סיפורי דגים ביקורת סרט

Big Fish Movie Review

תמונת כתבאלון רוזנבלום על "סיפורי דגים":
"סרטו המרגש ביותר של טים ברטון, אחד היוצרים המקוריים של השנים האחרונות. סרט מלא דמיון ואהבה עם משחק מצוין של אלברט פיני. פשוט תענוג. לראות."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Big Fish
משחק יואן מקגרגור, דני דה-ויטו, אליסון לוהמן, ג'סיקה לאנג, אלברט פיני, הלנה בונהאם קרטר, בילי קרודרופ, סטיב בושמי במאי/ת טים ברטון  
דרמה
ביקורת סרט לסיפורי דגים מאת אלון רוזנבלום | מבקר קולנוע | כתב
ציון המבקר
"סרטו המרגש ביותר של טים ברטון, אחד היוצרים המקוריים של השנים האחרונות. סרט מלא דמיון ואהבה עם משחק מצוין של אלברט פיני. פשוט תענוג. לראות."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע35.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די50.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
טים ברטון הוא אחד המעניינים שיש היום בהוליווד. הסגנון הויזואלי שלו, אותו יכולנו לראות בסרטים כמו "באטמן", "סליפי הולו" ואפילו "כוכב הקופים" הוא מיוחד ושונה ממה שהוליווד מייצרת בדרך כלל. אולם, בחלק גדול מהסרטים של ברטון הדגש הוא על הצד הויזואלי ולא על הצד הרגשי. הכל נכון עד שהגיע סרטו החדש, "סיפורי דגים", סרטו המרגש ביותר שיגרום לכם להזיל דמעה.אדווארד בלום (אלברט פיני) תמיד נהג להאדיר את עברו כאדם צעיר. כל חייו היו מעשייה דמיונית - החל מסיפורים על תאומות סיאמיותיאה משותפת, דרך אגדות על ענקים ומכשפות. כעת, עם גסיסתו האיטית, חוזר בנו המרוחק וויל (בילי קרודרופ) הביתה, במטרה לטפל בו ברגעיו האחרונים. האמא סנדרה (ג'סיקה לאנג) מנסה לנצל את המפגש המחודש כדי לחבר בין השניים, אולם לוויל תכנית משלו - להבין, אחת ולתמיד, מה אמיתי ומה לא בסיפורים של אביו. הסרט נע בין זמן ההווה המאוד לא פשוט לבין עברו של אדווארד כפי שהוא זוכר אותו, וכפי שמתגלה לצופים באמצעות פלאשבקים מרהיבים (עם יואן מקגרגור בתפקיד אדווארד הצעיר והכוכבת העולה אליסון לוהמן כסנדרה הצעירה).
טים ברטון, שהפך לא מזמן לאבא, עובר כנראה את משבר ההתבגרות שעבר סטיבן שפילברג בתחילת שנות התשעים. אולם בניגוד לספילברג, שנפל קורבן לקיטשיות ורגשנות ייתר. ברטון מתמודד עם הליך ההתבגרות הזו בצורה מלאת דמיון.האם עלינו להיות "עבדים" של המציאות, או אולי עדיף לנו לחיות בעולם של אשליות. מה מעניין יותר? מרתק יותר? לספר כי פגשנו את אהובת ליבנו במסיבה או להעניק לסיפור האהבה הגדול של חיינו נופך קסום של אגדה ואם אפשר לצרף לשם איזו מכשפה או ענק אחד מה טוב?
ברטון יודע כי המציאות היא דבר שקיים וקשה להתעלם ממנו אבל מצליח להעניק לה מגע של קסם, מעין גלולה מדהימה להמתקת טעם הלוואי הרע שהמציאות משאירה איתה בחלק גדול מהמקרים. בילי גראדפ, שמגלם את בנו של פיני, הוא הקטגור בסרט, האדם שרוצה להיצמד לעובדות. האדם שמאמין כי העובדות הן מה שהופכות אותנו לאמיתיים יותר. האם הוא צודק?בהסתכלות מעמיקה יותר, מעלה הסרט כמה שאלות פילוסופיות חשובות על המציאות ועל הדרך שבה אנו תופסים אותה. בהסתכלות רגילה זהו סרט מקסים וקסום שיצליח לרגש גם את הקשוח שבין צופי ומבקרי הקולנוע.

אלברט פיני הוא אחד השחקנים הטובים שיש וכאן הוא מוכיח את זה שוב. קשה שלא להתאהב בו, בסיפורים שלו, ובמציאות האלטרנטיבית שיצר. יואן מגרגור, שמגלם את פיני הצעיר, חביב כרגיל. טוב לראות את ג'סיקה לאנג, למרות שהיא לא מופיעה להרבה זמן והלנה בונהם קרטר, שחולקת את מיטתו של הבמאי, נותנת כאן את אחת ההופעות הטובות (אם כי הקצרות) של הקריירה שלה. תוסיפו לכל אלו את המוסיקה הנפלאה של דני אלפמן ויש לכם סרט שהוא כמעט מושלם.לסיכום: "סיפורי דגים" הוא אגדה קסומה ואינטיליגנטית על מהותה של המציאות והדרך שבה אנו תופסים אותה. זהו ללא ספק סרטו המרגש ביותר של טים ברטון. הכינו את הממחטות וגשו בהמוניכם לקופות הקולנוע. מומלץ בחום.
סיפורי דגים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4927/09/2021 09:18:33
8/10אייקון ציון
מסע יפה במחוזות הדימיון והמציאות. לא כל כך ידעתי למה לצפות והופתעתי לטובה. מיועד לאנשים עם ראש פתוח. וויל בלום מגיע לבקר את אביו אדוארד, ששוכב על ערש דווי וזאת אחרי ששנים לא היו בקשר ומערכת היחסים ביניהם לא היתה טובה. מגיל קטן אדוארד סיפר מעשיות לוויל. כעת הוא רוצה לדעת מאביו ברגעים האחרונים, מה היה במציאות ומה היה פיקציה. הוא יגלה שיש יותר מגרעין של אמת במה שאביו סיפר לו. הוא גם יבין, שלא בהכרח מי שממציא סיפורים או משנה אותם הוא איש רע. ייתכן ויש לכך סיבה טובה. צריך לציין לטובה גם את החלק הויזואלי בסרט. שעתיים מהנות.
שם: .MOR Rגיל: 1326/07/2016 16:56:25
8/10אייקון ציון
סרט נפלא !!! השחקנים מושלמים, הצילום מעולה, הפס-קול נהדר, הדיאלוגים מעניינים מאוד, הדרך בה המסר מועבר מדהימה ורוב התסריט והעלילה מעניינים ובנויים היטב. בקיצור, סרט מדהים שלא מזלזל בצופיו כלל. מומלץ מאוד !!!
שם: עמיתגיל: 2111/01/2013 01:00:22
10/10אייקון ציון
סרט מעולה לכל חובבי ביננו, סר שמשרה אווירה קסומה. יחד עם זאת לא כל אחד יכול להתחבר לסרט הזה
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט