פשוט ככה: ביקורת עונה 2''

.‏And Just Like That Series Review

תמונת כתביעל מאורר אליאב על "פשוט ככה: ביקורת עונה 2''":
"מסע מצחיק ומרגש לחיים חדשים בגיל 50"
פוסטר .‏And Just Like That
משחק שרה ג'סיקה פרקר  סינתיה ניקסון  קריסטין דיוויס  
קומדיה
ביקורת סדרה לפשוט ככה: ביקורת עונה 2'' מאת יעל מאורר אליאב | כתבת סדרות
ציון המבקר
"המשכון מענג"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.5/10
?
מדד פופולריות
4.6/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בראשית הייתה "סקס והעיר הגדולה", הסדרה האייקונית על חברות נשים. שנים אחר כך סדרת ההמשך "פשוט ככה" חזרה לגיבורות הסדרה המקורית ובראשן קארי (שרה ג'סיקה פרקר) שהתמודדה עם מותו של "מר ביג" (כריס נות') ומינוס הצלע הפרועה ביותר בחבורה, סמנת'ה (קים קטרל) שפרשה בעקבות סכסוך מתוקשר עם שרה ג'סיקה פרקר. נרמז שבעונה השנייה נראה את סמנת'ה ולו לרגע. נאמר רק שכדאי להקטין ציפיות בנושא הזה. הדמויות החדשות שנוספו לסדרה בעונה הקודמת ממשיכות גם כאן. במקום סמנת'ה ההוללת, יש לנו את סימה (סאריטה צ'ודהורי, "הומלנד"), מתווכת הדירות ממוצא הודי, רווקה מושבעת שמחפשת אהבה, ליסה טוד ווקסלר (ניקול ארי פרקר), אשת החברה העשירה, שמתמודדת עם חיי המשפחה והקריירה, ניה (קארן פיטמן), פרופסור למשפטים אפרו-אמריקנית שנפרדה מבעלה ומנסה להסתגל לחיים כרווקה, וצ'ה (שרה רמירז, "האנטומיה של גריי"), הדמות הא-בינארית ברוח התקופה. במקרה של צ'ה, אפשר רק לומר שזו דמות מאתגרת במיוחד, ולא בגלל העניין המגדרי.
העונה השנייה ממשיכה בתיאור תהליך ההתאוששות של קארי מהאבל על האהבה הגדולה בחייה, והניסיון שלה ושל חברותיה להמציא את עצמן מחדש אחרי גיל חמישים. היא שנונה, כתובה היטב, ומתייחסת לתקופה ולעצמה בלא מעט אירוניה. כך למשל כאשר בתה של שרלוט שרה שיר נוגה על "כוחה של הפריבילגיה" וכל השומעים מגלגלים עיניים. "פשוט ככה" היא אכן סדרה על אנשים בעלי פריבילגיות רבות. הם עשירים, מסתובבים בין גלריות אמנות לפתיחות חגיגיות או לבראנץ' במסעדת יוקרה. באחד הפרקים נשדדת סימה ותיק המעצבים האהוב שלה נגנב. היא מתאבלת על התיק הזה כאילו היה אדם אהוב שמת. הסדרה אמנם לועגת לאובססיה הזאת, אך גם מבינה אותה. באחד מהרגעים המכוננים בעונה, תוהה קארי האם "מר ביג" היה "שגיאה גדולה" (big mistake). זוהי שאלה שמהדהדת כבר בסדרת האם, שהתמקדה במערכת היחסים הרעילה של קארי עם "מר ביג" שהצליח תמיד לאכזב אותה ולפגוע בה. מולו, הועמדה האופציה ה"שפויה" של איידן (ג'ון קורבט), הנגר השרמנטי, שמפציע מחדש בעונה הנוכחית כאופציה רומנטית. ניתן רק לומר שהופעתו עצית במיוחד, והכימיה בינו לבין קארי מאולצת עד לא קיימת.
ייתכן שהכנות הברוטלית לעיתים של הסדרה, שנתפסת רק כ"גילטי פלז'ר", מראה כיצד גם נשים מצליחות וחכמות מתאימות את עצמן לצרכיהן של הגברים בחייהן, עד ביטול עצמי ממש. זוהי אמירה פמיניסטית ובעונה הזאת אף מפציעה אייקון פמיניסטי באחד הפרקים בתפקיד עצמה. כך גם בסיפור של מירנדה (סינת'יה ניקסון), עוד אישה חזקה שמוצאת את עצמה במצבים בלתי אפשריים אך מצליחה לבנות את עצמה מחדש במהלך העונה, ואף להשתחרר מכמה דפוסים הרסניים. שרלוט מגלה גם היא את עצמה, ובקטע מצחיק במיוחד אומרת לבעלה ולבנותיה הבלתי אפשריות בעליל שיש לה גם חיים משלה, ושהיא איננה רק אימא ואישה. מוטב מאוחר מאשר לעולם לא. ואי אפשר בלי אנת'וני (מריו קנטון) שאיבד בעונה הקודמת את בן זוגו סטנפורד (ווילי גרסון). השחקן שמגלם את סטנפורד נפטר במהלך העונה, אך בסדרה הוא רק נסע ליפן ומתברר שהפך לנזיר מואר במיוחד. בקטע יפה בעונה הנוכחית, מקריאה קארי מכתב שקיבלה מסטנפורד, מחווה של הסדרה לשחקן ולדמות, שהלכו מאיתנו מוקדם מדי. אנת'וני מספק לסדרה את העוקצנות הנדרשת ואת הבדיחות הנטולות שמץ של תקינות פוליטית. הוא בעל עסק ללחם שהגימיק שלו הוא שליחים חטובים בלבוש מינימלי. בדיחות "חבילה" לרוב בנויות על הקונספט הזה, וגם קו עלילה מפורש במיוחד שבו אנת'וני מעסיק בחור איטלקי שמתאהב בו ומאתגר את תפיסתו המיושנת בנוגע לזוגיות גאה. העונה השנייה של "פשוט ככה" היא המשכון מענג ואף מרגש. לאוהבי ואוהבות הדמויות שלה, היא מספקת מבט כן במפתיע על דילמות של נשים בגיל מסוים, אף אם כולן לבושות כמעט תמיד בבגדי מעצבים, ולא נצפית אף דאגה כלכלית באופק. בפרק האחרון משחקים קארי ואורחיה משחק שבו כל אחד אומר דבר שהוא רוצה להשתחרר ממנו. קארי אומרת "ציפיות". הציפיות בהחלט מתממשות, גם אם השאיפה של הסדרה לכלול בתוך היקום הפריבילגי והמאוד לבן שלה גם "אחרים" אינה בדיוק משכנעת.
פשוט ככה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
חץ פשוט ככה (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות קומדיה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט