צ'יקו וריטה ביקורת סרט

Chico & Rita Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "צ'יקו וריטה":
"יצירה מקסימה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Chico & Rita
דיבוב ביבו ולדס, אידניה ולדס, אסטרלה מורנטה, נט קינג קול במאי/ת פרננדו טרואבה, חבייר מריסקאל  
אנימציה
ביקורת סרט לצ'יקו וריטה מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"יצירה מקסימה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע41.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות38.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לפני כמה ימים צפיתי בסרט "מדגסקר 3 " .סרט שמייצג בעיני את כל מה שרע בתעשיית האנימציה הממוחשבת.הסרט חסר עלילה אלים ובוטה ואפשר לחוש תוך כדי צפייה בו במנגנון המכונה הוליוודית המשומנת המנפיקה יצירות שכאלה חדשות לבקרים מתוך מטרה לגרוף רווחים קלים.למה אני מספר לכם את כל זה תשאלו? מכיוון שהסרט החדש "ציקו וריטה" היוצא היום לאקרנים הוא בדיוק כל מה ש"מדגסקר " ודומיו הם לא. יש עוד עתיד לסרטי אנימציה מסתבר.בהאוונה בסוף שנות הארבעים של המאה העשרים פוגש צי'קו הפסנתרן את ריטה הזמרת המחוננת וזו אהבה ממבט ראשון.במשך שעה ומחצה נעקוב אחרי מה שקורה לזוג האוהבים מהאוונה מפגישתם הראשונה דרך המעבר לניו יורק ועד לערוב ימיהם .בדרך נפגוש כמה ענקי מוסיקה כנט קינג קול ודיזי גילספי ונצלול להיכל ההופעות המיוזעים מהוואנה ועד לאס וגאס.
שלישיית היוצרים הספרדים טרואבה מריסקל וארנדו הביאו את אהבתם למוסיקה הקובנית ולענקי הג'ז למסך הגדול ויצרו סרט שכוחו בפשטות שלו. בחור פוגש בחורה. הוא מתאהב בה, הוא כותב לה שירים, היא עוזבת אותו לטובת אמרגן עשיר והוא לא מוותר עליה ואם זה נשמע לכם כמו סרט הוליוודי קלאסי נטול התחכמויות אבל מלא ברומנטיקה אתם לא טועים .לא צריך לחפש הרבה עומק בדמויות ואפשר פשוט להסתפק בגילוי רגשותיהן במהלך העלילה המתפתלת לה לאיטה. הביטוי "אולד סקול" עלתה בראשי מספר פעמים במהלך הצפייה בסרט."ציקו וריטה " היה יכול בקלות להעלם לתהומות הנשייה אבל הבחירה של היוצרים לצור אותו כסרט אנימציה למבוגרים היא מה שמעניקה לסרט (מעבר למוסיקה הנפלאה) את אותו ה"טוויסט" שמאפשר לו לחדור לאט ובטוח אל ליבו של הצופה.מדובר באנימציה נקייה ולא צעקנית .לא כזו שזועקת כל שנייה "תראו כמה שאנחנו מתוחכמים,המצאנו עולם חדש" להיפך. כמו כל הסרט האנימציה היא מדודה ושקולה ונעימה לעין (ריטה מאוירת בצבעי חום חושני ורחוקה שנות אור מהדמות המתריסה של ג'סיקה רביט .לי אישית היא הזכירה את ריטה מורנו הנפלאה מ"סיפור הפרברים") .האנימציה מוסיפה מימד של תחכום וגם קצת סוריאליזם ולצופה ברור שהסרט אינו מתיימר להציג בפניו מציאות קשה אלא להיפך-לגרום לו להפליג על כנפי הדמיון (אחד הסצינות המרתקות בסרט מציגה את חלומו/סיוטו של צי'קו כשהוא מגיע לאמריקה).
מעבר לסיפור האהבה הסוחף הסרט הוא הנאה מוסיקלית צרופה והקטעים המוסיקליים סוחפים ומשכנעים.כשציקו שב וחוזר לאור הזרקורים בערוב ימיו מתחשק לצעוק "בואנה ויסטה סושיאל קלאב" וכמו אצל ריי קודר גם יוצרי "צ'יקו וריטה" מזכירים לנו את הימים היפים של ענקי המוסיקה הלטינית . השילוב בין האנימציה היפה לעין לבין הרומנטיקה השורה על הסרט לבין פס הקול המצוין הופכים את "צ'יקה וריטה" ליצירה מקסימה ומלאת חיים .יופי של סרט.
צ'יקו וריטה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שיגיל: 3823/07/2012 23:59:45
8/10אייקון ציון
ברובו מספק הנאה. לא תמיד ברור לי בסרטי אנימציה למבוגרים למה הלכו על אנימציה ולא על שחקנים, וכאן במיוחד, אבל עדיין הסרט מספק מוסיקה סוחפת ופסקול עשיר לכל מי שמתחבר לג׳ז ומסיקה קובנית ועלילה שמצליחה לעניין ברובה. נחמד מאוד. 
קישורים
חץ צ'יקו וריטה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט