סיפור משפחתי ביקורת סרט

Like Father Like Son Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "סיפור משפחתי":
"סרט קטן ומהנה המרגש בפשטותו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Like Father Like Son
משחק מסאסאהרו פוקויאמה במאי/ת הירוקאזו קורדה  
דרמה
ביקורת סרט לסיפור משפחתי מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"מדויק וכובש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע70.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די18.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"סיפור משפחתי" הוא סרט קטן ויפה על נושא גדול. ריוטה, ארכיטקט מצליח ושאפתן ואשתו מידורי מגלים יום אחד כי בית החולים ביצע טעות לפני שש שנים והחליף את בנם הביולוגי עם בנה של משפחה אחרת. כעת עליהם להחליט האם להשאיר את קייטה, הילד אותו גידלו, חינכו ואהבו, או להחליפו בבנם הביולוגי, שמתגורר אצל משפחה דלת אמצעים בכפר יפני.נקודת המוצא העלילתית של הסרט יכלה לשמש בקלות מלודרמה קיטשית, אך במאי הסרט, היראקוזו קורה-אדה, נמנע מכך ועוסק באיפוק ובדיוק מרשימים בשאלות של הורות וחינוך מול ביולוגיה ובהבדלי המעמדות בחברה היפנית. קורה-אדה הינו אחד מן הבמאים המצליחים בדור הנוכחי של במאי יפן,שבסרטיו ניכרת השראה מסרטיו של הבמאי היפני הגדול יאסוזירו אוזו ("סיפור טוקיו”),שיצר אף הוא מלודרמות משפחתיות המתבוננות בפשטות ובישירות במשפחה ובחברה היפנית תוך הימנעות מסנטימנטליות ומאובר-דרמטיזציה. כך גם קורה-אדה משלב בסרטיו דיוקנים אנושיים של דילמות חברתיות ומשפחתיות תוך הימנעות מרגשנות והתמקדות על חיי היום יום מהם מתפתחות הדרמה והזדהות הקהל עם הדמויות.
בסרטו הנוכחי, כמו בסרטיו המצליחים הקודמים "המשאלה" ו"איש אינו יודע", משתמש קורה-אדה בדמות ראשית של ילד ובנושא של יחסי הורים וילדים בכדי ליצור הזדהות רגשית של הצופים ולבחון את הדילמות המרכזיות העומדות בפני החברה היפנית העכשווית. קורה-אדה משרטט בעדינות ובדייקנות את ההבדלים המעמדיים והחברתיים בין המשפחות. הפרפקציוניזם והיהירות שמאפיינים את ריוטה, שמקדיש את עיקר זמנו לעבודתו ולא לבנו, מונגדים לאבי המשפחה הכפרית המובטל, שאינו שואף לגדולות אך מרכז את מיטב המאמצים בבילוי עם ילדיו.קורה-אדה אינו שופט את דמויותיו ומביט בהן במרחק מסוים שמניח לצופה לקבוע את יחסו כלפיהם. אמנם הסרט נמנע מרגשנות, אך אין משמעות הדבר כי זהו סרט קר ומרוחק. להיפך זהו סרט אופטימי ומלא רגש, שבהחלט יכול להיות קראוד-פלז'ר לקהל רחב, שמביט בהומור ובסלחנות בדמויותיו על מגרעותיהן ומבסס את יסודותיו הדרמטיים על אהבת אדם.בשל מרכיביו העלילתיים הגלובליים של הסיפור, משחקם הכובש של שני ילדי המשפחות שמוסיפים מימד של רגש והומור לעלילה והנפח הדרמטי המצטבר שצובר תאוצה ככל שעלילה מתקדמת, אין פלא כי האמריקאים כבר קנו את הזכויות לעיבוד מחדש של הסרט בהפקתו של לא אחר מאשר סטיבן שפילברג. יש לקוות כי כמו בסרטו של קורה-אדה ישכיל גם העיבוד מחדש לספק בידור מהנה להמונים, תוך הימנעות מסנטימנטליות יתר ומתן אבחנות מדויקות על החברה בה נוצר.
סיפור משפחתי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: donsגיל: 5020/12/2016 17:26:45
9/10אייקון ציון
סרט כלבבי, מקסים,כמו שכתבו פה לפני, החיסרון היחיד הוא שהוא נגמר כ''כ מהר לא הרגשתי איך עובר הזמן,וגם הסוף לא ברור לי כל כך, נשארתי עם מחשבות ותהיות רבות. 9.5
שם: אביביתגיל: 3814/12/2015 23:01:20
10/10אייקון ציון
סרט שהוא יצירת מופת קולנועית , ברמות הראויות ביותר, תסריט מהפנט ומפלח לב, לא כל יום מזדמנת עוצמת חוויה ריגשית בלתי נשכחת מסרט קולנוע, ביצועים מאופקים ומרגשים , וקייטה (הילד) , האחד היחיד והמיוחד שגרם לי להרהר בו לא מעט.
שם: adidגיל: 2713/07/2014 10:37:28
8/10אייקון ציון
סרט מצוין, מעניין לראות את החברה היפנים במצבי קיצון שכאלו. חוויה תרבותית בנוסף לסרט שמעלה אצלך תהיות...
קישורים
חץ סיפור משפחתי (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט