החיפוש ביקורת סרט

The Search Movie Review

תמונת כתבמור קומפני על "החיפוש":
"דרמת מלחמה ארוכה, מגמתית ודי קיטשית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Search
משחק ברניס בז'ו, אנט בנינג במאי/ת מישל האזאנוויציוס  
דרמה
ביקורת סרט להחיפוש מאת מור קומפני | מבקרת קולנוע
ציון המבקר
"מלודרמטי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע75.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אין כמו תעשיית הקולנוע על מנת להמחיש את משמעותם הדינמית של החיים – פעם אתה למטה, ופעם למעלה. כך גם עם במאי "החיפוש" מישל האזאנוויסיוס, שכבש בסערה את עולם הקולנוע ב-2011 עם "הארטיסט" (פלוס חמישה פרסי אוסקר), וכעבור שלוש שנים נאלץ להתמודד עם שריקות הבוז של הקהל בקאן וכישלונה החרוץ של יצירתו החדשה בצרפת. ובכל זאת "החיפוש" מגיע גם אלינו לנסיעת מבחן, אך כדי לעמוד על איכויותיו רצוי שתתנתקו לחלוטין מהלהיט הקולנועי הקודם של הבמאי שלו.האזאנוויסיוס ביים מחווה ל"החיפוש" של פרד זינמן בה הוא משעתק את מיקום העלילה לשנת 1999, זמן פלישת רוסיה לצ'צ'ניה. יחד נשזרות זה בזה עלילותיהם של מספר דמויות בזמן המלחמה: סיפורו של יתום בן 9 הלוקה באילמות עקב טראומת היתמות, חייל רוסי שהולך ומאבד את עצמו בתוך המסגרת הצבאית הנוקשה ושתי דמויות נוספות הנמצאות באזור המלחמה כחלק מפעילותן בארגון זכויות אדם. גם כאן משתף הבמאי פעולה עם אשתו, השחקנית ברניס ביז'ו, אולם דווקא כאן נדמה שדמותה היא חיוורת ושטחית למדי.
אחרי קיצוץ שנעשה על ידי הבמאי בעקבות הכישלון הצורב בקאן נותרו לסרט 140 ארוכות ומתישות למדי. הדיאלוגים, שנכתבו גם הם על ידי הבמאי, מעטים ומאוד פונקציונליים, לא אמינים או מעוררים הזדהות במיוחד. בכלל, נדמה שמעודף הניסיון ליצור השפעה רגשית חזקה על הצופה מתקבל ניחוח של מאמץ יתר, עניין שברוב המקרים עובד לרעה בקולנוע.הצילום של גוים שיפמן, שצילם גם את "הארטיסט" הוא נקודת החוזקה הגדולה של הסרט, שבהחלט ניתן היה לקצץ ממנו דקות נוספות ולוותר על מעט מהאפקט המלודרמטי.
הפעם גם המשחק של ביז'ו לא מספיק, ואילו אנט בנינג לצידה אמנם מספקת גם היא תצוגת משחק מעולה, אך מתקשה לסחוב את היצירה השאפתנית הזו על כתפיה הדקיקות.עבדול חלים מאמאטסויב גונב את ההצגה בתור הילד שובר הלבבות וסוחט הדמעות.עם זאת המשחק המשובח בחלקו אינו מפצה על המהלכים המאוד ברורים, עודפות המלודרמה והדמויות השטוחות. התוצאה המתקבל מפוזרת למדי ונמתחת על פני יותר משעתיים כיריעת פלסטיק המאיימת להיקרע בכל רגע נתון. נדמה שהתמקדות בפחות קווי עלילה אולי הייתה עושה חסד עם היצירה הזו, שאין ספק שקיצור נוסף היה מועיל לה גם הוא."החיפוש" הוא סרט לא רע, שקורס תחת עודף קיטש וסנטימנטליות, מה שהופך אותו לחוויה מתישה למדי בבית הקולנוע. נדמה שלא הוגן להשוות בין הסרט הזה ליצירתו הקודמת של הבמאי, ובכל זאת, מי שמחפש את ההומור והתחכום של "הארטיסט" ב"החיפוש", מן הראוי שיוותר על הסרט. עם זאת, ראוי לשבח ולציין את בחירתו של הבמאי לעסוק במלחמה בצ'צ'ניה, ולהציג נקודות מבט שונות לגביה ולגבי הצ'צ'נים עצמם.
החיפוש - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ישראלגיל: 6827/04/2016 12:30:24
9/10אייקון ציון
סרט מיוחד העוסק במקביל ב 2 עלילות שונות במלחמת צ''צניה המתחברות לנו בסוף הסרט ביחד. הסרט מתחיל בסצנה שחיילים רוסיים בכפר צ''צני הורגים הורים של ילדים, ומתאר מה קורה לילדים. במקביל הסרט מתאר קורות חייל רוסי שמגויס בעל כורחו לצבא ונשלח להלחם בצ''צניה
שם: .גיל: 4003/06/2015 10:49:54
8/10אייקון ציון
סרט מרתק אבל קשה לצפייה לא מתאים לילדים
שם: אורית צ''גיל: 4001/06/2015 20:24:32
8/10אייקון ציון
סרט הממחיש את הזוועות שעברו על הצ''צ''נים. עצוב ובחלקו עם מראות המאוד קשים לצפייה, אך גם מרגש בחלקו. בסך הכל סרט טוב, אך לא פשוט לצפייה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט