יומני הזן ביקורת סרט

The Zen Diary Movie Review

תמונת כתבעדיאל קורן על "יומני הזן":
"סרט חכם ואנושי שמצליח לגעת במקומות הנכונים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Zen Diary
משחק קנג'י סוואדה, טאקאקו מאצו במאי/ת יוג'י נקאה  
דרמה
ביקורת סרט ליומני הזן מאת עדיאל קורן | כתב קולנוע וטלוויזיה
ציון המבקר
"נוגע ללב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.2/10
?
מדד פופולריות
3.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע80.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די10.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לקולנוע היפני יש היסטוריה עשירה ומרתקת שכבשה קהלים רבים ברחבי העולם. הסרטים היפניים ידועים בסגנונם הייחודי והיכולת למזג בצורה חלקה אלמנטים תרבותיים ומסורתיים ומבט פילוסופי על החיים. כך הוא גם סרטו של הבמאי יוג'י נקאה "יומני הזן" או בשמו היפני "לטרוף את האדמה". העלילה מתמקדת בטסוטומו (קנג'י סוואדה), סופר מתבודד אשר חי לבדו בבקתה בהרים, ומלקט פירות וירקות מהטבע ובעזרתם מבשל את ארוחותיו בכל יום. הוא עושה זאת מתוך דרך חיים פילוסופית אותה למד במנזר והיא עוזרת לו להתמודד עם אובדן שחווה ועם הקשיים בחייו. מדי פעם מבקרת אותו העורכת שלו מאצ'יקו (טקאקו מאטסו), ומתפתחת בינהם דינימקה המתמקדת בעיקר באוכל.צילומי הסרט ארכו כשנה וחצי, זאת על מנת להראות לנו את הטבע והמזון שמשתנים בהתאם לעונות השנה. הסרט מציג את החיבור העמוק בין האדם לטבע. דרך יומן הזן אנו מבינים את אופיו של הטבע, צמיחה, שגשוג, קמילה ומוות. לכל עונה יש את הייחודיות שלה ואת המאכלים והטעמים הקשורים רק לה. הטבע, כמו בחיים, מראה לנו שכל דבר צריך לקרות בעתו וברגע שנבין את זה נבין גם את טבענו, טבע האדם.
הקשר בין הטבע לאדם מתבטא בסרט דרך האוכל. טסוטומו מלקט את היבולים בכל עונה ומכין מהם תבשילים. התוצר של הקשר בין האדם לטבע הוא החיבור בין המטבח לשדה. דרך האוכל, טסוטומו מתקרב לאנשים, בחלקים שמבקרת אותו מאצ'יקו הוא מכין לה אוכל ומלמד אותה עליו וכך מתפתחת ביניהם סוג של אהדה וקרבה. בסוף הוא מבין שהאוכל הופך ליותר טעים כשאתה יושב לאכול אותו עם אדם אחר.במשך רוב הסרט, טסוטומו לא מקיים אינטראקציה עם אף אחד, אנחנו מתמקדים בעיסוקים היומיומיים שלו, בחייו הקודמים ובימיו כנזיר דרך הקריינות שלו ברקע. הוא איבד את אשתו לפני 13 שנה ועדיין מתקשה לעבור הלאה. לאורך העלילה הוא מתפכח, והדמות שלו מצליחה להשתנות. הוא מבין מהו המוות, מהם החיים לעומת המוות ואיך להתמודד עם החיים לאור העובדה שהמוות הוא דבר בלתי נמנע.
"יומני הזן" הוא לא סרט שגרתי, לא תמצאו פה עלילה בקצב מהיר או דרמה מרגשת עד דמעות. דרך הצילום האותנטי, המשחק הנפלא והנרטיב המרכזי אנחנו מקבלים סרט חכם, אנושי ונוגע ללב שמצליח לגעת במקומות הנכונים, לחבר אותנו לטבע ולשאול שאלות עמוקות ולהראות לנו איך להתמודד לצידן.
יומני הזן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אילתגיל: 6703/04/2024 21:38:40
10/10אייקון ציון
סרט מעניין על סופר מבוגר,שחונך כנזיר בודהיסטי,ולקראת סוף חייו מחליט לחזור לחיי התבודדות,להתרכז במדיטציה,לעסוק בעצמו בהכנת מזון מגידולי הגינה שלו,לחכות למותו ולכתוב.
שם: ברברה סימוןגיל: 7006/02/2024 22:44:49
10/10אייקון ציון
איזה סרט מקסים ומרתק. כל כך אוטנטי אם תרבות שאנו לא מכירים פלוס טבע ונופים לא מהעולם הזה. סרט יוצא מן הכלל. מאוד אהבתי ואם כתוביות באנגלית אחלה.
קישורים
חץ יומני הזן (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט