חדשות קולנוע וסרטים

חמישה סרטי סטיב מקווין ב- DVD

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
שנות השישים והשבעים של המאה הקודמת היו כר דשא מצויין לטיפוחו של דמות ה'גבר' בקולנוע, הופיעו שחקנים גבריים שלא התנצלו על עצם היותם גברים מסוקסים, גברים שלא בוכים ולא יורדים על הברכיים להתחנן כלפי אהובת ליבם שתחזור אליהם. אלו השנים שבין הגבר השרמנטי והרומנטי של הוליווד הקלאסית (קלארק גייבל, המפרי בוגארט, ג'יימס דין) ול'גבר החדש' של שנות השמונים והתשעים (ריצ'ארד גיר למשל).

אבל גם בשני העשורים הללו לא היו הרבה שחקנים גבריים שהשאירו רושם עז. נכון שהיו שחקנים כמו צ'ארלס ברונסון, לי מרווין, ואפילו קלינט איסטווד שהקריירה שלו החלה לשגשג באותן שנים בזכות מערבוני הספגטי בהם השתתף, אבל יש שם אחד שהצליח לבלוט מעל כולם, סטיב מקווין.

הסיבה שמקווין הצליח לבלוט היא שהוא היה השילוב המושלם בין הגבר המסוקס שפותר את בעיותיו בדרך כלל בעזרת האקדח או אגרופיו, ומצד שני הצליח להביע רגש ולהפוך לגיבור רומנטי. השילוב הזה כמעט ולא היה קיים אצל אף אחד שחקן אחר (להוציא אולי איסטווד, למרות שגם הוא לא ממש הצטיין בסצנות אהבה).

הקריירה המשמעותית של סטיב מקווין נמשכה 20 שנה, משנת 1960, כאשר הופיע ב"שבעת המופלאים", מערבון המבוסס על סרטו של אקירה קורוסאווה "שבעת הסמוראים" ועד מותו, מסרטן ריאות, בשנת 1980.

מקווין לא היה רק איש של הקהל, גם המבקרים אהבו אותו והוא היה מועמד פעם אחת לפרס האוסקר וחמש פעמים לפרס גלובוס הזהב.

על פי עדויות, בחייו האישים היה סטיב מקווין אדם שקשה היה להסתדר איתו, הוא עמד על שלו ולא התפשר אפילו אם הדבר גרם לאי השתתפותו בסרט. אחד הסיפורים המפורסמים הוא שמקוין וויתר על השתתפותו בסרט 'קיד וקסידי' לצד פול נימון, מכיון שלא הגיע להסכם עם המפיקים שמו של מי יופיע ראשון בכותרות ובאיזה גודל של אות. כשמקווין עזב, נכנס רוברט רדפורד ושיחק לצדו של ניומן.ויכוח דומה אגב, פרץ כמה שנים מאוחר יותר כאשר מקווין וניומן לוהקו לאחד מסרטי האסונות הגדולים שנוצרו, "המגדל הלוהט", בסופו של דבר, שם, הגיעו הצדדים לפשרה. "המגדל הלוהט" אגב, כבר יצא למכירה בחנויות הוידיאו.

חברת 'וורנר הום וידיאו' שממשיכה לספק לנו סרטים קלאסיים, מוציאה בימים אלו חמישה מסרטיו של סטיב מקוין, מתחילת הקריירה שלו ("מעטים מול רבים" שיצא בשנת 1959) ועד סופה ("טום הורן" שהוא אחד משני הסרטים האחרונים שבהם השתתף בשנת 1980), ללא ספק שניים מהסרטים הטובים והחשובים של מקווין נמצאים באסופה הזו והכוונה היא ל"בוליט" שעד היום נחשב לאחד מסרטי האקשן הטובים שנעשו, ו"הבריחה", סרטו של סם פקינפה. אגב, בסרטו של פאקינפה פגש מקווין את אלי מקגרו שהייתה אשתו השנייה כמה שנים, בסך הכל היה מקווין נשוי שלוש פעמים.

ב- 7 בנובמבר 1980 מת סטיב מקווין מסרטן הריאות.

ואלו סרטי סטיב מקווין שיצאו למכירה:

מעטים מול רבים (1959)

סרטו של ג'ון סטורג'ס, אחד הבימאים הוותיקים והידועים בהוליווד שהתמחה בסרטי מלחמה כמו "הנשר נחת", ו-"תחנת זברה אינה עונה". בסרט מככבים גם פרנק סינטרה, ג'ינה לולובריג'ידה, פול הנריד ופיטר לאופורד. מקווין מגלם את ביל רינגה, אחד מלוחמי O.S.S אשר הטרידו את האוייב במלחמת העולם השניה בבורמה. כאשר הסינים חוצים את הגבול על מנת לרצוח ולבזוז את החיילים האמריקאים, מנהיג אותם קפטן טום ריינולדס (פרנק סינטרה) למאבק, כשהוא משאיר מאחור את הקוד הצבאי, על מנת להשאר בחיים.

אגב, סטורג'ס כל כך התלהב מהופעתו של מקווין עד שליהק אותו שנה מאוחר יותר ל"שבעת המופלאים", שכאמור, כבר הפך אותו לכוכב. מאוחר יותר שיתפו השניים פעולה באחד מסרטי המלחמה הגדולים של כל הזמנים "הבריחה הגדולה". כאן גם המקום 'להציק' לחברת וורנר הום וידיאו ולבקש ממנה שתוציא את הסרט הנפלא הזה.
הנער מסינסנטי (1965)

אחת הפעמים הנדירות שבהם הסכים מקווין לשחק בדרמה שרובה ככולה מתרחשת בחדר אחד, חדר הימורים ביו אורלינס כשהמשחק הוא, פוקר. את "הנער מסינסנטי" ביים נורמן ג'ואיסון, במאי נחשב של דרמות מצויינות וכמה סרטים מוסיקליים שאולי יפתיעו אתכם, הוא זה שלמשל ביים את חיים טופול בגרסה הקולנועית של "כנר על הגג". כמה שנים מאוחר יותר, שב ג'ואיסון לשתף פעולה עם מקווין בסרט "השוד המושלם".

ב"הנער מסינסנטי" מככבים גם אן מרגרט, אדוארד ג. רובינסון וקארל מאלדן. אריק סטונר (מקווין), שחקן פוקר צעיר מנסה את מזלו במשחק מול השחקן הטוב ביותר בניו אורלינס, הידוע בכינוי "הגבר". מלבד הסכומים הגדולים, הכבוד מונח על הכף. עם כל קלף שנשלף, המתח גדל.

תוספות מיוחדות ב- DVD שיוצא: ערוץ עם הערותיו של הבמאי נורמן ג'ויסון. הערות לסצינות ספציפיות מאת פיל גורדון ודייב פולי, מנחי תוכנית הטלוויזיה Celebrity Poker Showdown. סרטון וקדימון של הסרט.

בוליט (1968)

ללא ספק אחד הסרטים המזוהים ביותר עם מקווין שיוצא במהדורה מיוחדת של 2 תקליטורים. בסרט, בבימויו של פיטר ייטס מככבים גם רוברט ווהן, ג'קלין ביסט, רוברט דובאל ודון גורדון. פרנק בוליט (מקווין), בלש במשטרת סן פרנסיסקו, מוצא עצמו במשימה פשוטה, לשמור על עד מפתח במשך 48 שעות עד למשפט. אך לפני שהלילה חולף, העד גוסס ושני שוטרים נוספים נהרגים. בוליט לא ינוח עד שהיורים ומי שעומד מאחוריהם ייתפסו, ובדרך מוביל מרדפי מכוניות בלתי נשכחים בתולדות הקולנוע.

ה- DVD משופע בתוספות: ערוץ פרשנות עם הבמאי פיטר ייטס, 2 סרטונים תיעודיים חדשים: סטיב מקווין: תמצית הקשיחות, על חוד התער: הקסם בעריכת סרטים. סרטון קצר: בוליט – מחוייבותו של סטיב מקווין למציאות ועוד.

הבריחה (1972)

סרטו הנודע של סם פקינפה. לדוק מקוי (מקווין) מוענקת חנינה מהכלא, אבל השריף מבקש ממנו טובה לנדיבותו – לשדוד בנק! כשמקוי מהסס והבריחה מתחילה, אי אפשר לברוח מהעוצמה עוצרת הנשימה שלה.

תוספות מיוחדות ב- DVD: ערוץ שמע עם הערות הביוגרפים והמתעדים של הבמאי סם פקינפה וערוץ שמע עם הערות וירטואליות של סטיב מקווין, אלי מקגרו וסם פקינפה.

טום הורן (1980)

אחד משני הסרטים האחרונים של סטיב מקווין (השני הוא "הצייד" שגם יצא בשנת 1980). וויליאם וויארד, שביים בעיקר מיני פרקים בסדרות נחשבות כמו "בוננזה", "מ.א.ש", "ברנבי ג'ונס" ועוד ביים. לצדו של מקווין מככבים: לינדה אוונס, ריצ'ארד פרנסוורת' וסלים פיקנס. הסרט מתאר את ימי הקריירה האחרונים של טום הורן (מקווין) במערב המשתנה במהירות לקראת סוף המאה. כאשר הורן נשכר על מנת להגן על חחות מפני גנבים, הוא מוצא עצמו נאשם ברצח בגלל שביצע את עבודותו יותר מדי טוב. הורן מגלה שהקדמה ופקידים מושחתים משתלטים על המדינה והמערב הפרוע נעלם!

את כל אחד מהסרטים ניתן לרכוש במחיר של 69.99 ₪ להוציא הסרט "בוליט", שמהדורת שני הדיסקים עולה 99.99 ₪.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2005
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט