המפקדת: ביקורת עונה 2

HaMefakedet Series Review

תמונת כתבאור פז על "המפקדת: ביקורת עונה 2":
"לא עומדת ברף הציפיות של העונה הקודמת אך עדיין מוצלחת"
פוסטר HaMefakedet
משחק אלונה סער  מיה לנדסמן  נועה אסטנג'לוב  כרמל בין  עלמה קיני  דור הררי  מיה דגן  
קומדיה
ביקורת סדרה להמפקדת: ביקורת עונה 2 מאת אור פז | כתב קולנוע וטלוויזיה
ציון המבקר
"הימור פחות משתלם"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
4.7/10
?
מדד פופולריות
4.5/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מי יכול היה לדמיין ש"המפקדת" שיצרו עטרה פריש וניר ברגר לכאן 11, תהפוך לאחת מהיצירות הטלוויזיוניות הכי מרעננות, חצופות, מצחיקות ומרגשות על המסך שלנו. אין צורך בהיכרות עם ההוויה הצבאית בכדי להתחבר אל דמויות, ייחודיות, מעניינות ומרתקות שהדינמיקה ביניהן עובדת ואמינה. מערכות היחסים המורכבות, הליהוק המוצלח והדיאלוגים האמינים הם רק חלק מהסיבות שריתקו את הצופים. עם סיום העונה הראשונה, רבים שאלו ותהו: "לאן ממשיכים עכשיו?", מה יעלה בגורל הדמויות שלמדנו להכיר ולאהוב?. פרק פתיחת העונה המסקרן טלטל את הדמויות מכמה היבטים: הראשון - המחזור החדש של המפקדות הינו הפעם של בנים עתודאים, השני – פרידה מדמות שהיוותה עמוד התווך של הקבוצה – הסמלת ספיר בגילומה של מיה לנדסמן, השלישי - ההיכרות עם דמויות חדשות: הלל (יואב רוזנברג) האחיין של המב"סית (מיה דגן), המצטרף החדש אל פלוגת געש, כעת נמצא תחת פיקוד המ"מית, נועה (אלונה סער), המחליף של ערבה, מייקי העולה מארה"ב (מיכאל זפסוצקי) ולסיום, הסמ"פ טולי (נועם לוגסי), שתפקידה להטמיע את רפורמת "טירונות 2025", המטרה כפי שמציינת המב"סית: "להתאים את הטירונות הישנה למאפייני הדור החדש".
למרבה הצער, העונה הנוכחית אינה עומדת בסטנדרט של קודמתה, כאשר רף הציפיות מהפרק הראשון רחוק מלממש את הבטחותיו בהמשך העונה. קווי העלילה נערמים אחד על השני, אינם נותנים מרווח לנשימה, דבר הניכר בייחוד בשני הפרקים האחרונים, כשנושא כקריטי וחשוב כמו הפצת תמונות עירום, נשלף במפתיע. אפקט התדהמה נמצא, אך לא מרגיש שהורווח ע"י התסריט. בהשוואה אליו, שני הפרקים האחרונים של העונה הראשונה התעסקו בנושא נפיץ אחר, ניסיון התאבדות, אך ההגעה אל אותו אירוע מחולל נעשתה לאט, בעדינות ובחוכמה. משלל הדמויות, קשה היה להבין את מטרתו של מייקי בסדרה. על אף שהוא משוחק נהדר על ידי מיכאל זפסוצקי הזכור כילד מהסדרה "פלפלים צהובים". לעיתים דמותו הרגישה כדף ריק, דמות סבילה שהייתה צריכה לקבל דחיפה בכדי להוות מכשול לצליל (נועה אסטנג'לוב) בהכנה לקצונה ובתהליך שהיא עוברת בעידוד חגו במסגרתו כל האמצעים כשרים בדרך למטרתה. הסיבה שלשמה הלך להכנה היא העידוד מצד נועה, לגרום להרגיש שמישהו מאמין בו. עונה קודמת כשנועה החליטה לדחוף מישהי מהמחלקה מעבר לאזור נוחות שלה, ההשלכה דאז הייתה יותר אכזרית ממה שעבר מייקי בפרק האחרון.
קשה שלא להשוות בין העונה השנייה לראשונה, בייחוד כשנקודות הדמיון חופפות/בולטות. דוגמה נוספת הינה הדמיון בין פרק 5, "מכת אש" לעונה הראשונה, "מדוגמת פלוס" במסגרתם נועה עובדת קשה בכדי להרשים את המב"סית. להגנתו, כן יש בפרק רעיונות חדשים בכדי שיעמוד בפני עצמו, בהם סצנת הזיה/ריקוד, אחד מהרגעים הזכורים בעונה שמהווה נקודת התפנית לא רק בשביל נועה אלא לסדרה כולה. אין מספיק מילים בכדי לשבח את התסריטאים על הייצוג ההולם שהביאו לקהילה הגאה בפרק 7, "הפולשת" שהעניק מבט אל חייה של נועה מחוץ לבסיס. פרק כתוב להפליא, בעיקר הסיום שהפך את דמות יוגב (נועם אימבר, "הנה אנחנו") לאחת האהובות בסדרה. אך הפתעת העונה הינה ללא ספק נועה לוגסי בתפקיד טולי. הצופים עוברים עימה רכבת רגשות, שמנווטת בחוכמה ע"י התסריט. בהתחלה אנו רואה בה כמתחרה המעוניינת לקחת מנועה את המושכות, אך ככל שמתקדמת העונה היא הופכת לאחת הדמויות המרגשות בסדרה, קצינה שבאמת רוצה לעשות טוב בתפקיד. לבסוף קשה שלא לרצות לחבק אותה, במיוחד בעימות שלה מול המ"פ כפיר (דור הררי) שהופך לאחת הדמויות המורכבות עם היחס היותר אמביוולנטי של הצופים כלפיה. הסצנות של טולי יחד עם צימר (כרמל בין), מלאות בהרבה אהבה, הכימיה נמצאת והן עובדות מצוין זו עם זו והיא גם זו שגורמת לה לצאת ממוד השביזות התמידית ולהילחם למען מטרה נעלה ממנה – שיפור מגורי המפקדות בבסיס. כל הרכיבים שהפכו את "המפקדת" לסדרה אהובה עדיין נמצאים בעונה השנייה: הפסקול המעולה שנכתב במיוחד לסדרה ע"י אקו ותומר כץ, הבימוי המסחרר אך גם העדין, המשחק המצוין של הקאסט והאיזון המוצלח בין הקומי לדרמטי. בשיאה, מצליחה "המפקדת" גם בעונתה השנייה לבדר ולרגש, על אף שחלק מהימוריה פחות משתלמים או מורווחים בצדק. למרות הטלטלות שמעביר התסריט את צופיו, הקסם עדיין נמצא ומהנה לחזור אל הדמויות האהובות. העונה השלישית כבר הוכרזה ולמרות הבעייתיות בעונה הנוכחית, לא נותר אלא לחכות לה בקוצר רוח.
המפקדת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
חץ המפקדת (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות קומדיה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט