משחק באש ביקורת סרט

Burnt Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "משחק באש":
"סרט אסתטי שנשען לגמרי על הכריזמה של בראדלי קופר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Burnt
משחק בראדלי קופר, ג'יימי דורנן, אומה תורמן, סיינה מילר, דניאל ברוהל, עומאר סי במאי/ת ג'ון וולס  
דרמה
ביקורת סרט למשחק באש מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"מעורר תאבון"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע66.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די27.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
שפים הם כוכבי הרוק של שנות האלפיים. הם נחשבים לסלבים שמופיעים באופן קבוע במדורי הרכילות, יש להם מיליוני מעריצים, אינספור אנשים עוקבים אחריהם בפייסבוק ובאינסטגרם והם מובילים תכניות ראליטי. לפעמים נדמה שלא משנה איזה ערוץ תדליקו ומתי, תמיד תיתקלו בתכנית בישול. גם אנשי הקולנוע מבינים את הפוטנציאל המסחרי הטמון בבישול ו"משחק באש" הוא רק דוגמא בולטת למגמה שכנראה רק תלך ותצבור תאוצה. אמנם מדובר בסרט על שף בדיוני אבל זה עדיין אותה הגברת בשינוי אדרת.מי שאהב את "מסע של מאה צעדים" האקזוטי, הצבעוני והמתובל, יאהב גם את "משחק באש" האלגנטי, האסתטי והמוקפד. סרטו של ג'ון וולס ("אוגוסט - מחוז אוסייג'") נשען על מנה עיקרית אחת בלבד - הכריזמה של בראדלי קופר. ללא הכוכב, הסרט היה מושך מעט מאוד צופים לקולנוע. קופר מגלם את אדם ג'ונס; שף סלב שעבד בפריז והצליח לזכות ב 2 כוכבי משלן. ג'ונס הוא שף פרפקציוניסט שהצליח להשיג את כל מה שרצה בחייו. אבל נקודת העוצמה שלו היא גם נקודת התורפה ולכן כאן בא לידי ביטוי עוד מכנה משותף של השף עם כוכבי הרוק - חוסר היכולת להתמודד עם ההצלחה. ג'ונס הגיע לכל מה שרצה בחייו מוקדם מדי ולכן הופעל אצלו מנגנון ההרס העצמי. הוא הפך לאדם בלתי נסבל, רודף שמלות, חסר ערכים, אלכוהוליסט ונרקומן. כי מי שאהב אותו החל לשנוא אותו. הוא איבד את מקומו בעולם הקולינרי והגלה את עצמו ל-3 שנים כעונש למעמד עובד זוטר במטבח.
לאחר שסיים עם ההגליה וחשבון הנפש הוא החליט לחדש קשר עם האנשים שעבד איתם בעבר, אלא שהפעם במקום לעשות זאת בפריז הוא שם לו למטרה מסעדה בלונדון. אט אט הוא מנקה את שמו ומשכנע את מי שבגד בו לתת בו אמון מחדש. הוא עושה זאת דרך מכרו מימיו בפריז, טוני בילרדי (דניאל ברוהל – "ממזרים חסרי כבוד"). טוני הוא בנו של בעל המלון בו ממוקמת המסעדה דרכה הוא מעוניין לעשות את הקאמבק. ג'ונס מבקש להיות השף של המסעדה במטרה לזכות בכוכב המישלן השלישי. בנוסף לאנשים שעבד איתם בעבר, הוא מגייס את הלן (סיינה מילר ששיחקה עם קופר גם ב"צלף אמריקאי"), שפית שהוא מגלה בה פוטנציאל גדול. כמובן שעברו של אדם ג'ונס ממשיך לרדוף אחריו ללונדון מפריז. כמו כן, הוא מגלה שהוא עדיין לא הצליח להתנער לגמרי ממנגנון ההרס העצמי שלו, וכך נוצרים יחסי אהבה שנאה בינו לבין טוני והלן."משחק באש" הוא סרט שנועד קודם כל לעין, אחר כך לקיבה ולבסוף ללב. צילומי האוכל הם מאוד יפים, מוקפדים נקיים ואסתטיים. מדובר בשילוב של שני סוגי אמנות: צילום ובישול. שניהם משתלבים נהדר על מסך הקולנוע. הסרט מעורר תאבון. מייד עם היציאה מאולם הקולנוע חשתי בדחף לאכול מנת גורמה.
את "משחק באש" מתבלים כמה שחקני משנה חביבים: עומאר סיי בתפקיד קטן אך מכריע כסו-שף מישל, אומה תורמן בתור מבקרת מסעדות ואמה תומפסון כפסיכולוגית של אדם ג'ונס. יחד עם זאת, הסרט סובל מליהוק בולט במיוחד בכישלונו: שחקן גרמני, יליד ספרד שמגלם דמות איטלקית אבל עושה זאת עם מבטא ספרדי. דניאל ברוהל וכל מי שמסביבו כנראה היו בטוחים שהוא עושה מבטא איטלקי, אבל מה שיוצא לו הוא למעשה חיקוי של אנטוניו בנדרס.ייאמר לזכותו של הבמאי ג'ון וולס שהוא פעל בחוכמה כאשר חסך לצופה את סיפור עלייתו, נפילתו ועלייתו מחדש של אדם ג'ונס והסתפק רק בסיפור עלייתו מחדש. ובכל זאת, "משחק באש" הוא לא יותר מאשר פאסט פוד קולנועי - הוא יפה לעין ומעורר תאבון, אבל לא יותר מזה.
משחק באש - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4811/04/2020 11:02:06
6/10אייקון ציון
משעמם. מונוטוני ולא יותר מעניין, אולי חוץ מחובבי קולינריה מושבעים. סיפורו של שף מוכשר בשם אדם ג''ונס, אבל גם בעל עבר של התמכרויות לסמים ולטיפה המרה. אדם מהיר החימה והאימפולסיבי, רוצה לשקם את הקריירה שלו ולהשיג את כוכב מישלן השלישי. לצורך כך הוא אוסף צוות ומתחיל לעבוד במסעדה חדשה בלונדון. בו בזמן, העבר שלו כשף בפריז ממשיך לרדוף אותו.אדם ילמד לקח חשוב בחיים, וזה שעדיף לשתף פעולה עם בני אדם מאשר לרמוס את כבודם. בראדלי קופר שחקן נהדר, אבל זה לא מציל את הסרט מבינוניותו.
שם: ברגיל: 2204/06/2017 17:46:26
7/10אייקון ציון
סרט חמוד עם עלילה קצת מונוטונית אבל שחקנים מצוינים. ייאמר לזכותו שצפיתי בו פעמיים ונהניתי בשתי הפעמים. אך עם זאת יש כמה סצינות מתות ולא מעניינות במיוחד. הדבר המרכזי היפה הוא לראות את האוכל בתור אמנות לכל דבר וכהקרבה גדולה שעושים השפים והטבחים על מנת להגיע למקומות הגבוהים ביותר. אך בנוסף לזה, ההבנה שצוות לא יכול לעבוד יחד בשלמות אם אין בו אמון, אהבה, וכלים טובים לתקשורת.
שם: shaiגיל: 2712/01/2017 21:23:00
7/10אייקון ציון
סרט קליל ומעניין. סיפור אמיתי על שף שחווה ירידה ועכשיו בדרכו להשיג כוכבי מישלן. סיפור מעניין על חייו ועל הדרך חזרה לתהילה יחד עם הקשיים בדרך. משחק מעולה!!! של בראדלי קופר. בהחלט סרט מעניין ששווה צפייה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט