פרא אציל ביקורת סרט

Noble Savage Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "פרא אציל":
"אחד הסרטים החשובים שנעשו כאן לאחרונה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Noble Savage
משחק נוה צור, ליאת אקטע, אלון אבוטבול, שירה האס, אורי פפר במאי/ת מרקו כרמל  
דרמה
ביקורת סרט לפרא אציל מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"אגרוף לבטן"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די48.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות31.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
נדמה שמעולם לא נראה בקולנוע הישראלי סרט שהוא אגרוף חזק לבטן הרכה של החברה הישראלית כמו "פרא אציל". זה סרט שלא עושה הנחות לצופה, לא מספק לו טיפת אסקפיזם, מציג את החצר האחורית שאנחנו מעדיפים להתעלם ממנה ועושה זאת לעיתים תוך כדי שימוש בפרובוקציות ומניפולציות רגשיות על הצופה שהופכות את הצפייה ללא קלה או מתגמלת, אך מגבירות את האפקטיביות שלה. הסרט, המבוסס על ספרו של דודו בוסי (שגם כתב את התסריט), מתרחש בשכונת הארגזים בתל אביב ועוקב אחר אלי (נווה צור) המתגורר עם אמו, נרקומנית לשעבר שעברה גמילה וחיה עם בן זוגה החדש בעל התקפי הזעם. אלי מנסה לחדש את הקשר בין אמו לאביו (אלון אבוטבול), אמן המכור לטיפה המרה שוויתר על אפשרות למכור את ציוריו. ניסיון לנקום בבן הזוג החדש של האם מצדו של אלי יוביל לשרשרת תקריות טראגיות שידרדרו את מצבו אף יותר ואת מצב הסובבים אותו.
אם התקציר נשמע מדכא, ובכן, זו בדיוק הייתה הכוונה. דודו בוסי והבמאי מרקו כרמל ("אחותי היפה") בונים עולם שבו הכיוון האפשרי של הדמויות הוא כלפי מטה. נקמנות, אלימות, התמכרויות שונות ועוני מובילים את הגיבורים במשעול אל צדדים אפלים של נפשם ובמיוחד בסצנה פרובוקטיבית ובלתי נשכחת (מי שצפה יבין בדיוק למה הכוונה) שממנה אין דרך חזרה. לפעמים נדמה כי הסרט נהנה להלום בצופה יותר מדי וככל שהוא מתקדם מגמה זו ניכרת ביתר שאת. יחד עם זאת, ובניגוד ל"עיניים שלי" שהוצג בבכורה בפסטיבל ברלין שרק הלם בצופה ללא הפסקה והפך לקשה מנשוא, כרמל כן משלב הומור בסרט ואף מיטיב לתאר כיצד התהליך העובר על אלי הינו תוצאה של הנסיבות, המיקום והעוני בו הוא חי, יותר מאשר נקבע על ידי החלטותיו ובחירותיו שלו.
כרמל ובוסי יוצרים סרט שלא משעמם לרגע, קולח, אפקטיבי ומשרטט בדיוק ובחדות תמונת מציאות שרובנו נמנעים מלהביט בה. בכך הופך "פרא אציל" לאחד הסרטים המעניינים והחשובים שנעשו כאן לאחרונה. כמו כן הוא אף טומן בחובו תצוגת משחק מצוינת של נווה צור בתפקיד הראשי, שאף זיכתה אותו בפרס המשחק בטקס אופיר, ושל ליאת אקטע המגלמת את אמו.
פרא אציל - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4818/07/2020 22:02:06
6/10אייקון ציון
לא משכנע. הרבה מהומה על מאומה, מבחינתי אכזבה בגלל הפוטנציאל. סיפור על אלי, נער תלמיד תיכון בשכונת מצוקה שחי עם אימו שהיא נרקומנית לשעבר ובעלה שהוא עבריין אלים. אביו הביולוגי גר בסמיכות לביתם וגם הוא לא העיפרון הכי חד בקלמר. הוא מצייר להנאתו ולא זוכה להתפרנס מכך וגם חובב של הטיפה המרה. אלי, קרוב יותר לאביו ומתנכר לאימו שנאמנה לבעלה שמתעמת איתו תכופות. על רקע הזעם והתסכול שלו , אלי מוצא נחמה אצל אנה חברתו לספסל הלימודים שגם היא בעצמה נערה בעייתית.בסופו של דבר , פעולה אחת גורמת לסוף טרגי. הדבר הכי טוב הוא המשחק של נוה צור, אבל התוצאה הסופית לא טובה.התקדמות העלילה איטית על גבול המעצבנת.לא חייבים.
שם: Aviadpazגיל: 3503/11/2019 23:14:00
9/10אייקון ציון
סרט מדהים ועצוב, מראה את המקומות הנמוכים בחברה הישראלית ואת שכונות העוני, השחקן הראשי מביא את הסיפור בצורה מדהימה. יש קטעים קשים לצפייה ואפילו פרובוקטייבים, אבל זה מה שגרם לסרט לגרוף פרסים ובצדק
שם: טלגיל: 3923/02/2019 22:14:09
7/10אייקון ציון
השחקנים מצוינים, הצילום טוב, אבל לצערי מעבר לזה משהו לא ממש "מחזיק" בסרט - הדיאלוגים לא טובים, ההתפתחות לא ברורה, משהו חסר. שווה לראות בשביל המשחק, אבל צריך לבוא עם ציפיות לא גבוהות מבחינת הסרט עצמו.
קישורים
חץ פרא אציל (עמוד סרט)
נוה צור
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט