עדיין אליס ביקורת סרט

Still Alice Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "עדיין אליס":
"ג'וליאן מור זכתה באוסקר בצדק רב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Still Alice
משחק ג'וליאן מור, קייט בוסוורת', אלק בולדווין, האנטר פאריש, קריסטין סטיוארט במאי/ת ריצ'ארד גלטשר, ווש ווסטמורלנד  
דרמה
ביקורת סרט לעדיין אליס מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"צנוע ומרגש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע67.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די28.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מאבק הנפש המתייסרת בתוך גוף חולה הוא נושא שרבים השתמשו בו כקרש קפיצה בדרך לאוסקר או לפחות למועמדות. בשנתיים האחרונות התופעה בלטה יותר מתמיד עם סרטים כמו "מועדון הלקוחות של דאלאס", "כמו שאת", "הרחק ממנה", "התאוריה של הכל" ועוד. אחד הסרטים הבולטים של השנה בתחום זה הוא "עדיין אליס", סרטם של בני הזוג ריצ'ארד גלאצר ווואש וסטמורלד העוסק במחלת האלצהיימר. מחלה חשוכת מרפא אינה זרה לגלאצר שאובחן ב 2011 כחולה ב-ALS."עדיין אליס", המתאר את עולמה של דמות נשית חזקה ומצליחה שחייה מתפרקים בהדרגה, מבוסס על סיפרה של ליסה ג'נובה. אליס האולנד (ג'וליאן מור) היא פרופסור בעלת שם עולמי לבלשנות. יום אחד היא הולכת לאיבוד בשכונה שלה ומתחילה להבין שמשהו לא בסדר. בהמשך היא מתחילה לשכוח מילים. לאחר כמה בדיקות אצל רופא ובתום תהליך הכחשה, מתברר שהיא חולה באלצהיימר מוקדם שתקף אותה בעודה בת 50 בלבד.
אליס מוקפת במשפחה תומכת: בעלה, ג'ון (אלק בולדווין) וילדיה, כשהבולטת ביניהם היא לידיה, בגילומה של קירסטן סטיוארט, שאכזבה "בדימדומים" וכאן מתברר שהיא בכלל שחקנית לא רעה כשנותנים לה תסריט טוב ובמאי שדואג להוציא ממנה את המיטב. במקרה של "עדיין אליס" גם התסריט וגם הבימוי פשוט מעולים."עדיין אליס" הוא סרט קטן וצנוע בו ג'וליאן מור מרגשת כאישה שרואה את נפילתה האיטית. אישה המנסה להיאחז בשאריות של עצמה. עד כמה שסיפורה עצוב, במצבים שונים היא מסוגלת לצחוק על עצמה וזה מוסיף המון לסרט, כי למרות הכל היא מנסה להיות עדיין אליס. האוסקר הגיע לה בצדק רב. לא קראתי את הספר, אבל הסרט מרגיש צנוע כי ככל הנראה יוצריו נזהרו שלא להפוך אותו לדרמת כבדת משקל, סוחטת דמעות ועמוסת מניפולציות רגשיות. הוא מרגש, וכן, סביר להניח שאנשים יבכו בכמה מהסצנות שלו, אבל לא מדובר פה במסחטה רגשית - אלא בתסריט אותנטי ונוגע ללב. יש בו סצנה אחת שהיא גאונית, בה מחלת האלצהיימר פועלת לטובתה של אליס.
מחלת האלצהיימר היא משהו שכל אחד תוהה האם הוא יהיה קורבנה בגיל מבוגר. ב"עדיין אליס", סטמורלנד וגלאצר מניחים את המחלה על השולחן ומגבירים את המודעות אליה. הם בעצם אומרים דרך הסרט; שלא, זה לא יכול לקרות לכם רק בגיל 80. זה יכול לתקוף אתכם גם בגיל 50. לכן הסרט פועל במידה מסוימת כמעט בתדרים שבהם פועלים סרטי אימה.הסרט מצליח ליצור לא רק הזדהות אלא פחד. אליס מאבדת את הדבר היקר לה ביותר כולל היכולת לזכור מילים מסוימות, שכן היא פרופסור לבלשנות. וכמו שזה מפחיד אותה, כך זה יכול להפחיד את הקהל. אני מצאתי את עצמי מזדהה עם הסרט יותר ממה שציפיתי."עדיין אליס" הוא סרט קטן וצנוע ששווה צפייה לכל מי שמחפש דרמה איכותית חפה ממסחטות רגש זולות.
עדיין אליס - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4426/02/2016 19:16:08
8/10אייקון ציון
איפשהו במהלך החיים באופן לא צפוי קורה אירוע שמשנה את החיים שלך ומשפחתך. דברים רעים קורים בלי הכנה מוקדמת ואז הכל נראה אחרת. אליס היא אישה בת 50 , מרצה מוערכת באוניברסיטה , מלאת חיים ובעלת משפחה למופת. לאחר שהיא חושדת שמשהו אינו כשורה ביכולת הזיכרון שלה, היא פונה לרופא ולבדיקה שמאבחנת אצלה את מחלת האלצהיימר. מצבה הולך ומתדרדר ,אז למזלה עומדים לצידה בעלה האוהב ושלושת ילדיה. הסרט הוא טוב ומעורר את המודעות למחלה ומייחל ליום בה יימצא מזור למחלה כמו למחלות אחרות. ג''וליאן מור בתפקיד קשה לביצוע נותנת הופעה מושלמת של שחקנית.
שם: Mגיל: 5630/11/2015 21:53:03
8/10אייקון ציון
עדין, נוגע, מתרחק מסערות ועוצמות, משוחק ועשוי היטב, אמין ומשכנע, בהחלט ראוי לצפיה אם כי לא בהכרח בקולנוע...
שם: Eldadגיל: 3622/09/2015 00:46:45
8/10אייקון ציון
סרט עצוב, חשוב, מרגש. סרט שמסביר בצורה צנועה ופשוטה על המחלה הנוראית הזו, שלדעתי לא מייחסים לה כ"כ חשיבות והיא קשה! משחק מדהים של ג''וליאן מור! סרט שגורם לך לחשוב, על אף שהוא עצוב מאוד, הוא מסתיים באופן שיכול לקחת אותך לכל מיני כיוונים ולוא דווקא ממשיך להראות את הידרדרות המחלה עד לסופה. עצוב אבל שווה לראות!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט