האיש שלא היה ביקורת סרט

Operation Mincemeat Movie Review

תמונת כתבליטן לשינר על "האיש שלא היה":
"דינמיקה שלא מצליחה לממש את הפוטנציאל הגלום בתסריט"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Operation Mincemeat
משחק קולין פירת', מת'יו מקפדיין, קלי מקדונלד במאי/ת ג'ון מאדן  
דרמה
ביקורת סרט להאיש שלא היה מאת ליטן לשינר | כתבת קולנוע, טלוויזיה ורכילות
ציון המבקר
"חסר גוון"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע80.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסרט "האיש שלא היה", המבוסס על ספרו של בן מקנטייר, מספר את הסיפור הבלתי יאומן שנשמע כמו לקוח מסרט ריגול של "מבצע קציצה'. דרמת המתח של ג'ון מאדן מתארת לפרטים את התהליך והדרך שהובילו להונאת הריגול הבריטי במלחמת העולם השנייה ומעבירה את המתח והדרמות מאחורי הקלעים.הסיפור לכאורה מוגש למאדן על מגש של כסף. זהו סיפור שנשמע כל כך מופרך עד שנדמה שאין מצב שהוא אמיתי וכשחומר הגלם לתסריט הוא כזה, התסריט רק צריך להדביק את הקצב בהתאם. לצערי, הסרט החדש על מבצע קציצה, לא מצליח להיות כזה ונתקע קצת לפני ההתפוצצות שהוא שואף להגיע אליה.
כמו כל סרט מלחמה טוב, גם "האיש שלא היה" נפתח במונולוג דרמטי על פועלה של מלחמה - "במלחמה יש את הגלוי ואת הנסתר" מכריז מונטגיו (קולין פירת'). הגרמנים נמצאים על חופי סיציליה לשם אמורות לפלוש בעלות הברית, רק שברור לכולם שברגע שהבריטים מגיעים לאזור - הם הולכים לעבור טבח על ידי הצבא הנאצי. אלא שאז באופן מפתיע, מגיעה לידי הגרמנים גופה של קצין בריטי הנושאת מסמכים שמצביעים על פלישה ליוון. הסחת הדעת הזו הכשירה את הקרקע ופינתה את סיציליה לפלישה מוצלחת.הגופה הייתה חלק מהונאה מבריקה של צוות קטן שהוגה את 'מבצע קציצה'. למרות אי האמון של ראשי מערכת הבטחון, מתייצבת החבורה במרתף קטן עם מטרה אחת - למכור לנאצים סיפור אמין כשעל כתפיהם נמצא גורל המערכה. מכאן, רוב העלילה בנויה עם השלבים להכנת המבצע - מציאת הגופה (שקוצבת אותם זמן לאור העובדה שהיא עתידה להירקב), שתילת מסמכים בדויים שנראים אמיתיים לגמרי, בניית סיפור רקע אמין ועוד.
במקביל להכנות למבצע, אנחנו עדים לדינמיקה הקבוצתית שמתחילה להתערער כאשר לצוות מצטרפת ג'ין (קלי מקדונלד), פקידה ב־MI5, שתגלם את דמותה של "פאם", מושא אהבתו של הקצין הבדוי. היא מספקת את כל מה שנדרש על מנת לתרום לאמינות של הסיפור ומצליחה להוסיף זווית חשיבה שונה וחשובה לצוות כדי שההונאה תהיה מוצלחת.לסרט לוהקו צוות שחקנים מקצועי ונפלא, אבל הופעתם מרגישה מונוטונית ודומה לכל שאר התפקידים שכל אחד מהחבר'ה האלה ביצע בעבר וכנראה יבצע. קולין פירת' נכנס לנעליו של מונטגיו ראש הצוות ואליו מצטרפים בתפקידים הראשיים קלי מקדונלד ("אימפריית הפשע") ומתיו מקפדיין ("היורשים"). הם חסרי ברק והופעתם נשענת על תסריט שנע בין אתנחתות קומיות לבין תסריט קלאסי של סרט ריגול היסטורי בריטי. הדינמיקה בין הדמויות לא מצליחה לממש את כל הפוטנציאל שלה או לגרום לקהל להתרגש כפי שהוא אמור היה להיות.זה לא סרט רע, זה סרט מוצלח, אבל בהתחשב בעובדה שמדובר בסיפור שיהמם וישאיר את כל מי ששומע אותו עם פה פעור - הסרט לא עובד כפי שיכול היה לעבוד, וזז בקצב איטי מאוד במקום להדהים. התוצאה היא דינמיקה שלא מצליחה לממש את הפוטנציאל הגלום בתסריט.
האיש שלא היה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 4006/08/2022 00:50:00
7/10אייקון ציון
עלילה מצוינת, משחק טוב מאוד. לא מעט מהסצנות ארוכות מדיי ואפשר היה לקצר את הסרט
שם: ברקגיל: 4205/06/2022 18:22:17
8/10אייקון ציון
סרט בריטי ראוי על מבצע הונאה \ תחבולה שהתרחש במהלך מלחמת העולם השנייה שעשו הבריטים כנגד מכונת ההשמדה הנאצית ובעקבותה ניצלו חיי אדם רבים. הסיפור מעניין ויש עניין מההתחלה ועד לסוף.שחקנים טובים. סך הכל אפשר בהחלט לצפות בסרט בקולנוע על המסך הגדול. ציון 8
שם: קאובויגיל: 4524/05/2022 00:59:03
8/10אייקון ציון
סיפור ההונאה המדהים שכרכו הבריטים בכדי להסית את כוחותיו של היטלר מסיציליה ליוון. הסרט עמוס בפרטים, מופק בצורה מרשימה, שחקנים טובים. יחד עם זאת מעט מייגע בסיפורי המסגרת הנוספים של דמויות מרכזיות שהיו מעורבות. מומלץ לחובבי היסטוריה צבאית.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט