להיות אסטריד ביקורת סרט

Becoming Astrid Movie Review

תמונת כתבנמרוד שובל על "להיות אסטריד":
"אוגוסט מציגה בהצלחה את הבסיס המורכב של בילבי שכולנו אהבנו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Becoming Astrid
משחק אלבה אוגוסט, טרינה דירהולם, מריה בונויי, הנריק רפאלסן במאי/ת פרניל פישר כריסטנסן  
דרמה
ביקורת סרט ללהיות אסטריד מאת נמרוד שובל | כתב ומבקר קולנוע
ציון המבקר
"שובב ואמיץ"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע86.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די6.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"מה אעשה היום?", כך היא הייתה שואלת לפני כל הרפתקה. היא הייתה ילדת כפר שוודית בת תשע עם שתי צמות, נמשים וגרביים לא תואמים. הדמות של בילבי בת-גרב נוצרה על ידי סופרת הילדים השוודית אסטריד לינדגרן, אשר הילדים בסיפוריה היו בודדים, אך עצמאיים וחסרי פחד.העלילה הביוגרפית מתמקדת בחלק דרמטי שהתרחש בשנות העשרה המאוחרות ותחילת שנות העשרים של אסטריד, שהשפיע רבות על אופן הכתיבה שלה. הסופרת גדלה תחת חינוך דתי בצל כנסייה שמרנית, שהתבטא בצמותיה הקלועות בקשיחות. השחקנית אלבה אוגוסט מדגימה את ההתרסה של הדמות באמצעים פיזיים: היא מתנודדת בהפקרות פזיזה על רחבת הריקודים ולוקחת את הגוף שלה למסע אל קצה החופש האפשרי בכל סיטואציה, עם או ללא צמותיה. מוחה החריף והתוסס והשפה החדה שלה מוצאים את דרכם להתמחות בעיתון מקומי – שם היא נסחפת לרומן בלתי נמנע עם הבוס שלה, שמספיק חכם ושנון כדי לצוד אותה עם משחקי המילים שלו.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
אין צורך להיות חובב מושבע או מומחה לספריה של אסטריד כדי להעריך את המגע האנושי המרגש שהבמאית הדנית פרנילה פישר כריסטנסן מצליחה להעביר באמצעות קאסט שחקנים אמין ומוזיקה שמעבירה בדיוק רב את הרגש המרכזי בכל סיטואציה.כשאסטריד נכנסת להיריון מחוץ לנישואין בגיל 18, היא מחליטה בצעד פמיניסטי לנקוט בדרך ההתמודדות הלא-טריוויאלית – להרחיק לדנמרק כדי ללדת שם את בנה ולמסור אותו לאימוץ. אסטריד רודפת אחר הקריירה שלה לצד המתח, הכאב והבלבול של הניתוק מבנה. הרגע בו היא צריכה להשאיר את בנה מאחור ולחזור הביתה לחג המולד כדי למנוע ריכולים הוא אותנטי וכואב.
הסרט מציג לנו גיבורה לא קונבנציונלית. אישה שלמרות, ואולי בשל, מה שעברה הייתה מסוגלת לכתוב סיפורים המסייעים לילדים להרגיש אמיצים. גם כשהצופים רואים את אסטריד המבוגרת מתמודדת עם פניות ממעריצים השואלים אותה שאלות נוקבות על זיכרונות ילדותה, רואים עד כמה חזק ועמוק החיבור לאומץ ולחוסן שהיא מפגינה.התבגרותה של אסטריד הייתה כרוכה במציאת איזון בין תבונה ומציאות קשה לדמיון. בעולם עם משמעת רבה היא מצאה גם מקום למרד. האיזון הזה מתבטא גם בדמויותיה המגוונות. חשוב לא להתבלבל. הסרט אינו מתאים לילדים, אך צופים בוגרים בהחלט יוכלו להתרגש מסיפורה המרגש והאותנטי של הסופרת הצעירה.
להיות אסטריד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4907/05/2021 09:44:46
8/10אייקון ציון
מרשים ומטלטל. המדקדקים יימצאו פגמים כאלו ואחרים אבל הצופה הרגיל שמתיישב למשך קרוב לשעתיים, יהנה בסך הכל גם אם היה מקום לקצר מעט. סיפורה של הסופרת השוודית אסטריד לינדגרן כאשר היצירה שלה נדחקת לשוליים אבל מוזכרת לעיתים והקשר שלה למאורעות בחייה. אסטריד גודלת במשפחה שמרנית שמקפידה בקנאות על ערכי הדת הנוצרית. בהיותה בת 16 היא מתקבלת לעבודה בהגהה שמערכת עיתון קטנה. היא מנהלת רומן עם העורך שהוא גבר נשוי הנמצא בתהליך גירושין.חייה עוברים שינוי כשהיא נכנסת ממנו להיריון ואחרי לידת בנה ,נאלצת למוסרו לגידול אצל אומנה בדנמרק.היא נאלצת לעזוב את בית הוריה ולעבור לשטוקהולם שם היא מוצאת עבודה. היה חסר לי יותר התמקדות ביצירה שלה והקשר של זה לחוויות חייה, אם כי במסגרת היריעה אפשר לטעון שלא היה מקום לכך.המשחק טוב וגם הקצב לא רע אם כי ההתחלה מעט איטית.
שם: אבו עמיתגיל: 5227/12/2019 11:51:44
9/10אייקון ציון
סרט יפה ונוגע ללב, היה מתאים להופכו למיני סידרה על כל חייה של הסופרת המוכשרת והיצירתית הזו גם מעבר לגיל 22 או 23 בו הסרט נעצר. ועדיין, סרט מרגש שכולו רק מנקודת המבט של אסטריד ואולי קצת חבל...
שם: דני סולגיל: 7528/07/2019 17:11:58
10/10אייקון ציון
סרט מעולה מומלץ !
קישורים
חץ להיות אסטריד (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט