המשפחה שלי ביקורת סרט

Shoplifters Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "המשפחה שלי":
"עוד יצירה רגישה ואוהבת אדם של קורה אדה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Shoplifters
משחק לילי פראנקי, אנדו סאקורה, מצואוקה מאיו במאי/ת הירוקאזו קורה אדה  
דרמה
ביקורת סרט להמשפחה שלי מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"אנושי ונוגע"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע90.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די5.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאי היפני הירוקאזו קורה אדה הפך לאחד הבמאים הזרים האהובים בישראל, שמרבית סרטיו מגיעים לאקרנים וזוכים להצלחה. קצת חבל אם כך שהיינו צריכים לחכות חצי שנה מאז זכייתו הראשונה של הבמאי בפרס דקל הזהב היוקרתי בפסטיבל הקולנוע של קאן עד להגעתו של סרטו החדש "המשפחה שלי" ("Shoplifters" במקור) לישראל.זה לא פלא שסרטיו של קורה אדה מצליחים בעולם ובמיוחד בישראל. למרות הריחוק של התרבות היפנית מזו שלנו, העיסוק של הבמאי בתא המשפחתי ובמיוחד בתא משפחתי לא שגרתי בסרטיו השונים הוא רלוונטי בכל מקום ומלא באותנטיות ואהבת אדם. הייחוד של הבמאי שהוא לוקח סיפורים שלכאורה הם גדולים מהחיים ועמוסי תפניות (ילדים שננטשו על ידי אמם ב"איש אינו יודע", הורים שמגלים כי בנם הביולוגי הוחלף בלידתו ב"סיפור משפחתי" או ילדה שמאומצת/נחטפת בסרט הנוכחי), ומעניק להם טיפול עדין ורגיש, ללא סנטימנטליות יתרה או בומבסטיות.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
גם ב"המשפחה שלי" מציג קורה אדה משפחה אלטרנטיבית, שאין אנו יודעים את סיפור הרקע של חבריה עד לסיום הסרט. המשפחה מורכבת מ"אב" ו"אם", בת גדולה, בן צעיר וסבתא קשישה שמתפרנסים בדוחק מעבודות בשולי החברה היפנית ומשלימים הכנסה בגניבה משפחתית מחנויות. שגרת יומה של המשפחה מופרעת כאשר האב אוסאמו ובנו נתקלים בילדה קטנה בשם יורי שיושבת לבדה ברחוב הקפוא בטוקיו.הם לוקחים אותה לביתם לספק לה מחסה ומחליטים "לאמץ" אותה שלא כחוק, לאחר שהם מגלים שאמה מתחרטת על כך שהביאה אותה לעולם. כך חיה לה המשפחה ביחד במשך מספר חודשים ומלמדת את יורי את רזי הגניבות מהחנויות. גם כשסיפור ההיעלמות מגיע לטלוויזיה, נמנעים בני המשפחה הלא מסורתית מלדווח על כך, כפי שהם גם מסתירים את העובדה שהסבתא (קירין קיקי המצוינת הזכורה מהסרט "אן") חיה עימם.
למרות התיאור היבש של העלילה שעל פניו מציג משפחה קרימינלית ומסוכנת, קורה אדה מיטיב לחשוף את הצדדים האנושיים והפגיעים של בני המשפחה ואת האהבה האמיתית שהם רוחשים אחד לשני. קורה אדה מלמד אותנו בראיית עולמו ההומניסטית לבחון את הקונספט של משפחה והורות ואת הדרך בה אנו שופטים אנשים מבלי להכירם לעומק.תחילתו של הסרט אפיזודיאלית למדי ומקשה על הצופה להיכנס אליה, אך מרגע והוא נשאב לעלילה הסרט מצליח ללפות אותו באחיזה ישירה וריאליסטית על החצר האחורית של יפן ועל אנשים שאנו מעדיפים לפעמים שלא לראות. לכן חלקו השני והמותח בו אנו רואים כיצד המשפחה שלמדנו לאהוב נראית מבחוץ קורע את הלב, במיוחד בסצנת הסיום שנחרטת בזיכרון.
המשפחה שלי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5026/08/2022 10:11:12
7/10אייקון ציון
עמוק עם משמעות אבל גם משעמם ברוב הזמן.לקראת הסוף אנו נחשפים לגילויים שמשנים את התמונה שנחשפנו אליה עד אז. השאלה המרכזית היא, האם ועד כמה הורים מאמצים יכולים להוות תחליף הולם להורים ביולוגיים.יש עוד סוגיות שעולות שהן בעיקר פילוסופיות. סרט שגורם לך לחשוב, אבל הוא איטי כמעט עד סופו ולא מלהיב במיוחד. נקודה נוספת שאותי עניינה, קשורה לתרבות היפנית וזה היה מסקרן להיחשף אליה.
שם: .MOR Rגיל: 1624/07/2019 05:22:03
6/10אייקון ציון
סרט טוב ומייגע. המשחק מעולה, הצילום לא רע בכלל, הפס-קול די מוסיף לאווירה, העריכה מצויינת ורוב הדיאלוגים נהדרים ובנויים היטב אל התסריט והעלילה בעלי קצב איטי מאוד, לא מעניינים או סוחפים במיוחד, רדומים מאוד, מעייפים, לא תמיד מובנים, ולעיתים רחוקות מעט יומרניים. בקיצור, ממש לא לכל אחד. בעיקר לחובבי סרטים זרים (ואני לא חובב גדול של סרטים זרים).
שם: zeevגיל: 6807/03/2019 13:51:05
5/10אייקון ציון
חוץ מרעשי שאיבת נודלס לא נעימים, כמנהג המקום, לא הסרט לא יותיר הרבה בזיכרונו של הצופה המערבי הממוצע. המבקרים אהבו את הסרט, אולי גם חלק מהצופים, אבל, תכל''ס, הרעיון שברקע, אינו חזק דיו כדי להחזיק סרט של שעתיים. בנוסף, בלתי ניתן לעמוד במדויק על קשריה של דמות בולטת אחת עם המשפחה עקב עריכה לא מדויקת או תרגום לקוי.
קישורים
חץ המשפחה שלי (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט