חדשות קולנוע וסרטים

אני אתה וכל השאר - ביקורת סרט

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה
הבמאית, תסריטאית והשחקנית הראשית – מירנדה ג'וליי היא אמנית וידאו-ארט. המייצגים שלה הוקרנו ברחבי העולם ובמוזיאונים הנחשבים גוגנהיים והוויטני. עכשיו היא לוקחת את האומנות הייחודית שלה אל המסך הגדול, ומשלבת אותה בתוך כרונולוגיה עלילתית קונבנציונאלית. התוצאה היא אחד הסרטים האנושיים והמרגשים ביותר על מצבים יומיומיים בחייהם של אנשים פשוטים שאם בוחנים אותם היטב מגלים שאף אחד מהם בעצם לא כל כך פשוט.

מירנדה ג'וליי לא מתרחקת מעולמה ומגלמת את כריסטין, אמנית מייצג רגישה השואפת להציג את עבודותיה במוזיאון המקומי. במקביל היא מנסה למשוך את תשומת לבו של ריצ'רד, מוכר אפרורי בחנות נעליים שזה עתה נפרד מאשתו וחולק איתה את גידול שני בניהם. גם הם מחפשים את דרכם בעולם. רובי, בן השבע מנהל רומן דרך האינטרנט ואילו פיטר, בן הארבע-עשרה מוטרד על ידי צמד בנות שהופכות אותו לשפן ניסיונות. כריסטין המתפרנסת מהסעת זקנים מפתחת קשרים חמים עם זוג קשישים החווים אהבה אחרונה. אם כל זה לא מספיק יש עוד מספר דמויות בודדות, רגילות ועם זאת כל כך ייחודיות המבטאות את התחושה המאחדת בין כולם - חיפוש אחרי אהבה.

יש כאלה שיטענו שבסך הכול מדובר בסיפור אהבה, אבל אני לא בטוח שכריסטין וריצ'ארד בכלל אוהבים אחד את השני. אני מוכן להמר שהם מאוד רוצים לאהוב אחד את השני, כי צמד הגיבורים הם בעצם אנשים מאוד בודדים. אם יש משהו שמקרב בין כל הדמויות בסרט זו הבדידות ולא אהבה - כמיהה להיות עם מישהו, שייך למישהו, לגעת במישהו. הדמויות מגשימות זאת בשלל דרכים: הומור, אומנות, ביטוי תחושות בפומבי עד כאב וכמובן מין. המפגש ביניהן נראה לנו לעיתים סוריאליסטי אבל כאשר מבודדים את מקבץ האירועים מגלים שמדובר בעצם ברגעים מאוד אמיתיים וכלל לא קיצוניים המתארים את ניסיונם הנואש של אנשים פשוטים לחלוטין לתקשר אחד עם השני.

הבמאית והתסריטאית המגיעה מתחום אומנות המיצג, מצליחה ליצוק לתוך העולם הפילמאי הנוסחתי של עלילת הסרט עושר ויזואלי ייחודי ומרגש. אם זה בעבודותיה של כריסטין ואם בהבחנות יומיומיות מפתיעות. זאת בעזרת תסריט צילומים שיצרה יחד עם צ'וי חאבז. ג'וליי מייצרת שילובים יוצאי דופן של תמונה ומציאות, התמקדות באביזרים ובדרך צילום ייחודית שבה היא בוחרת לצלם אותם.

"אני, אתה וכל השאר" מתאר את אותו עולם שהבמאי טוד סולנדז, ("ברוכים הבאים לבית הבובות", "אושר"), כל כך אוהב לעסוק בו - המעמד הבורגני של הפרברים. לעומת היוצר היהודי המרושע, מירנדה ג'וליי בוחנת את דמויותיה באהבה נטולת ציניות. היא הולכת שבי אחרי הגיבורים שלה ואחרי החיים הקטנים והיומיומיים שלהם ומתייחסת אליהם כאילו היו הדבר החשוב ביותר עלי אדמות. היא מציגה בחוכמה את הדילמות הכי מיושנות של המין האנושי באור קולנועי חדש ובהיר, ומצליחה להוציא מהקהל צחוק בריא לצד חום וחמלה.
תגובותהוסף תגובה
1סרט מקסים שגם אם אפשר לקחת אותו בדיוידי הוא יפה גם במסך רחב. משחק נהדר וסיפור שאוהב את הדמויות ובני אדם בכלל. חגי שקלאר (31) | 29/10/2005 14:31:23
 
חיפוש בארכיון 2005
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
The Braid1הצמהציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Matchmaking 22בחורים טובים 2ציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.9
Wicked3מרשעתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 2.8
This is My Mother4חיים של אמאציון גולשים10 / 8.6
Under Therapy5טיפול זוגיציון גולשים10 / 8.5
Elioאליאו Flight Riskטיסה מסוכנת Bridget Jones Mad About the Boyברידג'ט ג'ונס: חוזרת לשוק Captain America Brave New Worldקפטן אמריקה: עולם חדש מופלא
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט