חוטים נסתרים ביקורת סרט

Phantom Thread Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "חוטים נסתרים":
"עוד יצירה קולנועית מופלאה של פול תומאס אנדרסון"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Phantom Thread
משחק דניאל דיי לואיס, לזלי מנוויל, קמילה רתרפורד במאי/ת פול תומאס אנדרסון  
דרמה
ביקורת סרט לחוטים נסתרים מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מהפנט וקסום"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע77.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די12.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
שמו של הסרט החדש של פול תומאס אנדרסון הינו "חוטים נסתרים" ואכן בסרט האכזרי והמוקפד הזה לעיתים מה שנמצא מתחת לפני השטח מעניין לא פחות ממה שנראה על גבי מסך הקולנוע, ובמקרה הזה גם הגלוי הוא לא פחות ממופלא.דניאל די לואיס - לטעמי גדול השחקנים החיים כיום - הוא ריינולדס וודקוק מעצב עלית שמנהל ביחד עם אחותו סיריל בית אופנה. וודקוק הוא רווק והדוניסט לא קטן. כשהוא פוגש לאחר ליל נדודים בכביש את אלמה (ויקי קריפס האלגנטית), הוא חש שהוא מצא את מקור ההשראה החדש שלו. הוא לוקח אותה לביתו והיא הופכת לבת לוויה – דבר שכולל גם השתתפות בתצוגות אופנה וגם הצטרפות לצוות התופרות.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
אנדרסון מתאר בקפידה דקדקנית את המתרחש בבית וודקוק כולל שימת דגש על כל פיסת בגד ועל כל תנועה של גיבוריו התחושה שנוצרת היא של יופי מחניק וכואב. תורמת לכך גם הופעתו המדהימה של די לואיס כריינולדס: דמות בעל ניחוחות א-מיניים על גבול הפסיכוזה שלעיתים מתנהלת כגדול המעצבים בתבל ולעיתים רועמת כילד קטן שעדיין קשור בעבותות לאמו המנוחה וזקוק לאחותו כדי שתשגיח עליו (דבר שהאחות עושה בלי חשק רב עם ביקורת לא קטנה על אחיה הקפריזי). לסלי מנוויל הנהדרת היא האנדרסטייטמנט הבריטי בהתגלמותו והופעתה כאחות רק מוסיפה לתחושת האיום שמרחפת מעל הסרט.בסרט יש לא מעט התייחסויות ליצירות קולנועיות מופלאות בפני עצמן. יחסי הגיבור עם אמו המנוחה (שאף מופיעה במהלך הסרט וכביכול מתגלה לבנה האוהב), מזכירים את "פסיכו" של היצ'קוק ורומזים לאפלה שמקוננת בנפשו של ריינולדס. הבית הגדול והמנוכר, האדם העשיר המביא בחורה צעירה והאחות המשמשת כמנהלת רומזים בבירור ל"רבקה" של היצ'קוק. גם כאן רומז לנו הבמאי כי בבית ריינולדס אין מקום אולי לנפש סדורה ותמה כמו של אלמה וכי מדובר במקום מקולל. דרך הפעולה שתנקוט בה אלמה כדי להחזיר את אהבתו של ריינולדס אליה רק מוכיחה כי גם בה דבק האופל המצוי בבית.
דניאל דיי לואיס משכיל לשתף פעולה שוב עם פול תומאס הנדרסון ששיתוף הפעולה הקודם שלהם, "זה יגמר בדם", סיפק לו זכייה בפרס האוסקר. גם ביצירת המופת החדשה שלהם דיי לואיס מספק מופע עוצמתי יוצא דופן. ב"חוטים נסתרים" השחקן נעלם בתוך דמותו המעורערת של ריינולדס, ילד-גבר חולה שליטה שאינו יודע מנוחה לנפשו. הוא זז ומדבר באורח מעורר אי נוחות, מחייך ככריש ומציג דמות חמקמקה ומהפנטת.הסרט הופך לאט לאט לסרט מתח פסיכולוגי שמשיק לז'אנר האימה. סצנת ארוחת הבוקר שמכינה אלמה לריינולדס היא מופת קולנועי הצופה אינו יכול להסיט את מבטו כשתחושת המועקה הולכת וגוברת ככל שהסרט מתקדם לסיומו המר-מתוק ומעורר מחשבה."חוטים נסתרים" הוא הכול חוץ מסרט על אופנה. זהו מחקר על נפשו של האדם, על החיפוש התמידי אחרי אהבה ומשמעות בחיים ועל אנשים שיש להם הכול ובכל זאת נפשם אינה יודעת מרגוע. סרט נפלא.
חוטים נסתרים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מאיר גבעגיל: 7628/08/2019 01:24:06
9/10אייקון ציון
סרט מצויין ודניל דיי לואיס בתפקיד פשוט ענק. מי שטרם ראה - שירוץ!
שם: איילתגיל: 6116/06/2018 22:02:58
9/10אייקון ציון
סיפור יוצא דופן,מרתק,מותח,נרקם בדיוק כמו תפירת שמלה איכותית עם תשומת לב לכל קפל,תפר,ובתאום מהודק לגזרת האישה לה היא מיועדת.משחקי אגו,שליטה וכח בין הגיבורים וגם מתחת לפני השטח כמו שמעצב שמלה מחליט להסתיר בתהליך התפירה.משחק מצויין של כולם.
שם: חגי הופרגיל: 4220/04/2018 21:48:56
2/10אייקון ציון
בשתי מילים: סרט גרוע. דניאל די לואיס הוא שחקן ענק ולעד אזכור לו את תפקידו המופתי בסרט "כף רגלי השמאלית", וגם כאן משחקו מהפנט, אך נראה שכאן כישרון המשחק האדיר שלו בוזבז, כי אפילו הוא לא מצליח להציל סרט עם עלילה כה קלושה. ולא רק המשחק, נראה שכמעט כל אספקט בסרט הזה נעשה בקפידה, המוסיקה הקלסית ברקע נהדרת, הצילום המדויק נהדר, וגם כמובן השמלות נהדרות. אבל מה כל זה שווה בלי תוכן. הסרט עובר בקצב איטי מאוד, מה שכנראה מגביר את ההתרשמות מהאמנותיות שלו, אבל מבטים ממושכים אינם מספיקים כשלא עומד מאחוריהם דבר. בנוסף לזה, הסרט דקדנטי מאוד. "אווירה של מוות" נאמר בו, ואכן זו האווירה. וכל זה עטוף במסכת נימוסים מוגזמת ומעייפת. אני יכול להבין מבקרים וצופים שראו בסרט זה יצירת מופת, אך בעיניי הוא היה בעיקר משעמם מאוד עד בלתי נסבל. לכן מבחינתי חבל לבזבז עליו את הזמן, אלא אם כן ברצונכם לצפות ביצירה אמנותית הדורה ותפלה, גרועה לתפארת.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט