חברים טובים ביקורת סרט

Amities Sinceres Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "חברים טובים":
"דרמה קלה במסווה של קומדיה לא ממש מצחיקה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Amities Sinceres
משחק ז'ראר לאנווין, ז'אן הוג אנגלאנד, ולדימיר יורדנוף, זאבו ברייטמן, אנה ז'יררדו במאי/ת סטפן ארשינאר, פרנסואה פרבו לגוני  
דרמה
ביקורת סרט לחברים טובים מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"לא מצחיק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע75.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די14.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
חברות של 40 שנה, דילמות, הרבה יין איכותי, ארוחות וחופשות. לא, אני לא מדבר על הקומדיה הצרפתית המצוינת "ברביקיו" שעדיין ניתן לצפות בה בבתי הקולנוע, אלא על "חברים טובים"-אדפטציה של מחזה מאת סטפן ארשינאר ופרנסואה פרבו-לגוני, שהפך ב 2013 לסרט שהגיע באיחור של שנה לישראל. עוד לפני שהסתיימו החזרות למחזה שרץ בהצלחה בתיאטרון "אדואר 7" בפריז, ארשינאר ולגוני החלו לתכנן כיצד הם יעבדו אותו למסך הגדול, כך שזהו גם סרטם הראשון.ההשוואה הבלתי נמנעת ל"ברביקיו" נוצרת באופן אוטומטי כשצופים בטריילר, אבל כשצופים בסרט עצמו, הדמיון נשאר רק בקווים מאוד כללים ומה שהופך להיות בולט הוא ההבדל הגדול בין שניהם: "ברביקיו" היא קומדיה שנונה וצינית בעוד ש"חברים טובים" הוא דרמה רדודה במסווה של קומדיה לא ממש מצחיקה. מדובר בשלושה חברים שהקשר ביניהם נמשך 40 שנה: וולטר (ז'ראר לאנבין) בעל מסעדה יוקרתית שמועמדת לקבל את כוכב המישלן הראשון שלה, פול (ז'אן הוג אנגלאנד) סופר שעובר משבר כתיבה וז'אק (ולאדימיר יורדנוף) אינטלקטואל בעל חנות ספרים שרץ לראשות רובע 14 בפריז.
וולטר הוא גם אב גרוש ומגונן מידי על ביתו קלמנס (אן ז'יררדו). הוא מאמין שהדבר החשוב ביותר בשמירה על חברות לאורך שנים היא כנות. ולכן כאשר קלמנס מתאהבת בחברו הטוב, פול, ושניהם נאלצים להסתיר זאת ממנו, העלילה מתחילה להסתבך. בהמשך מסתבר שגם ז'אק מסתיר מוולטר סוד גדול במשך שלושים שנה וכך החבורה מוצאת את עצמה בפלונטר של שקרים וסודות.העובדה כי הסרט החל כמחזה מגבילה אותו. החברים יוצאים כמה פעמים לחופשה באותו האי ונפגשים לעיתים קרובות לשתות יין בחנות הספרים של פול. כאשר הסרט מוגבל ללוקיישנים ספורים בלבד, מה שהופך לבולט הוא כשרון המשחק - והמשחק אכן מעולה. הסרט רחוק מלהיות משעמם, אבל יש לו בעיה אחת גדולה - הוא פשוט לא מצחיק. לא, כאשר השיא הקומי הוא נפילה בניסיון להתיישב על כיסא נוח, זה לא ממש נחשב מצחיק, בעיקר כשמדובר בסרט המיועד לקהל בוגר. למעשה הקטע ההומוריסטי היחיד שעובד מתרחש כאשר וולטר מדבר לכלב שלו בעת נסיעה.
לכן, מי שצופה בטריילר של "חברים טובים" ומצפה לראות קומדיה סטייל "ברביקיו" ירגיש מרומה מעט, כי רוב הקטעים מעוררי התיאבון לצפות בסרט נמצאים בטריילר. זה כמובן לא דבר חדש, כל טריילר שני היום יוצר רושם שאינו נאמן ממש לתוצר הסופי. אין ספק שכמחזה "חברים טובים" הוא הרבה יותר אפקטיבי. כסרט הוא לא יותר מאשר 104 דקות של בינוניות עם ניסיונות לא ממש מוצלחים להצחיק.
חברים טובים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: adirגיל: 4026/11/2014 23:09:47
10/10אייקון ציון
אהבתי מאוד.
שם: jeanגיל: 3922/11/2014 10:29:29
10/10אייקון ציון
סרט חכם,שנון ומצחיק נהנתי מאוד, ממליץ פשוט ללכת לראות.
שם: זרובבלהגיל: 6015/11/2014 07:33:53
4/10אייקון ציון
הסרט איטי טרחני ומשעמם. קשה מאוד לעקוב אחר העלילה, אם אפשר לקרוא לה בשם זה. לעומת זאת איכות הצילום גבוהה, לחובבי האסטטיקה - הזדמנות לצפות בבתים מעניינים ומעוצבים. באופן כללי - לא מומלץ . זרובבלה
קישורים
חץ חברים טובים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט