חדשות קולנוע וסרטים

פסטיבל קולנוע אוסטרלי 30 – 16 ביוני 2004

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
נראה כי מדינתנו לא שובעת מפסטיבלי קולנוע. רק נגמר הפסטיבל הבינלאומי ה – 10 לסרטי סטודנטים וכבר יוצא לדרך פסטיבל קולנוע אוסטרלי שיחל מחר (יום שלישי ה- 16 לחודש). הפסטיבל ייערך בסינמטקים בתל אביב, ירושלים וחיפה ויסתיים ב- 30 ביוני. 12 סרטים הכוללים עשרה סרטים עלילתיים, סרט דוקומנטרי ומקבץ סרטים קצרים, בשנתו הראשונה של הפסטיבל, המציע טעימה מהמארג התרבותי המגוון באוסטרליה

בסרטים המוצגים בפסטיבל משתתפים שחקנים המוכרים היטב לקהל הישראלי, כמו גם שחקנים לא מוכרים. בסרט הפתיחה של הפסטיבל Two Hands, ניתן לראות את הית' לדג'ר, בסרט שהפך אותו לכוכב באוסטרליה (בארץ זכה לחשיפה בתפקידו המאוחר יותר ב"הפטריוט"). יו ג'קמן ("אקס-מן") משחק בסרט מרגש על משפחה ואובדן; ראסל קרואו בתחילת דרכו, כהומוסקסואל צעיר ומערכת היחסים שלו עם אביו; בריאן בראון ואחרים. עוד בפסטיבל, הסרט הדוקומנטרי Facing The Music, המציג את מאבקה של פרופ' אן בויד להצלת הפקולטה היוקרתית ביותר למוסיקה באוניברסיטת סידני. הסרט שיכנע תורם אלמוני להעניק מיליון דולר למטרה זו. באסופת הסרטים הקצרים כלולים זוכה פרס האוסקר "הארווי קראמפט" וכן סרט קצר בבימוי רייצ'ל גריפית' ("עמוק באדמה"). סרטי הפסטיבל:

סרט הפתיחה:
שתי ידיים (אוסטרליה 1999) בימוי: גרגור ג'ורדן, משחק: הית' לדג'ר, בריאן בראון, רוז בירן
הית' לדג'ר הצעיר מגלם את ג'ימי, העובד במועדון חשפנות באחד הרובעים ה"סליזים" של סידני. בתקווה לשפר את מעמדו החברתי, הוא מקבל עבודה מעבריין שכונתי. עליו להעביר מעטפה עם 10,000 דולר לכתובת מסוימת. לכאורה עבודה קלה, אך כאשר כל מה שיכול להשתבש משתבש, ג'ימי מוצא את עצמו נרדף ברחבי העיר על ידי כנופיה אלימה. לפתע הכל מסתכם בשעה אחת, נערה אחת, רעיון משוגע אחד ועשרת אלפים סיבות להסתכן. המבקרים באוסטרליה השוו את הסרט ל"כלבי אשמורת", "לוק סטוק" ו"ספרות זולה", אך יש כאן מגע אוסטרלי שונה – הדיאלוגים רגועים, האתרים רחוקים מלהיות זוהרים והעריכה יוצרת קצב שונה. "שתי ידיים" יצר טקסטורה חדשה לז'אנר האופנתי של שנות ה-90. הסרט זכה ב-6 פרסים של מכון הקולנוע האוסטרלי, כולל הסרט, הבמאי, התסריט והעריכה.נערי היולנגו (אוסטרליה 2001) בימוי: סטיבן ג'ונסון, משחק: שון מונומגור, ג'ון סבסטיאן פילאקוי, נתן דניאלס
לורפו, בוטג' ומיליקה הם שלושה נערים בני שבט היולנגו האבוריג'יני, שפעם חלמו להפוך לציידים מפורסמים. אך עם הזמן הדברים משתנים והחלומות מתרחקים. בוטג' הוא נער פראי, נשמה אבודה בחיפוש אחרי שלוות נפש. מיליקה מתעניין בכדורגל, בנות, ראפ והיפ-הופ. רק לורפו עדיין מתעניין בעבר של בני עמו ואינו רוצה לוותר על החלום. כשבוטג' מוצא את עצמו מחוץ לחוק (הן של האדם הלבן והן של בני שבטו), על לורפו להעמיד את עתידו במבחן על מנת להציל את חברו. הוא משכנע את שני חבריו לצאת למסע רגלי אל מנהיג השבט, כדי להציג את טיעוניו של בוטג'. שלושת הנערים חוצים את המדבר האוסטרלי ומשתמשים באמצעי ההישרדות אותם למדו כילדים, בשילוב עם אינסטינקט חיי הרחוב של בוטג'. סרט על חברות ועל ההתנגשות בין העולם המודרני למסורות העתיקות.

לנטנה (אוסטרליה 2001) בימוי: ריי לורנס, משחק: אנטוני לה-פליה, ברברה הרשי, ג'פרי ראש
סרט עטור פרסים (ביניהם שבעה אוסקרים אוסטרליים), שהיה ללהיט ברחבי העולם. הבלש לאון זאט חוקר את היעלמותה של ד"ר ולרי סומרס, הפסיכולוגית שאשתו פנתה אליה בעקבות בעיות בנישואיהם. החקירה משפיעה על חיי נישואין של ארבעה זוגות, הנסחפים אל מערבולת של אהבה, בגידה, סקס ומוות. הבלש נכנס לחקירה מתוך תקווה שהפתרון יגאל את נישואיו. הוא מקלף שכבה אחר שכבה ומגלה את המורכבות הרגישה של אחד הדברים המרכזיים המחברים בין גברים לנשים – האהבה. הסרט נקרא על שם הצמח לנטנה – שיח קוצני עם תפרחת צבעונית וריחנית.
(121 דקות, אנגלית, תרגום לעברית)

הסכום שלנו (אוסטרליה 1994)בימוי: ג'ף ברטון, קווין דאולינג, משחק: ג'ק תומפסון, ראסל קרואו, ג'ון פולסון
בדרמה קומית, שנים לפני שהפך לכוכב הוליוודי, מגלם ראסל קרואו בחור הומוסקסואל, שאביו האלמן מנסה בו זמנית למצוא כלה לעצמו ובן זוג לבנו. הארי וג'ף הם אב ובנו וגם חברים הכי טובים. הארי מקבל את ההומוסקסואליות של בנו ללא קושי. כשג'ף הביישן פוגש את הגבר הנכון (כך הוא מקווה), מרוב להיטות לעזור כמעט והורס אביו את הרומנטיקה. במקביל פוגש האב אישה דרך סוכנות היכרויות וגם הרומן שנוצר ביניהם יודע עליות ומורדות. מבט לא סטריאוטיפי, משעשע אך גם רציני, על מערכות יחסים במשפחה לא שגרתית. הסרט זכה בפרס הסרט הטוב בפסטיבל קליבלנד ובפרס התסריט הטוב של מכון הקולנוע האוסטרלי.

ווג בוי (אוסטרליה 2000) בימוי: אלכסי וליס, משחק: ניק ג'יאנופולוס, לוסי בל, וינס קולוסימו
קומדיה על אהבה, פוליטיקה, סקס, דת, תרבות, מכוניות, פיצה וחברים – אבל לאו דווקא לפי הסדר הזה. איך תוכיח לאהובתך ולשאר העולם שאתה לא מה שאומרים עליך בטלוויזיה? סטיב מתאהב בסיליה, אך כתוצאה מעימות עם הבוסית שלה, שרת התעסוקה, הוא מושמץ כרמאי הצדקה הגדול בתולדות אוסטרליה. האם יוכל להוכיח לכולם שהוא בסה"כ בן אדם טוב? כנראה שכן. אלא שעד אז, עליו להרחיק את חברו הטוב פרנק מאחותה הקטנה של סיליה, להגן על בן דודו של פרנק מגנגסטר מקומי מטורף ולמנוע מתיאו השכן לקפוץ מתחת למכונית בשביל תביעת ביטוח חיים. אחד הסרטים
מחפשים את אליברנדי (אוסטרליה 2000) בימוי: קייט וודס, משחק: גרטה סקאצ'י, פיה מיראנדה, אנטוני לה-פאליה
קומדיית נעורים במרכזה עומדת ג'וזי בת ה-17, העומדת לפני בחינות הבגרות המאיימות, נער חלומותיה נראה בלתי ניתן להשגה יותר מתמיד, והשורשים האיטלקיים של משפחתה מעוררים בה דחייה מוחלטת. היא לא מוצאת את מקומה בחיים. כולם מעצבנים אותה – הסבתא שמדברת כל הזמן על איטליה והבנות הסנוביות בבית הספר. אך השנה הכל עומד להשתנות – ג'וזי תשתחרר, תתעמת עם פחדיה, תחשוף סודות ותגלה את זהותו של אביה הנעלם. עיבוד לאחד הספרים הפופולריים בין צעירי אוסטרליה (זכה לתואר המפוקפק "הספר הכי נגנב בספריות בתי הספר") שזיכה את יוצריו בחמישה פרסי מכון הקולנוע האוסטרלי, כולל הסרט, התסריט והשחקנית הראשית הטובים ביותר.

מלכי ארסקינוויל (אוסטרליה 1999) בימוי: אלן ווייט, משחק: יו ג'קמן, מרטי דניס, אנדרו ווליי
בארקי, נשמה אבודה, חוזר אל ביתו בסידני אחרי שנתיים. אחרי שאביו השתיין והאלים מת, הוא חושב שזה בטוח לחזור אל אחיו ווייס וחברתו לשעבר. אך ווייס (יו ג'קמן, "Xמן", בתפקיד שהפך אותו לכוכב) מריר כלפיו, כי הוא נשאר להתמודד עם האלימות של האב וטיפל בו בגסיסתו. במלון ברובע ארסקינוויל, שני אחים מנסים למצוא משמעות לחייהם. תערובת של בירה, כעס וכאב עלולה להיות מסוכנת. יו ג'קמן זכה בפרס שחקן השנה של איגוד מבקרי הקולנוע באוסטרליה על תפקידו.



איימי (אוסטרליה 1998) בימוי: נדיה טאס, משחק: אלאנה דה רומה, רייצ'ל גריפית'ס, בן מנדלסון
איימי היא ילדה בת 8 המסרבת לשמוע או לדבר. באמצעות פלשבק אנו מגלים שאביה היה כוכב רוק פופולרי שכעת נעדר מחייה. היא מתגוררת בספר האוסטרלי עם אימה המרירה טניה. חייהן מתערערים כאשר עובדים סוציאליים מגיעים למקום. השתיים נמלטות ומתחילות חיים חדשים במלבורן. טניה יוצאת לחפש עבודה ואיימי נשארת לבד בבית. בדידותה מובילה אותה אל רוברט השכן, מוסיקאי צעיר שגורם לה להתחיל לשיר. הסרט זכה באינספור פרסים בפסטיבלים בעולם.



להתמודד עם המוסיקה (אוסטרליה 2001) - דוקומנטרי בימוי: רובין אנדרסון, בוב קונולי
"להתמודד עם המוסיקה" הוא סרט דוקומנטרי העוקב אחר מאבקה של פרופ' אן בויד להצלת המחלקה היוקרתית למוזיקה של אוניברסיטת סידני. אנו מתלווים אליה במסע רב תהפוכות, בעודה מנסה לעבור את השנה הסוערת ביותר בחייה. בויד, מלחינה מוערכת, נאלצת בסופו של דבר להתפשר עם המציאות הפיננסית והפוליטית שבאקדמיה, בניגוד להשקפותיה הרומנטיות על האידיאל האקדמי.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית יו ג'קמן
 
חיפוש בארכיון 2004
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט