השקר הטוב ביקורת סרט

The Good Lie Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "השקר הטוב":
"נושא חשוב המטופל בצורה נגישה ועדינה לקהל הרחב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Good Lie
משחק ריס וית'רספון, קורי סטול, שרה בייקר, ארנולד אוסנג במאי/ת פיליפ פלרדו  
דרמה
ביקורת סרט להשקר הטוב מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מרגש ואקטואלי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע72.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ביולי האחרון הוקרן בפסטיבל ירושלים הסרט "טימבוקטו" של הבמאי עבדרחמן סיסאקו. הסרט הקשה והאכזרי הזה מתאר את סיפורה העגום של מאלי, מדינה במערב אפריקה הנשלטת בידי מיליציות חמושות של ג׳יהדיסיטים קיצוניים. הסרט שהוקרן בירושלים היא יצירה קולנועית חשובה שלצערי לא תיחשף לקהל הרחב מאחר והיא פשוט איננה נגישה. אחת הדילמות שאנשי קולנוע צריכים להתמודד איתם כאשר הם עוסקים בנושאים לא פשוטים, היא איזה סרט ליצור? חלק מהיוצרים יבחרו ליצור קולנוע אומנותי חשוב שיוקרן בפסטיבלים לקולנוע. הסרטים לא יגיעו לקהל רחב וכמעט לא ירכשו להפצה.הבמאי הקנדי פיליפ פלארדו שסרטו "מר לזאר" היה מועמד לאוסקר בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר מגיש לצופים סרט מסוג אחר. נקודת הפתיחה שלו זהה ל"טימבוקטו" אבל בעזרת המון רגעים מעוררי הזדהות וגם הומור הוא מצליח להנגיש לקהל הרחב את אחד הנושאים הקשים והאקטואליים ביותר כיום בעולם - הפליטים ממדינות אפריקה והשתלבות שלהם במדינה מערבית. זה נושא פופולארי במיוחד בסרטים צרפתים, אך זו הפעם הראשונה שהוא מופיע במרכזו של סרט הוליוודי מסחרי עם כוכבת קולנוע זוכת אוסקר ובהפקתם של זוכי פרס האוסקר על "נפלאות התבונה", המפיק בריאן גרייזר והבמאי רון האוורד.
אם נחזור להשוואה ל"טימבוקטו", בסרט שהוקרן בירושלים אין ניצולים ואין עתיד. לעומת זאת "השקר הטוב" מביא למסך הגדול סיפור קשה אך עם תקווה וגם סוג של גאולה. מלחמת האזרחים שפרצה בסודן בשנת 1983 ונמשכת עד היום, גרמה לגל עצום של פליטים שנדדו ברגל למרחק אלפי קילומטרים עד למחסה הומניטרי שבו הם שהו במשך 15 שנה. ארגון נוצרי מצליח להביא לארה"ב 3,600 סודנים ולפזרם אצל משפחות ובתי מגורים. הרגון מסייע במציאת עבודה, לימודים ועוזר להם להתגבר על ההבדלים התרבותיים שאיתם הם יצטרכו להתמודד. אותה קבוצת פליטים נקראה "הילדים האבודים" והסרט "השקר הטוב" מספר את סיפורם של ארבע ניצולים.תיאו, ממרה, ג'רמיה, פול ואביטל נדדו במדבריות של סודן כילדים אלפי קילומטרים עד שמצאו מקלט בקניה. מתחבאים ממליציות חמושות, נאבקים בחיות טרף, סובלים מחרפת רעב, צמאים למים. החלק הראשון של הסרט מכיל חוויות קשות מאוד, חלקן גרפיות. כמעט הכל בשפת המקור וללא הכוכבת המעטרת את כרזת הסרט.
כעבור שנים הפליטים מגיעים לקנזס שם הם יצטרכו להתמודד עם טראומות העבר וגם ללמוד לצעוד קדימה אל העתיד. יעזרו להם קרי דיוויס, (ריס וית'רספון), יועצת תעסוקה, רווקה עצמאית המנהלת רומנים מזדמנים, בעלת דירה מוזנחת וחובבת אלכוהול. היא מקבלת על עצמה את התפקיד למצוא לכל אחד מהם פרנסה. משימה לא פשוטה בגלל אותם הבדלי תרבות ומחסור עצום בידע על העולם המערבי. אלו אנשים שלא יודעים מה זה טלפון, מתגי אור, אוכל לכלבים ולא שמעו על פיצה או מקדונלדס. הם אפילו בטוחים שיש אריות בקנזס. מה שמתחיל כקשר על רקע תעסוקתי הופך לידידות אמת וביחד עם המנהל שלה (קורי סטול) ומתנדבת מארגון חברתי נוצרי (שרה בייקר המצחיקה הזכורה לטוב מפרק "השמנה" בסדרה "לואי"), הם הופכים לחלק מחייהם של הפליטים."השקר הטוב" הוא דרמה הוליוודית בסיסית שבאופן מפתיע מצליחה להיות מאופקת אבל גם מרגשת במידה. היא אפילו מצליחה לגרום לחנק קל בגרון ותגרום לדמעות לצוץ מדי פעם. הסרט גם מאד אקטואלי לגבי המדינה בה אנחנו חיים. בגלל שהוא נוצר על ידי המכונה ההוליוודית הוא נגיש לקהל רחב ככול האפשר ומדבר אל הצופה בגובה העיניים. אולי זה אפילו יעזור לחלק מהצופים לנפץ סטיגמות כלפי הפליטים מאפריקה שהגיעו ארצה. מומלץ במיוחד לצפייה לח"כים וח"כיות שעושים הון פוליטי משנאת זרים ולקהל הלקוחות שלהם.
השקר הטוב - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דניאל-דרגיל: 3315/12/2015 21:57:39
8/10אייקון ציון
מסכימה עם קודמיי שכתבו שלל ביקורות חיוביות לסרט. סרט הישרדותי מרגש. הופתעתי מאוד מסיומו.
שם: ערןגיל: 4704/03/2015 18:41:51
9/10אייקון ציון
פשוט סרט מצויין , מרגש , אנושי , המתאר את המציאות המרה בסודן ואת בריחת האלפים מדרום סודאן לקניה. ברי המזל הצליחו להגיע לארה"ב והסרט מתאר את סיפורם ברגישות גדולה ומשחק מצויין.
שם: Mr. Rגיל: 2320/01/2015 19:11:54
7/10אייקון ציון
"השקר הטוב" מתקשה לאזן בין זוועות המלחמה הקשות לצפייה בחלקו הראשון לבין חלקו השני הקליל יותר, אך דרמה קומית נוגעת ללב ומלאת תקווה זו מספרת את סיפורם החשוב, האקטואלי והבלתי ייאמן של פליטי מלחמת האזרחים בסודן, ועושה זאת בהצלחה - על אף שהיא חוטאת בגישה מתנשאת כלפיהם.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט