לנטנה ביקורת סרט

Lantana Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "לנטנה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Lantana
משחק אנתוני לפלייה , ג'פרי ראש , ברברה הרשי קרי ארמסטרונג ,רייצ'ל בלק במאי/ת ריי לורנס  
דרמה
ביקורת סרט ללנטנה מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע40.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות40.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אח, איזה יופי של סרט! כה טוב לראות סנונית איכותית בים השיממון שפקד אותנו בשנת 2002 עד כה. הסרט האוסטרלי לנטנה הוא בהחלט דרמת מתח איכותית ויוצאת דופן, וניחוחה האוסטרלי עושה לה (ולי) רק טוב. הסרט זכה בשבעה פרסי האוסקר האוסטרלי, ולמעשה הנו הסרט שקיבל הכי הרבה פרסים באוסטרליה אי פעם. ולא בכדי, שכן הסרט - מותחן פסיכולוגי על אהבה ועל היותה מספקת לקיום הזוגיות - הנו פנינה של ממש.הסרט עוסק בבלש משטרה ושמו ליאון (אנתוני לפלייה), המצמיח לאשתו קרניים, הנצרך לפתור במהלכו את תעלומת היעלמותה של אשה. הבלש מצוי בשלב בחייו בו הוא קץ בחייו השגרתיים, ביחסיו עם אשתו ובמקומו בעולם, ואינו מסוגל לחוש כל רגש (כדברי הדמות: "אני אטום. אני לא מסוגל לחוש כל רגש"). הוא נע במבוך של מערבולות רגשיות - פנימיות וחיצוניות - וכל גילוי שהוא מגלה במהלך הסרט מלמד אותו על המורכבות הרגישה של אחד הדברים המרכזיים המחבר בין גברים לנשים - האהבה. כל גילוי מראה לו מה הפסיד בחייו ומה עליו לנסות ולהשיג.
הסרט עוסק במספר סיפורי זוגיות ואהבה שונים ונפתולים, ומראה לנו בכל שלב שאין די באהבה כדי להחזיק נישואים. עוד אנו מתוודעים לפסיכיאטרית (ברברה הרשי) שאיבדה את בתה, ומאז מתקשה לתקשר עם בעלה האקדמאי (ג'פרי ראש), וכן לקליינט הומוסקסואל של הפסיכיאטרית המהווה צלע שלישית בזוגיות אחרת. עוד אנו מתוודעים לזוג פרודים המגששים את צעדיהם שוב בעולם הרווקות, ולזוג שכניהם המקיימים קשר פשוט אך שופע אהבה, וכן הלאה.הסרט מצולם ללא תחכום. מה משמע? שכל האלמנטים של תאורה ותפאורה הם מינוריים. הבמאי מסביר שהדבר נעשה כדי שהסרט יהיה כמה שיותר אותנטי, וכדי שהשחקנים לא יהיו מודעים לרקע מאחוריהם, אלא יתרכזו ב"לחוש את הסביבה". התוצאה בהתאם - משחק שנראה כאילו הוא לקוח מהחיים - ריאלי ומחוספס, כן ומצוין. מזמן סברתי שאנתוני לפלייה (בית השעשועים, סדרת הדרמה המצוינת "רצח מדרגה ראשונה") הוא שחקן מדויק ומצוין שרק מחכה לתפקיד טוב, וסוף סוף ניתן לו כזה - ולשמחתי הוא גם השכיל לעשות בו שימוש. משחקו רב פנים ומשכנע, והוא אכן מראה לנו כיצד הוא עובר תהליך של התערערות במהלך הסרט באמינות וברגישות לדמות שהוא מגלם. גם ג'פרי ראש המצוין (עט הסקנדל, ניצוצות) משחק, כדרכו בקודש, לעילא ועילא, אם כי נדמה לי שהאופן בו הוא מגלם דמויות די חוזר על עצמו לעיתים ולא משתנה. גם שאר השחקנים, וברבה הרשי הוותיקה ביניהם, מפגינים משחק טוב מאד ואמין, וניכר כי הבמאי והמלהקים ידעו את מלאכתם.
תסריט מצוין חבר לבמאי טוב ולצוות שחקנים מעולה - והתוצאה נהדרת. דרמה פסיכולוגית מרעננת, עדינה ואיכותית זו לוקחת את הצופה למחוזות האהבה, ומשאירה בנו גם לאחר סיומה את השאלה, האם האהבה אכן מספיקה, כשלעצמה, או שמא לא די בה.לסיכום: טורד שלווה, משחק טוב מאד ובייחוד של אנתוני לפלייה, תסריט מצוין. 9 בסולם יגאל.
לנטנה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תהילה בר יהודהגיל: 2618/12/2003 17:35:46
8/10אייקון ציון
"לנטנה" הוא הרבה מעבר לסרט על אהבה. אהבה היא מוטיב משני בסרט, אמון הוא המוטיב המרכזי. החשיבות של אמון, לא רק בין בני זוג אלא בין בני אדם בכלל היא המרחפת מעל ראשי הגיבורים, והיא המביאה אותם אל גורלם. חוסר אמון הוא שורש הרע לפי "לנטנה". מומלץ למי שלא מחפש רק שעה-שעתיים של מתח, אלא גם הרבה חומר למחשבה.
שם: אדיר בנימיניגיל: 2826/08/2002 09:03:00
7/10אייקון ציון
זה סרט שלוקח מעט זמן להבין לאן הוא חותר...קצת כבד ואיטי לפעמים, אבל יש לו כמה מסרים חשובים. מי שאוהב סרטי דרמה קצת כבדים, הסרט הזה מתאים לו.
שם: חניתה חייםגיל: 5104/08/2002 01:57:01
3/10אייקון ציון
סרט מעולה (אך מאיין השם לנטנה?)
קישורים
חץ לנטנה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט