף-נפש, תזונה בריאה וחיים ברי קיימא. בנוסף יתקיימו מפגשים בנושאי הסרטים בשילוב הרצאות מומחים בניהם: מפגש "קנאביס רפואי ברפואה המשולבת" ומפגש "רפואה פסיכדלית בעולם חולה".

את הפסטיבל יפתח הסרט "בכוח הרצון" בבימויים של גרנט קורגן ובריאן ניילס המביא את סיפורו המעורר ההשראה של גרנט קורגן, אתלט כריזמטי אשר איבד כל תחושה בפלג גופו התחתון לאחר שנפגע בתאונת אופנוע שלג. קורגן החליט להתמקד בהחלמה על מנת לעשות את הבלתי אפשרי ולדחוף את עצמו במשך 160 קילומטרים באנטרקטיקה, עם פגיעה בעמוד השדרה.

[*] פסטיבל קולנוע נורדי

השנה, סינמטק הרצליה חוגג עשור לקיומו. בשיתוף עם שגרירויות דנמרק, נורבגיה, פינלנד ושבדיה יציין הסינמטק את המאורע בסימפוזיון של התרבות הסינמטית הנורדית – "מבט על הקולנוע הנורדי" – פסטיבל חוצה ערים וסינמטקים שיציע לאוהבי קולנוע מרחבי הארץ טעימה משובחת ואצורה היטב מהקולנוע הנורדי החדש והישן, הריאליסטי והפנטסטי, התקופתי והעל זמני. הפסטיבל יתקיים בתאריכים 1.11 עד 10.11 בסינמטק תל אביב, הרצליה, חולון, ירושלים ושדרות.

התכנית האמנותית כוללת כעשרים סרטים שונים, המייצגים 66 שנה של עשייה קולנועית: החל מ"הנערה מהצפון" עתיר הפרסים של אמנדה קֵרְנֵל שגם יפתח את הפסטיבל ו"האיילה הלבנה" עטור הפרסים של אריק בלומברג, דרך עותק חדש ל"רכבות לילה" הנודע של לארס פון טרייר ו"עליית ולהאלה" של ניקולַס וינדינג רֵפְן ("דרייב"), "סאראבנד" המופתי של אינגמר ברגמן ו"להישאר בחיים" המבדר של שרלוט בלום, וכלה ב"הכנס את האדם הנכון" של תומאס אלפרדסון ויצירות עצמאיות דלות תקציב כמו "רגע בשדה" של מיקוֹ מָאקֶלַה. הסרט המרכזי בפסטיבל יהיה "הבית שג'ק בנה" של לארס פון טרייר בכיכובו של מאט דילון. עלילת הסרט עוקבת אחר קורותיו של ג'ק, רוצח סדרתי נבון במיוחד, לאורך 12 שנים.



ימי הקולנוע הרוסי

תיאטרון גשר מזמין את הקהל הרחב לטעימה מעולם הקולנוע הרוסי העכשווי עם הקרנות חד פעמיות של מיטב הסרטים החדשים והבולטים בשנת 2018. התיאטרון מציג את "ימי הקולנוע הרוסי בישראל 2018", שייערכו בין ה-2-4 לנובמבר ובמסגרתם יוקרנו ארבעה סרטים באורך מלא ושישה סרטים קצרים שהוצגו בפסטיבל " קינוטאבר" – פסטיבל הקולנוע הגדול ביותר ברוסיה.

הסרט "סיפורה של משימה" זוכה פרס חביב הקהל ופרס התסריט הטוב ביותר של פסטיבל הקולנוע קינוטאבר 2018 יפתח את "ימי הקולנוע הרוסי בישראל" ב-2 בנובמבר והוא ילווה בכתוביות בעברית. הסרט בבימויה של אבדוטיה סמירנובה הוא דרמה היסטורית, שבמרכזה הסופר לב טולסטוי. פשע חמור מתרחש ביחידת חיל רגלים המוצבת בפריפריה, והחייל המואשם בביצוע הפשע עומד בפני הוצאה להורג. קצין צעיר ופרוגרסיבי שהגיע ממוסקבה טרם האירוע, מחליט לפנות לטולסטוי, במטרה שיגן על הנידון למוות - שאשמתו מוטלת בספק.
שבוע קומדיות איטלקיות

שבוע קומדיות איטלקיות, "פיניטה לה קומדיה", יתקיים בסינמטק תל אביב בתאריכים 17-23 באוקטובר בסינמטק תל אביב. "קומדיה נוסח איטליה" היא ז'אנר קולנועי קומי-סאטירי שפרח בשנות החמישים ועד לתחילת שנות ה-80. מטרת הז'אנר הייתה לשעשע, אך למעשה הוא העמיד לוויכוח את הערכים המרכזיים ביותר בחברה וביקר אותם. במהלך השבוע יוקרנו סרטים שעלו לאקרנים בשנים האחרונות ו"יורשים" את הז'אנר הקלאסי בהם 3 יצירות מופת של אטורה סקולה. אירוע הפתיחה של "פיניטה לה קומדיה" יתקיים בסינמטק תל אביב ביום רביעי, 17.10, בהשתתפותם של שגריר איטליה ומנהל המכון האיטלקי לתרבות עם הקרנת הסרט "הסטארט-אפ".

[*]
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2018
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Home 20231ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction3מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט