כמה טוב להיות פרח קיר ביקורת סרט

The Perks of Being a Wallflower Movie Review

תמונת כתבשחר עמית על "כמה טוב להיות פרח קיר":
"לשוב לנעורים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Perks of Being a Wallflower
משחק לוגאן לרמן, אמה ווטסון, עזרא מילר במאי/ת סטפן צ'ובוסקי  
דרמה
ביקורת סרט לכמה טוב להיות פרח קיר מאת שחר עמית | מבקר
ציון המבקר
"לשוב לנעורים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע62.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די31.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"כמה טוב להיות פרח קיר" מגולל את סיפורם מלא השמחה והעצב של נערים אבודים בתוך החברה של אמריקה של תחילת שנות התשעים. הבימוי האנמי לא מצליח לפגוע בסרט שמככבים בו שחקנים צעירים ומוכשרים והפסקול שלו מורכב ממוסיקת רוק-פופ קלאסית מאותה תקופה. "כמה טוב להיות פרח קיר" מצליח להחזיר אותנו שנים אחורה לימים בהם אהבה, לימודים וסטטוס חברתי היו מרכז החיים.במרכז הסרט עומד צ'ארלי, נער מתבודד בן 16 שנע בין מסדרונות התיכון מבלי להיות מורגש. כמו כל נער, הוא כמהה להכרה. פטריק,נער הומוסקסואל ראוותני וקורע מצחוק, נותן לו את ההזדמנות לראשונה להשתייך לקבוצה של נערים ונערות שאיכשהו נפלו בין הכיסאות: הסטלן, הפנקיסטית, ההומו, הבחורה עם לב הזהב והמוניטין הלא הנכון וכעת, הילד הבודד.
הודות לחבריו החדשים חדל הנער הבודד להיות פרח קיר אשר מתבונן מהצד ויוצא למסע התבגרות של גילוי עצמי המורכב משלל התנסויות: סמים, השתתפות במופע מחווה ל"מופע האימים של רוקי" והכנות קלטות מיקס ביתיות, הוא גם מצליח למצוא זמן לאהבה ראשונה בדמותה של סאם (אמה ווטסון), אחותו היפיפייה של פטריק. הסרט מציג את דרכם התועה של נערים ונערות בחברה האמריקאית.ההצלחה הגדולה של הסרט היא היכולת שלו להחזיר את הצופה לגיל הנעורים ולחוות מחדש את אותם פחדים, התרגשויות והתנסויות. הסרט סוחף את הקהל אל תוך סערת הרגשות שחוות הדמויות הראשיות. לאורך העלילה הצופה זוכה לטעום תחושות של אשמה עצמית על תקרית מן העבר, פחד מחשיפת נטייה מינית, לחץ חברתי או המוטיב הבולט ביותר והמשותף לכלל הדמויות: בדידות.
סטפן צ'ובסקי שגם כתב את רב המכר בעל אותו שם, ביים את הגרסה הקולנועית ליצירתו. ככל הנראה שזו לא הייתה הבחירה הנבונה ביותר. צ'ובסקי לא הצליח לממש את הפוטנציאל שטמון בספרו ונפל פעמים רבות מדי אל ממדים קיטשיים וטריקים קולנועיים זולים. גם המעברים בין הסיקוונסים השונים מרגישים קטועים וחסרי הרמוניה. ישנן סצנות קלילות המזכירות סרטי נעורים בסגנון "קלולס" ולפתע יש סצנות כבדות וקשות המזכירות במקרה הטוב את ספריו של ברט אסטון אליס (אמריקן פסיכו).למזלו הרב של הסופר המצליח והבמאי הטירון, צוות השחקנים מציל את הסרט. לוגאן לרמן ("3:10 ליומה") אשר מגלם את צ'ארלי, מצליח לעביר את תחושת הבלבול בתור הילד שלראשונה מתנסה בלחיות את החיים. לצידו אמה ווטסון בתור סאם, מושא אהבתו החמקמקה. כמו לרמן, גם כן ווטסון מציגה הופעה נעימה שקשה לא ליהנות ממנה, גם אם כוכבת "הארי פוטר" לשעבר נוטה לפלוט מדי פעם את מבטא אנגלי. אולם, את אור הזרקורים תופס דווקא עזרא מילר ("חייבים לדבר על קווין) בהופעה נלהבת כפטריק הוא מצליח לשכנע והופך אותה לדמות הדומיננטית בסרט."כמה טוב להיות פרח קיר" הוא סרט נעים המשלב הומור ורגש. למרות הבימוי האפרורי והמבנה העלילתי השגרתי ומעט הצפוי, סגל השחקנים ופס הקול הנהדר מאפשרים לצופים להרגיש שוב צעירים, וזה הופך אותו שווה לצפייה.
כמה טוב להיות פרח קיר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5103/06/2023 10:28:48
7/10אייקון ציון
נוגע בנקודות רגישות ומעניין. אומנם דורש לא מעט סבלנות בגלל ריבוי דיאלוגים אבל יש להם משמעות והם מדברים לכל אחד. סיפורו של צ''רלי, נער שעובר מחטיבת ביניים לתיכון ואנו נחשפים לשנה הראשונה שלו שם. צ''ארלי הוא נער מופנם שעבר חוויה טראומטית בילדותו והוא מאותרג חברתית.הוא מתחבר לתלמידים שזוהי שנתם האחרונה בתיכון והם בעצמם אאוטסיידרים. הקשר איתם גורם לו להיפתח, ללמוד להפגין רגשות וגם ללמוד דברים חדשים על עצמו. טוב אבל לא מצויין. ציון 7.5.
שם: .MOR Rגיל: 1504/07/2018 19:13:01
7/10אייקון ציון
סרט חינני וסוחף. השחקנים נהדרים, הצילום מצויין, הפס-קול מוסיף המון לאווירה הצעירה, העריכה מעולה, הדיאלוגים חכמים ודי עמוקים והתסריט והעלילה עשויים היטב לצד זאת שהם צפויים וחסרי מקוריות ויצירתיות. נ.ב: הדבר הכי טוב בסרט הזה הוא פיתוח הדמויות. מצאתי את עצמי מזדהה עם כמות גדולה מאוד של דמויות. בקיצור, שווה לראות.
שם: נעםגיל: 1518/07/2014 02:07:32
10/10אייקון ציון
סרט מהנה ושונה. מעלה חיוך על הפנים. :)
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט