הלקחנים – עולמה הסודי של אריאטי ביקורת סרט

The Secret World of Arrietty Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "הלקחנים – עולמה הסודי של אריאטי":
"אנימציה יפנית שילדים יוכלו להנות ממנה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Secret World of Arrietty
דיבוב מוזס אריאס, ויל ארנט, קרול בורנט במאי/ת הירומאסה יונבאישי  
אנימציה
ביקורת סרט להלקחנים – עולמה הסודי של אריאטי מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"לילדים קטנים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע33.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די50.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסיבה המרכזית שאולפני ג'יבלי נחשבים לאחד מאולפני האנימציה המובילים בעולם היא יכולתו המופלאה של ראש האולפנים היאו מיאזקי ליצור אנימציה שעל פניה היא עוד מעשיית ילדים אך למעשה היא סיפור מתוחכם שפונה לכל הגילאים. גיבורי הסרטים של מיאזקי הם ילדים וילדות קטנים שרק הם בתמימותם מסוגלים להבחין בעולם שמתנהל במקביל לעולם המוחשי המוכר לכולנו. הילדות אצל מיאזקי הינה גשר לעולם מופלא ומתוחכם של העל טבעי והעל חושי. היקום אצל מיאזקי אינו סובב אך ורק סביב הילדות וזה משמש לעיתים רק רקע לעולם ה"אחר".העולם ה"אחר" הינו עולם עמוס בסמלים ומשמעויות מההיסטוריה הדתית והפוליטית של יפן, עולם שהינו לעיתים אכזרי ומורכב. כמו בית המרחץ ב"מסע המופלא" כמו עולם היער ב"נסיכה מונונוקי" וכמו יצורי המרחבים הפתוחים ב"אינואישה של הרוח". זהו עולם שצופים מבוגרים יכולים להיסחף לתוכו ולנסות להבין את האלגוריות שבו.
"עולמה הקסום של אריאטי" או "הלקחנים" מתרחש כמו ברוב יצירותיו של סטודיו ג'יבלי בתחום המפגיש את המיושב עם הפראי ושוב לטבע יש מקום מרכזי בעלילה. מיאזקי הידוע בדעותיו ה"ירוקות" תמיד מכוון למסר של הרמוניה בין הכפר לעיר ובין הטבע לעולם המתועש.אם ב"החבר הקסום שלי טוטורו" עברה משפחה לכפר כדי להיות קרובה לאם המשפחה המאושפזת בבית חולים, הרי ב"אריאטי" מגיע ילד לנוח בכפר כהכנה לניתוח שהוא אמור לעבור בקרוב. הילד המשוטט בבית המשפחה הריק מגלה את אריאטי ומשפחה - יצורי אנוש זערוריים המתגוררים מתחת לרצפת הבית. אריאטי ומשפחתה הם "לקחנים" הלוקחים חפצים זעירים ומזון בגודל ננסי - הכל כדי להתקיים במקביל לעולם "האמיתי" של בני האנוש. אריאטי ושון (הילד החולה) ייצרו ביניהם חברות אמיצה שתדע אתגרים ובמהלכה ילמד שון דבר או שניים על החיים.
את הסרט ביים הירומשה ינובישי, אחד המאיירים הבולטים של סטודיו ג'יבלי ואולי מכיוון שזה סרטו הראשון כבימאי ומיאזקי השתתף רק בכתיבת התסריט מדובר בסרט הפשטני והמוגבל ביותר של אולפני ג'יבלי שאני צפיתי בו עד היום. אין כמעט משמעויות נסתרות. אין טוויסטים ובכלל הסרט מרגיש כסרט למסתפקים במועט. גם הרעיון של אנשים קטנים אינו חדש ומוצה עד תום בקולנוע כמו בסרטים: "האיש המתכווץ המופלא", "מותק הילדים התכווצו" או לאחרונה "הממלכה הסודית".קוטנה של אריאטי אומנם מציג את היחסיות שבחיים-שון הוא ילד אך לעומת אריאטי הוא ענק ולכן הוא גם לומד לקחת אחריות עליה ובכלל מתבגר אבל אני התגעגעתי ליצורים המופלאים והמשונים שמיאזקי ברא לאורך השנה כמו חתול האוטובוס ב"טוטורו" ועכביש האדם בבית המרחץ ב"מסע המופלא"- ב"אריאטי" אין יצורים שכאלו ויש "רק" אנשים רגילים ואנשים קטנים.למרות הסתייגויותיי אני חייב לציין ששני ילדיי-בני בן השנתיים וקצת וביתי בת החמש וחצי מאד נהנו מהסרט .ולכן הוא מומלץ בעיקר לילדים (קטנים). המבוגרים המחפשים מורכבות ועומק יחכו בסבלנות לסרטו הבא של מיאזקי "הרוח העולה".
הלקחנים – עולמה הסודי של אריאטי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אליאנהגיל: 4624/11/2013 00:46:15
8/10אייקון ציון
סרט חמוד מאד, לכול הגילאים.... ללא אלימות - מדהיייייים!!!! מתוק ו מרגש...
שם: A@Gגיל: 2723/10/2013 19:06:59
7/10אייקון ציון
לא היצירה הגדולה ביותר של מייזאקי, אבל ללא ספק סרט טוב וזורם. האנימציה יפיפייה כרגיל, אבל הסיפור לא סוחף. לא מדובר ממש בסרט לילדים, אבל גם לא יצירה עמוקה כמו הטירה הנעה ...
שם: איתמרגיל: 1006/09/2013 16:45:59
10/10אייקון ציון
הסרט נפלא, האנימציה טובה, הסיפור יפה מעוד. בקיצור האיתי אולך ל''לקחנים 2''
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Home 20231ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction3מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט