מנצחים ביקורת סרט

Finishers Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "מנצחים":
"סרט ספורט שמתנהג לפי כל כללי הז'אנר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Finishers
משחק ג'קו גמבלין, אלכסנדרה למאיי, פביאן הראוד במאי/ת נילס טוורנייר  
דרמה
ביקורת סרט למנצחים מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"צנוע ומרגש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע57.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די28.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
רוב סרטי הספורט (במיוחד אלו המופקים בארה"ב) מתנהגים לפי כללים ברורים: הגיבור יהיה אנדרדוג, בתחתית הסולם החברתי בדרך כלל נטול דמות אב. הוא יתחיל את דרכו הארוכה למעלה בעזרת מאמן וביחד הם יגיעו לדו קרב הסופי- האירוע הספורטיבי שבו יזכה הגיבור להכרה וללגיטימציה ויוכיח לנו שאין דבר העומד בפני הרצון. כללים אלו מתקיימים גם בסרט "המנצחים" (בצרפתית "עם כל הכוח").בעיירה קטנה בהרים חי ג'וליאן נער בן 17 הסובל משיתוק. אביו שהיה אתלט בעברו מתנכר לו ואימו הספרית המקומית מטפלת בו במסירות. ג'וליאן שרוצה לזכות בהכרת ובאהבת אביו מחליט לשכנעו לצאת עימו למרוץ האיירון מן של ניס. לאחר לבטים ועימותים יוצאים האב והבן למסע הכנות מפרך וכל מי שראה את אחד מסרטי רוקי יודע בדיוק מה יקרה בהמשך (ומכיוון שלא עסקינן בסרט מתוחכם במיוחד, האב והבן אף צופים ערב אחד בסיום של רוקי הראשון, אותו מונטאז' קולנועי מופלא שבו סטאלון מצליח כנגד כל הסיכויים להחזיק מעמד מול האלוף ולהפסיד לו רק בהחלטת שופטים).
אז אם הכל כל כך צפוי, מה יש בסרט שבכל זאת שווה צפייה? הסרט מערבב את ז'אנר סרטי הספורט עם סרט התבגרות, עם נושא של אנשים עם מוגבלויות וגם מוסיף קורטוב של יחסי אב ובן. ולמרבית הפלא ואולי בגלל הבימוי המינימליסטי משהו של נילס טוורנייר, התוצאה קולחת ואף מרגשת לעיתים. טוורנייר מרפרף קלות על נושאים כבדי משקל ולא ממש מתעמת איתם, אבל היי באנו לראות אב ובן מתמודדים עם האיירון מן - אז אולי תעזבו אותנו בשקט עם כל מיני דיונים פילוסופיים כבדי משקל?פביאן הראוד משכנע כג'וליאן הנער, משכנע הרבה פחות הוא השחקן הוותיק ג'ק גמבליין שנראה שמשחק כמי שכפאו השד. אבל השילוב ביניהם במיוחד בסופו של הסרט עובד עד לסוף המרגש שלא ישאיר עין אחת יבשה באולם.
הספורט האתגרי הפך זה מכבר לפופולרי גם בארצנו ומתקיימות בו גם פעילויות ענפות לאנשים עם מוגבלויות. הסרט מוכיח לנו כי אין גבול ליכולת האדם - תהא כשירותו הגופנית אשר תהא - ובכך מצטרף "מנצחים" לשורה ארוכה של סרטי ספורט המכונים "מעוררי השראה". סרט לא ממש חשוב אבל מספק את הסחורה.
מנצחים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4621/09/2018 09:35:03
7/10אייקון ציון
היה אמור להיות סוחט דמעות ופה קצת פספס. הסרט הוא טוב בסך הכל, אבל כשהנושא המרכזי הוא ניצחון הרוח היה אפשר לעשות אותו בצורה יותר מרגשת. ג''וליין הוא נער בן 17 משותק. הוא גודל במשפחה אוהבת ותומכת אבל הקשר שלו עם אביו פול הוא בעייתי. פול מתרחק מג''וליין וכאשר הוא מפוטר מעבודתו, פול מסתגר בתוך עצמו וזה גם משפיע עם יחסיו עם אישתו.השינוי מגיע כאשר ג''וליין מציע לפול שיתחרו יחד בתחרות "איש הברזל". פול שהתחרה בתחרות לפני כעשרים שנה פוסל בהתחלה את הרעיון על הסף, אך בעקבות נחישותו של ג''וליין הם מתאמנים יחד לקראת האתגר הגדול. ההכנה לקראת המשימה מקרבת בין שניהם וכאן באה לידי ביטוי האהבה הגדולה של אב לבנו. פלוס נוסף זה הנופים המדהימים של האלפים הצרפתיים שנותנים חשק לנסוע לשם ולראות את בלייב. סרט שנותן השראה ללא ספק. ציון סופי 7.5.
שם: ירון .ו.גיל: 3112/09/2015 13:06:47
8/10אייקון ציון
סרט נחמד עם רעיון טוב. לא לצפות להתרגשות מיוחד או משהו, אבל עדיין שווה לצפיה.
שם: טליגיל: 3812/09/2015 13:04:57
6/10אייקון ציון
אותי הסרט שיעמם. הרעיון יפה, המשחק טוב, אך משהו לא זרם, היה איטי ולא אהבתי.
קישורים
חץ מנצחים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט