הקשרים שלנו ביקורת סרט

Les miens Movie Review

תמונת כתברותם שרון על "הקשרים שלנו":
"לא רע, אבל די מפוספס"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Les miens
משחק סמי בוג'ילה, רושדי זם, מרים סרבאי במאי/ת רושדי זם  
דרמה
ביקורת סרט להקשרים שלנו מאת רותם שרון | כתב קולנוע
ציון המבקר
"משחק טוב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע60.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די30.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
שניים מהשחקנים החשובים והמצליחים של צרפת בעשרים השנים האחרונות על מסך אחד, משתפים פעולה ולא בפעם הראשונה. אז מה כבר יכול להשתבש? ובכן, נראה שמימוש הפוטנציאל הגלום ב"קשרים שלנו" הוא לא מה שיוצר הסרט, השחקן זוכה פרס הסזאר רושדי זם חתר אליו. עם זאת, משחק טוב של הקאסט ישאיר אותכם בסיומו עם הרגשה שלא בזבזתם את זמנכם."הקשרים שלנו" יכול היה בקלות להפוך לסרט מוצלח. לזכותו יוצר הסרט המוכשר, שעבורו זהו סרטו הרביעי שהוא מביים, ניתנו כל הכלים הקולנועיים להצלחה– קאסט מרשים ועטור הצלחות בעברו, הרעיון שמאחורי התסריט אמנם אינו כה חדיש, אבל בעל פוטנציאל לסחוט את הרגש וגם האורך מדויק (85 דקות בלבד). אז למה בכל זאת ההרגשה בסופו היא שמדובר בסרט מפוספס?
עלילת בסרט מתמקדת במערכת היחסית בין ארבעה אחים ואחות אשר מתגוררים בפריז, כאשר כל אחד מהם מתמודד עם בעיות משלו. מוסא (סמי בוג'ילה הנהדר), חווה זה עתה פרידה קשה מאשתו, שמגיעה ככל הנראה לאחר ניכור מתמשך מצידה. מוסא, מצטייר בתחילת הסרט כבחור נעים, מנומס ושקט – אשר יעשה שמיניות באוויר בשביל להשאיר את משפחתו מאוחדת. מנגד, או שלצידו, תלוי איך מסתכלים על זה, נמצא האח המוצלח והעשיר של המשפחה, ריאד (בגילומו של זם).לאחר מסיבה בה הוא לוקח סמים, מתעלף מוסא וחווה מה שנראה כפגיעה מוחית קשה שמאופיינת בבליטה חמורה במצחו. משם והלאה, וככל שהסרט מתקדם, הופך האחרון לאדם לא נעים בעליל, גס רוח שלא חוסך במילים כלפי אלו שעד לפני רגעים ספורים בסרט דאג לאהוב ללא דופי. בשל הפגיעה, נאלצים בנו הקונספירטור ובתו הרגישה של מוסא לצד האחים סאלח, עדיל, האחות סאמיה (אחת מנקודות האור הנפלאות של הסרט) וריאד עצמו – לעצור את חייהם ולהקדיש את כל זמנם לטיפול באחיהם, שהפך לאחר הפגיעה לגמלוני וכבד. בזמן שהם סופגים ממנו עלבונות ללא הפסקה, משפחתו של מוסא מסרבת לוותר עליו, ובמהלך הסרט אנחנו נחשפים למשקעים השונים שקיימים בין בני המשפחה. המרכזי שבהם הוא תחושת הניכור מצד ריאד, שעסוק רוב הזמן בתחזוק הקריירה הטלוויזיונית שלו בתור מגיש תכנית ספורט פופולרית.
הרעיון שעומד מאחורי עצם ההתרחשות של אירוע דרמטי אשר משנה את אופיו של האדם, הוצג כבר בעבר בכמה מקרים, בהם "שקרן שקרן" עם ג'ים קארי. עם זאת, למרות שזם ניסה לתת לבוג'ילה נופך קצת שונה וצבעוני, אשר יקנה לדמותו גוון לא מפולטר וחסר אחריות, מה שיוצא בעיקר זה שדמותו של מוסא פשוט מתייחסת בבריונות כלפי ילדיו ובחוסר אכפתיות כלפי אחיו ואחותו, זאת שמנסה למנוע מהספינה לטבוע. לי באופן אישי הרגיש שהדמויות השונות בסרט יכלו לנסות ולקפוץ קצת יותר מהצוק, להסתכן ולתת לנו להיחשף לבעיות הפרטיות שלהן ולא לשמור על השריון כל כך קשיח.מעבר להערה אגבית פה ושם על מצבן של שאר הדמויות, ולמרות שנראה כי בכל רגע משהו הולך להתפוצץ ושעלילת הסרט תגיע לקרשנדו, שום דבר מיוחד אינו מגיע. נכון, יש ריבים ויש קונפליקטים, אך הסרט לא הצליח באמת לגעת בעצב החשוף שעלילתו חושפת, והוא כמובן – תחושת הקנאה, האיבה הקטנה והפספוס שכולנו מרגישים בחיינו, גם אם זה אומר שזה מופנה באופן לא מודע כלפי בני משפחתנו ואלו שאיתם אנחנו נמצאים בקשר הקרוב ביותר.בעבר צמד הכוכבים בוג'ילה וזם שיתפו פעולה במספר סרטים בלתי נשכחים, כאשר זם אפילו ביים את בוג'ילה בסרט "Omar Killed Me'' (2011), שהיה נציג מרוקו לאוסקר בקטגוריית הסרט הזר. עם זאת, בסרט הנוכחי, מערכת היחסים בין שני האחים, לא מגיעה לפסגת הרגש אליה הייתה אמורה להגיע. למרות שניתן להבחין בבירור שמוסא מכולם הוא דווקא זה שמקבל את ריאד כמו שהוא וההפך, בין השניים אין באמת שיח מעמיק או רגע קרוב ואמיתי שיצדיק את המשקל וזמן המסך שהוקדש לשניים. קשה לומר שהסרט מאכזב: המשחק משובח ואותנטי, ולרגעים מסוימים אפילו ישנה הרגשה שמדובר ביצירה כמו דוקומנטרית. בסיום הצפייה לא תרגישו שבזבזתם את זמנכם, אך קשה לומר שהצופה יחוש שזה עתה הוא צפה בסרט שסחף אותו למחוזות שטרם הכיר.
הקשרים שלנו - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 4121/07/2023 09:10:32
6/10אייקון ציון
למרות התסריט המעניין ורצף סרטים צרפתיים מעניינים, מהסרט הזה דווקא השתעממתי.
שם: אילתגיל: 6618/02/2023 14:23:37
8/10אייקון ציון
סרט לכל המשפחה,על החשיבות של משפחה לכל פרט ממנה ועל החשיבות של הקירבה והדאגה זה לזו גם בעיתות של שמחה וגם בעת מצוקה.משחק משכנע.
שם: ברברה סימוןגיל: 6924/01/2023 23:40:25
9/10אייקון ציון
דרמה משפחתית משעשעת עם סיפור יוצאת דופן. כל אחת עם הרגישות שלו כלפי השני במשפחה המורחבת ורעשנים. הסרט נגמר בטוב. אני מאוד אהבתי ובאמת אפשר לצפות בו.
קישורים
חץ הקשרים שלנו (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט