יום מושלם ביקורת סרט

A Perfect Day Movie Review

תמונת כתבעתרת סלייטר על "יום מושלם":
"סרט לא ממוקד עם שחקנים מצוינים שמצילים אותו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר A Perfect Day
משחק בניסיו דל טורו, טים רובינס, אולגה קורלינקו במאי/ת פרננדו לאון דה ארנואה  
דרמה
ביקורת סרט ליום מושלם מאת עתרת סלייטר | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"משחק מצוין"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע57.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די28.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסרט "יום מושלם" של הבמאי הספרדי פרננדו לאון דה ארנואה ("ימי שני בשמש", "נסיכות") הגיע לאקרנים בישראל, לאחר שהוקרן במסגרת פסטיבל קאן. הסרט מבוסס על הספר "Dejarse Llover" שנכתב בידי פאולה פריאס, פעילה בארגון מטעם האו"ם שנשלחה לסייע לתושבי הבלקן בעקבות הקרבות הקשים שהתחוללו שם.הסרט מתרחש בשנת 1995 והוא עוקב במשך יממה אחר קבוצת מתנדבים מטעם הצלב האדום, המגיעה לכפר מוכה מלחמה אי שם בבלקן. חברי הקבוצה הם: ממברו (בניסיו דל טורו), בי (טים רובינס), סופי (מלני תיירי), קטיה (אולגה קורילנקו) ודמיר (פדיה שטוקן). המשימה הניצבת בפניהם היא למשות גופת אדם מתוך באר על מנת לאפשר אספקת מים לתושבי האזור. במהלך הניסיון לבצע את המשימה, הם מתמודדים עם מכשולים ביורוקרטיים, מוקשים שנטמנו בצד הדרך ועם מטענים רגשיים שנותרו ממערכות יחסים לא פתורות מהעבר בין אנשי הצוות.
העלילה אמנם פשוטה למדי אבל נושא הסרט מסורבל. לא ברור אם הבמאי התכוון להציג את פעילותם הסיזיפית וחסרת התועלת של הארגונים ההומניטריים בשטחי המלחמה, או למתוח ביקורת על אנשי האו"ם שפועלים על פי חוקים מוכתבים במקום להפעיל שיקול דעת, או שכוונתו הייתה לצאת נגד המלחמות המיותרות שמביאות לחורבן והרג של חפים מפשע. למרבה האכזבה, הנושאים הללו קיבלו ביטוי בסרט אך אף לא אחד מהם הגיע לכלל מיצוי.בנוסף, ההתפתחות בעלילה מופיעה בשלב מאוחר מדי בסרט. בחלק הראשון של הסרט, אין נקודת מפנה או אירוע מכונן והעלילה מתנהלת בעצלתיים. במעברים בין הסצנות, נשמעת מוזיקת רוק קצבית בניסיון נואש לדחוף את העלילה קדימה. רק ברגע השיא של הסרט, מתרחשת סצנה מפתיעה שהופכת את הקרביים ומוציאה את הצופים מהאדישות למספר רגעים.
דה ארנואה יצר הכלאה בין סרט חברתי-ריאליסטי על הסיפור האנושי שמאחורי המלחמה עם קומדיה שחורה על המצב האבסורדי שנוצר כתוצאה ממנה, לבין דרמה בקרב אנשי הצוות - כאשר אין קשר נרטיבי או תמטי בין כל הסיפורים.חוסר האחידות של הסרט משתקף ברמת שפת האנגלית של ניקולה (אלדר רסידוביץ' אי) הילד המקומי שהצטרף אל החבורה. בהתחלה האנגלית שלו רצוצה והוא אינו מצליח להבין אף מילה של המתנדבים ולקראת סוף הסרט, הוא כבר מדבר אנגלית שוטפת.עם זאת, הסרט מצליח לעניין ולשעשע לפרקים הרבה בזכות הופעה מסמרת שיער של השחקנים דל טורו ("החשוד המיידי", "טראפיק") ורובינס ("חומות של תקווה", "מיסטיק ריבר") שמובילים את העלילה בכישרון פנומנלי ומתבלים אותה בהומור שחור. הצפייה בצמד הכוכבים על המסך הגדול היא חוויה בפני עצמה, שרק עבורה שווה ללכת לראות את הסרט. לא נחשוף אם זוג המתנדבים עמדו במשימה להצלת אנשי הכפר, אבל מה שבטוח - את הסרט, הם הצליחו להציל.
יום מושלם - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איילתגיל: 5903/02/2016 20:05:20
8/10אייקון ציון
סרט של סיפור קטן על מציאות כואבת:באזור עימות ומלחמה בבלקן צוות מתנדבים בארגון "ללא גבולות" מאוד רוצה לעזור לאוכלוסיה המקומית, אך נתקל במכשולים פיזיים ובירוקרטיים.סרט משכנע מאוד.שחקנים טובים עם הומור מתובל בהרבה כאב ותיסכול.בקיצור, כך נראה עולמנו האכזר.
שם: עפרהגיל: 4908/01/2016 11:29:13
6/10אייקון ציון
שחקנים נפלאים אבל איכשהו הסרט לא מתפתח. העלילה והתפניות לא מספיק משכנעות ולא מספיק מעניינות. מפוספס
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט