קרוב להפליא ורועש להחריד ביקורת סרט

Extremely Loud and Incredibly Close Movie Review

תמונת כתבסביון איינשטיין על "קרוב להפליא ורועש להחריד":
"רגשנות מאולצת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Extremely Loud and Incredibly Close
משחק תומאס הורן, טום הנקס, סנדרה בולוק, ג'יימס גנדולפיני, ג'ון גודמן, מקס פון סידוב, ויולה דאביס, ג'פרי רייט, אדראין מרטינז במאי/ת סטיבן דאלדרי  
דרמה
ביקורת סרט לקרוב להפליא ורועש להחריד מאת סביון איינשטיין | מבקרת
ציון המבקר
"רגשנות מאולצת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע67.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די22.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
במאי סטיבן דאלדרי ("השעות", "נער קריאה", "בילי אליוט"), תסריטאי אריק רות' ("פורסט גאמפ", "סיפורו המופלא של בנג'מין באטן"), מבוסס על רב-מכר של ג'ונתן ספרן פויר ("הכל מואר"), ילד מוכשר ושובה לב בתפקיד ראשי לצד טום הנקס וסנדרה בולוק עם סיוע קומי של ג'ון גודמן. כישרונות מוכחים וניסיון של שנים תחת סרט אחד. אין מקום לטעויות ובדיוק בגלל זה כנראה "קרוב להפליא ורועש להחריד" מרגיש נוסחתי מידי, עשוי מידי ולא מספיק אנושי.אסון התאומים ב-11 בספטמבר 2001 לנצח יישאר בתודעה כאחד האירועים הטראומתיים בהיסטוריה האמריקאית. מימדי אסון, הרס ואובדן אנושי ששיתקו אומה שלמה שעד היום לא באמת התגברה. זה הרקע לסיפור של "קרוב להפליא ורועש להחריד" שבמרכזו עומד אוסקר של בן ה-9, ממציא-חובב וחכמולוג גדול, המחפש אחר המנעול שיתאים למפתח מסתורי שמצא בארון של אביו לאחר שנהרג באסון התאומים. זהו סרט מסע שנכשל בבניית סקרנות ואכפתיות אצל צופיו בנוגע ליעד. סיבת המסע לא מצליחה לאתר ידיות אחיזה אצלנו בלב או בשכל והופכת את המסע לאנמי מבחינתנו. כשהתגלית לא מסקרנת, אנחנו מאבדים חשק לאורך הדרך וחווים הקלה במקום קתרזיס בעת המציאה.
התגלית הכן מעניינת של הסרט היא תומאס הורן המגלם את אוסקר של. הוא מופיע כמעט בכל סצינה וסוחב את הסרט על כתפיו הקטנטנות בכישרון, חוכמה וקסם ששחקנים רבים רק מייחלים להם אחרי שנים רבות על המסך. דמותו של אוסקר של הקטן יורה לעיתים תכופות טקסטים המרגישים מתוסרטים ונוסחתיים. משפטים שאינם מתגלגלים באופן טבעי על לשונו של ילד או מתאימים לדמותו מרגישים כמו חצים מניפולטיביים שאמורים לפגוע לנו ישירות בלב ולגרום לנו להרגיש. ללא הסוואה מתוחכמת, גם אם החצים פוגעים לנו בלב וגורמים לנו להזיל דמעה, הרגש עד מהרה מתאייד.עם זאת, "קרוב להפליא ורועש להחריד" עדיין מספק חוויה קולנועית הוליוודית ואין פלא שהצליח להסתנן לרשימת המועמדים לטקס האוסקר השנה. הסרט עשוי היטב, משוחק היטב, מצולם בלוקיישנים מקסימים וורסטיליים, מתהדר בדמויות משנה צבעוניות ומגוונות ורווי משפטים שנונים ומשחקי לשון השזורים בתובנות חיים קטנות ומרעננות. העולם של אוסקר ונקודת המבט שלו על העולם החיצוני מאופיינים בצורה כל כך פרטנית ומרובת רבדים עד כי אנחנו שוכחים לפעמים שהוא רק דמות בסרט.
כשכל כך הרבה כישרונות מתאגדים לפרוייקט אחד, התוצאה חייבת להיות מהוקצעת, אך בהיעדר סיפור מעניין אנחנו נותרים ב"קרוב להפליא ורועש להחריד" רק עם רצף של תמונות יפות. לרגעים הוא מסקרן, מרגש או מעלה חיוך, אך לרוב הוא אוסף של פריימים מושקעים נטולי מסר ועניין. כנראה שגם היוצרים הכי מוכשרים לא מסוגלים לחפות על סיפור פשוט לא מעניין.
קרוב להפליא ורועש להחריד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דב ישראליגיל: 3711/02/2013 12:17:54
7/10אייקון ציון
Extremely Loud And Incredibly Close הסרט מבוסס על ספר,ילד בן 9 מחפש בניו יורק אחר מנעול שיתאים למפתח מסתורי שהשאיר לו אביו,שנהרג במתקפה על מרכז הסחר העולמי ב 11 בספטמבר...משחק טוב של הילד תומאס הורן,הסרט עצוב ברובו ולא קל לצפייה אך עשוי לא רע.
שם: גיל בר-אוןגיל: 3021/03/2012 22:26:13
10/10אייקון ציון
זהו אחד הסרטים הטובים ביותר שאי פעם ראיתי! ג'ונתן ספרן פוייר עשה זאת שוב! (אחרי הסרט "הכל מואר המעולה..) אל תקשיבו לביקורות האחרות.. הסרט הזה היה מרגש עד דמעות, מרתק ומאוד מאוד מעניין... אני חושב שאפשר ללמוד בו כל כך הרבה על המין האנושי.. בניגוד למה שכתבו פה קודם לכן, לפי דעתי טום האנקס וסנדרה בולוק הצליחו גם בתפקיד המשניים שקיבלו, לשחק פשוט נפלא! הילד שיחק בצורה מצויינת וחשוב לציין גם את השחקן ששיחק את השכן הזקן שעזר לו שהיה פשוט מעולה! אני ממליץ בחום על הסרט הזה שלפי דעתי הוא פשוט חובה לכל בן אדם עם לב שאוהב להתרגש ולהרגיש באמת.... תהנו בסרט והמון אהבה לכולם! :-)
שם: ענבלגיל: 2913/03/2012 11:50:37
9/10אייקון ציון
סרט מצויין! מומלץ בחום. מתחיל מעט מוזר ומתפתח בצורה יוצאת מן הכלל.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט