להילחם על זה ביקורת סרט

Bleed for This Movie Review

תמונת כתבערן איצקוביץ על "להילחם על זה":
"סיפור אמיתי ומדהים שמתבזבז על בחירות שגויות של במאי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Bleed for This
משחק מיילס טלר, קת'י סגל, אהרון אקהרט במאי/ת בן יאנגר  
דרמה
ביקורת סרט ללהילחם על זה מאת ערן איצקוביץ | מבקר קולנוע
ציון המבקר
"אגרוף שהוחמץ"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע47.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די29.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות23.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטי אגרוף הם סוג של ז'אנר בפני עצמו בקולנוע האמריקאי. "השור הזועם", "רוקי", "מיליון דולר בייבי" ורבים אחרים הם רק כמה מהשמות הבולטים כביכול המשתייכים לז'אנר זה, ובמקרה של אותה שלישייה מדובר בשלושה סרטים שהפכו לקלאסיקות קולנועיות לכל דבר.

הסרטים האלו אמנם מתרכזים במתאגרפים ובדרך שלהם להגשים את חלומם ולהפוך לטובים ביותר בתחומם, אך הם מכילים מסרים חברתיים ותמות שונות שכלל אינן קשורות לאגרוף. כאלה שאפשר לפענח עם קצת מחשבה מעמיקה. הם לא רק מותחים את קצת גבול היכולת של הגיבורים שלהם, הם גם מציגים לצופה נרטיב אחר לחלום האמריקאי."להילחם על זה", אינו שונה במיוחד מאותם סרטים. הוא עוקב אחר סיפורו האמיתי של ויני פזיאנזה, מתאגרף אמריקני שזכה בשלל תארים עד שעבר תאונת דרכים קשה שבעקבותיה צווארו נשבר. רופאיו קבעו שאין שום סיכוי שבעולם שהוא יחזור ללכת, בטח ובטח שהוא לא יחזור לעולם האגרוף. כבר מהרגע הראשון בו הוא שואל מתי הוא יוכל לחזור להתאגרף, אנו מגלים שעומד מולנו אדם שלא מתכוון להרים ידיים בקלות ועם כוח רצון בלתי נגמר גם לא דבר פעוט ושולי כמו צוואר שבור יימנע ממנו לחזור לזירה ולהפוך לאלוף.
פזיאנזה אמנם היה מתאגרף מוכשר, אבל הוא מעולם לא הפך לסופרסטאר, לאגדה - ונראה שזה קצת צרם לו. הנקודה הזו, בה הוא מוכן להסתכן בנכות מוחלטת כדי לחזור לעשות את הדבר שהוא הכי טוב בו, היא נקודת השיא של הסרט. הוא הולך נגד הזרם, ממרה את פיהם של בני משפחתו ושל המאמן האישי שהפך לחבר, וחוזר להתאמן, לאט לאט - אבל ממש לא בטוח. הוא עושה הכל בהדרגה, ואפילו מצליח לשכנע את המאמן השיכור שלו לחזור לאמן אותו - בשקט, בסוד, בלי ידיעת הוריו הדואגים, שכל כך מפחדים שהוא יהפוך משותק לתמיד.העלילה של הסרט קורצת לתקופת האוסקרים, הפוטנציאל בשמים, אך הבמאי והתסריטאי שלו, בן יאנגר, פשוט לא מצליח להתמודד איתו, ובמקום ליצור סרט מרגש, מעורר השראה וסוחף הוא יצר סרט חביב, סימפטי ודי בנאלי שלא משאיר את הצופה במתח לקראת המשך התקדמותו של פזיאנזה. ייתכן ואחת הסיבות לכך היא כי דמותו של פזיאנזה, שמגלם מיילס טלר המוכשר, היא קצת מעצבנת, אבל דמויות מעצבנות הן לאו דווקא דמויות שאי אפשר להתחבר אליהן. התסריט פשוט לא מצליח לעורר אמפתיה כלפי אף אחת מהדמויות.
גם לא שחקן מצוין כמו אהרון אקהרט, המגלם את המאמן קווין, מצליח להוציא מדמותו השבלונית דבר למעט מבטא כבד ומוגזם. קווין הוא מעין מקבילה למי שפזיאנזה יכול להיות: מאמן שעבד עם מייק טייסון בצעירותו ושלא הצליח להתקדם במיוחד מעבר לכך. העובדה כי האלכוהול הוא חברו הקרוב ושהוא הפך לבן בית בבית משפחת פזיאנזה אמורה לגרום לנו לפתוח אליו את הלב, אבל גם במקרה הזה לא נוצר חיבור כלשהו. רק השחקנית קייטי סיגל (לנצח פג באנדי מ"נשואים פלוס"), המגלמת את אמו של הגיבור, מצליחה לעורר אמפתיה כלשהי.האשמה המיידית לכשלונו היחסי של הסרט תלויה ביאנגר, הבמאי/תסריטאי שמייצר תוצאה ממוצעת שכבר נראתה בעבר עשרות אם לא מאות פעמים. סיפורו של ויני פזיאנזה הוא בלתי ייאמן, זהו אחד הקאמבקים הגדולים ביותר שהיו בעולם הספורט, ובמקום להפוך אותו לסרט גדול בפני עצמו, יאנגר מאבד עליו שליטה ועושה מהמתכון המשובח שקיבל לידיו מוצר קונבנציונלי.לפחות ניתן להסתפק בכך שהשחקנים נותנים את המיטב, אבל לכל שחקן יש מגבלות כשהוא עובד עם במאי שחושב שהוא עושה סרט טוב, אך בפועל לא מוציא ממנו דבר למעט כמה סצנות אגרוף בינוניות. לסיפור כזה מגיע הרבה יותר.
להילחם על זה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4613/01/2018 17:50:37
7/10אייקון ציון
סיפור על נחישות וכח רצון כפי שסרטי האיגרוף יודעים להציג הכי טוב.וויני פזיינזה הוא מתאגרף שנמצא בדעיכה אחרי שהובס והושפל על ידי היריב העיקרי שלו. אחרי שהוא מחליף מאמן וחוזר להתחרות בקטוגריית משקל גבוהה יותר, הוא מנצח כנגד כל הסיכויים את אלוף אותו המשקל. דווקא כשהוא על גג העולם,וויני עובר תאונת דרכים קשה. הרופאים ובעצם כל סביבתו הקרובה, אומרים לו שאין סיכוי שיחזור להתאגרף. מחברים לו מתקן לקיבוע ראשו וצווארו והוא מתחיל תהליך החלמה ארוך,והוא רוצה להוכיח לכולם אבל בעיקר לעצמו, שזה כן אפשרי. וויני מתחיל להתאמן לקראת חזרה לזירה ולקרב הבא שלו. סרט טוב אבל למרות הסיפור המעניין ונותן ההשראה, משהו בו לא סחף אותי.
שם: .MOR Rגיל: 1425/11/2017 23:50:33
5/10אייקון ציון
סרט מפוספס ומאכזב. השחקנים מצויינים, הצילום לא רע בכלל, הפס-קול די מוסיף לאווירת הסרט, סצנות האגרוף סוחפות, העריכה מעולה והדיאלוגים די טובים אבל התסריט והעלילה צפויים, חסרי מקוריות ויצירתיות לגמרי, נוסחתיים מאוד, נמרחים מדי ולעיתים אפילו משעממים. בקיצור, עדיף לוותר.
שם: ערןגיל: 4730/04/2017 22:33:45
9/10אייקון ציון
דרמת אגרוף מעולה מבוססת על סיפור אמיתי המתארת את סיפורו של אלוף העולם האגרוף , ויני פזיינזה , החוזר להאבק על תואר אלוף עולם לאחר תאונת דרכים קשה. משחק מעולה , סרט כמו שעשו פעם עם עלילה קולחת וקטעי אגרוף טובים
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט